sairaslomasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nappi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nappi85

Vieras
mies oli noin viikon pois töistä työtapaturman vuoks, ja tää sattu ensimmäisen kuukauden aikana, mites saako palkan siltä ajalta? kun on kuitenkin työtapaturman takia joutunut pois olee? sen palkasta kun nyt vaan puuttuu juuri noin viikon ajalta.. huomenna selvittää töissä sitä asiaa, mut minuu jäi kyl häiritsee et eihän se tuolleen voi mennä? kiitti jos joku kehtaa valasta tyhmää :)

Työsuhteen kesto sairastumishetkellä Palkallisen jakson pituus
alle 1 kk 50% palkasta sairausvakuutuslain karenssiajalta (1+9 päivää)
1 kk sairausvakuutuslain karenssiaika (1+9 päivää
3 kk 4 viikkoa
3 v 5 viikkoa
5 v 6 viikkoa
10 v 8 viikkoa

PAMissa non

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Joillain aloilla ei saa sairasrahaa ensimmäisen työssä olo kuukauden ajalta. Jos on työtapaturma niin kai kuitenkin joku vakuutus korvaa menetetyn palkan?

sitä tässä hainkin, löysin jonkun www.turva.fi sivut ja siellä oli asiasta mut ei mitään että mites kun on vasta alle 1kk oltu töissä.. luuli settä kun työtapaturma niin silloin rahat jostain saatava. oli jonkun työtapaturma lapun täyttäny siellä mut milloinkohan tuommoset asiat etenee, eli kauankohan niitä rahoja saa oottaa, jos niitä nyt ylipäätä saa. miun muistaaksee joskus miun ex miehel oli sama tilanne ja meni joku puolisen vuotta ennen kun ne rahat tuli.. hienoa :(

Alkuperäinen kirjoittaja se sama:
Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta:
lakisääteinen tapaturmavakuutus korvaa poissaolot jotka johtuu työtapaturmasta.

Ai niin, mutta omavastuuaika tosiaan taitaapi kumota tuon viikon...

tuolla turva.fi:ssä luki että sairaspäivärahaa vai millä nimellä nyt olikaan maksetaan 3pvää kestäneestä poissaolosta.. ei kuitenkaan tapaturma päivältä. mutta näinköhän alle kuukauden töissä olleelle..

Alkuperäinen kirjoittaja se sama:
Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta:
lakisääteinen tapaturmavakuutus korvaa poissaolot jotka johtuu työtapaturmasta.

Ai niin, mutta omavastuuaika tosiaan taitaapi kumota tuon viikon...

Niin siis itse olen pitkällä sairaslomalla työtapaturman takia ja omavastuu mulla oli tuo 9 pv. Mä itse sain palkkaa ekan kuukauden jonka jälkeen vakuutusyhtiö maksaa sairaspäivärahaa saatuaan työnantajalta palkkatiedot, verottajalta tarvitsemansa tiedot sairaslomatodistukset.

Yhteistyössä