sairaspäivärahalle+eläkkeelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rikkinäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rikkinäinen

Vieras
onko minulla mitään mahdollisuuksia noihin, kerron stoorini lyhyesti:

lopetin opinnot ja jäin saikulle koska en kyennyt opiskelee mielenterveyden ongelmien vuoksi.
taka pitkä historia erilaisia hoitojaksoja eripaikoissa ja sairaslomia ja kuntoutustukijaksoja, välissä pelkkä sossun raha.

nyt muutama kuukausi sitten synnytin vauvan ja olin onneni kukkuloilla mieheni kanssa. <3 vauva huostaan otettiin ilman mitään "järkisyytä" meistä tehtiin perätön lastensuojelu ilmoitus jonka mukaan lapsen isä pahoinpiteli minua kahden viikon ajan kotona ja olin muka kasvoista mustelmilla, itse sosiaalityöntekijä näki ettei niissä ole mustelmia kun tuli seuraavana päivänä! olin meikittä kyllä kun paukkas paikalle nukkuessamme

nyt minua vaivaa vakava masennus taas, minulla pätkii muisti koko ajan, paino laskenut 10 kiloa koska en voi syödä edes mitään, en jaksa huolehtia itsestäni ja asioistani.en pysty nukkumaan, ja minulla on jatkuvaa pääkipua ja kokoaikainen väsymys+anemia ja astma.olen vahingoittanutkin itseäni kaksi kertaa lapsen viennin jälkeen.syön oxaminia ja rivatrilia joka päivä ja kolmatta mieliala lääkettä jonka nimeä en muista.

sain tietää tänään etten saakaan enää vanhempain rahaa heinäkuussa vaikka olen lapsemme huoltaja,lähetin kelaan viestin että en paljon voi huolehtia vauvasta koska ei asu kanssani. ja asun nyt toisessa kaupungissa.

Pistin työkkäriin sähköpostin et tartten ajan et saan pikaisesti rahaa, ees työkkärin tuen toistaiseks, soitin äsken heti lääkärille että tartten äkkiä ajan sairasloma arviota varten, kävin just hänellä viimeviikolla mutten pyytänyt saikkua tai mitään koska luulin et syksyyn asti oon tällä rahalla joka nyt on mutta ilmeisesti asia ei näin ole.

diagnoosia minulla on krooninen masennus, paniikkihäiriö ja epävakaa persoonallisuus häiriö, sit on sitä astmaa ja anemiaa ja tod.näk.syömishäiriö.

onko näillä mentävä duunia painamaan muka jos en ees koulussa voinut käydä aiemmin vai onko minulla mahdollisuuksia sairaslomille ja eläkkeille.ps.oon 27 v en oo koskaan ollut kuin vain kesäduunissa.

Ensiksikin huostaanotolle on oltava niin vahvat perusteet useammalta ammattilaiselta, etten usko mihinkään turhaan huostaanottoon. Ja toiseksi on täysin arpapeliä että saako noilla diagnooseilla eläkettä.

Itse olin varma että vakavaan masennukseen ja kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön olisi tullut työkyvyttömyyseläke, koska työskentelen vielä hoitoalalla, mutta päätös oli kielteinen.

Itselläkin pitkä hoitohistoria takana.

Ei mitään mahdollisuuksia eläkkeelle. Mietihän nyt vähän, olet 27. Ihanko tosissasi ajattelit, että seuraavat lähes 40 vuotta työssäkäyvä kansa maksaisi ylläpitosi? Mitä ajattelit tehdä loppuelämäsi, kiehnätä kotona? Miten se kohentaa mielenterveyttäsi, ettet tee mitään?
Sairaslomalle pääset, kuntoukseen varmaan myös.

Ei mitään mahdollisuuksia eläkkeelle. Mietihän nyt vähän, olet 27. Ihanko tosissasi ajattelit, että seuraavat lähes 40 vuotta työssäkäyvä kansa maksaisi ylläpitosi? Mitä ajattelit tehdä loppuelämäsi, kiehnätä kotona? Miten se kohentaa mielenterveyttäsi, ettet tee mitään?
Sairaslomalle pääset, kuntoukseen varmaan myös.

Kyllä pahoilla mielenterveysongelmilla pääsee eläkkeelle, jopa tuon ikäisenä. Jäähän niitä päivittäin n.5 kpl eläkkeelle ja kaikki alle 30v

tarkoitin toistaseksi eläkettä, kuntoutustukea, sairaspv rahaa.ei kukaan voi olla työkykyinen jos on viety lapsi pois.meistä tehtiin tuollainen ilmoitus ja se ei pidä paikkaansa mutta sosiaalityöntekijät uskoivat ilmoittajaa, ei meitä. muutimme pois paikkakunnalta,
olemme aivan hajalla, mieheni on eläkkeelä kans jo!!! tosin monen saikkuloman jälkeen.

niinpä.siis kuten kaverini jäi pienemmillä syillä ja mulla sentään viel astma, anemia, ja syömishäiriö! noiden mielenterveys ongelmien lisäksi joita minä tosiaan en pidä minään pieninä ongelmina kun en voi nousta sängystä ottamatta sitä rivatrilia enkä voi olla päivääkään ilman oxaminia kun tulee paniikkikohtauksia.sairaalahoitoa minulle ei suositella koska viimeksi se pahensi tilaani.

unelmani on rikottu! halusin olla kotiäiti minun ja mieheni elämä on palasina. miten joku voi ees kuvitella et oisin työkykyinen? :O haha.tiedän et se menee monen mutkan kautta, mieheni 20 vuotta tappeli psykiatrien kans kunnes sai eläkkeen...

No kirjoitustesi perusteella olette tosiaan molemmat mielenterveysongelmaisia, ja sekö on lapselle turvallinen kasvu ympäristö? En halua loukata, mutta syyttä ei lasta huostaan oteta!

tässä keskustelussa nyt ei ollut kyse lapsen huostaanotosta vaan sairaspäivärahasta.piste!
ja raskausajan ja vauvan synnyttyä olin onnellisempi kuin IKINÄ! tuntui et vihdoin elämällä on tarkoitus.en ollut masentunut vaan suuresti paranee päin.mut nyt ei oo kyse siitä vaan SAIRASPÄIVÄRAHASTA, KUNTOUTUSTUISTA JA ELÄKKEISTÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja rikkinäinen;28543924:
tässä keskustelussa nyt ei ollut kyse lapsen huostaanotosta vaan sairaspäivärahasta.piste!
ja raskausajan ja vauvan synnyttyä olin onnellisempi kuin IKINÄ! tuntui et vihdoin elämällä on tarkoitus.en ollut masentunut vaan suuresti paranee päin.mut nyt ei oo kyse siitä vaan SAIRASPÄIVÄRAHASTA, KUNTOUTUSTUISTA JA ELÄKKEISTÄ!
No kukaan ei pysty vastaamaan täällä noista asioista, varsinkaan eläkkeestä. Se selviää sitten kun haet sitä. Hakuprosessissa kestää oma aikansa.

Alkuperäinen kirjoittaja rikkinäinen;28543981:
aattelin vaan lähinnä on muilla jotain kokemusta tms?
Kirjoitin tuolla aikaisemmin, että multa evättiin eläkepäätös, vaikka hoitotahot psykiatrineen oli sitä mieltä että päätös on myönteinen. Eli varma ei näköjään voi olla.

multa evättiin viimeks ennen raskautta, mutta nyt voi kyl sanoo et mun psyykkinen tila on pahentunut tosi paljon kevään aikana.tosi tosi paljon :( lääkemäärät kasvaa vaan ja olo ei parane.mut muutin paikkakuntaa ja kävin jo kerran täällä psykalla mutten puhunu saikusta koska luulin et saan pitää ton rahan ku sossut väitti et ei se mihinkä mee et sen saa pitää.mut miten nyt tääki ku toinen paikkakunta ja uuslääkäri...yms.....edellinen lääkäri kirjottas heti saikkuu ja pitkälle kirjottaskin ellei myöntäs eläkkeen.....pää ei kestä epätietoisuutta mist saa rahaa kun jos meen sossulle mies saa rahat, haluan omalle tilille rahaa myös....ja ettei tartte stressaa pakottaaks sossu kursseille yms....kun en voi mennä...

Alkuperäinen kirjoittaja rikkinäinen;28544122:
multa evättiin viimeks ennen raskautta, mutta nyt voi kyl sanoo et mun psyykkinen tila on pahentunut tosi paljon kevään aikana.tosi tosi paljon :( lääkemäärät kasvaa vaan ja olo ei parane.mut muutin paikkakuntaa ja kävin jo kerran täällä psykalla mutten puhunu saikusta koska luulin et saan pitää ton rahan ku sossut väitti et ei se mihinkä mee et sen saa pitää.mut miten nyt tääki ku toinen paikkakunta ja uuslääkäri...yms.....edellinen lääkäri kirjottas heti saikkuu ja pitkälle kirjottaskin ellei myöntäs eläkkeen.....pää ei kestä epätietoisuutta mist saa rahaa kun jos meen sossulle mies saa rahat, haluan omalle tilille rahaa myös....ja ettei tartte stressaa pakottaaks sossu kursseille yms....kun en voi mennä...

Jos meet sossulle niin mies saa rahat? Miksi saisit? Et osaa käyttää rahaa ja hän on edunvalvojasi?

Bentsojen nimet muistat, mutten mahdollista mielialalääkettä? Se mikä on tärkeää jää mieleen.
Mömmöjen kärttäjä?
Lopeta se oksatsepaami ja rivatril, ja ala tervehtyä. Käytä jotain masennuslääkettä adekvaatilla annoksella. Nuo kaksi EIVÄT ole mitään masennuslääkkeitä, todellakaan. Pikemminkin huumeita jatkuvassa käytössä ja ylläpitävät sairautta.

Aika kamala tilanne ap. sinulla. Mutta ei se eläkkeelle pääsy ratkaise sinun ongelmiasi. Ehkä saattaa helpottaa hetkeksi, mutta pidemmän päälle huono, koska se latistaa kyllä aika reippaasti ja lopulta et enää yhtään yritä tehdä mitään. Jotta pääsisit mt.eläkkeelle sinun pitäisi olla työkyvytön ainakin pari vuotta yhtäjaksoisesti, enkä tiedä onko eläke sittenkään ainainen vai vuoden jaksoissa. Olet kuitenkin vielä nuori.

Tilanne on varmaan aika paha henkisesti, voin uskoa, mutta jos haluat lastasi takaisin sinun pitäisi koittaa ryhdistäytyä. Varmaan huostaanotossa on vaikuttanut kokonaistilanteenne. Miksi mies on eläkkeellä? Onko ikinä pahoinpidellyt sinua? Jostain lastensuojelu on huolestunut ja jos ilmoitus on TÄYSIN perätön niin se puretaan kyllä, mutta vain jos sinä olet kunnossa. Ja tuota menoa niin ei ole tapahtumassa. Nuo lääkkeesi on huumeita ja tekee sinusta riippuvaisen ja sairaamman.

Kyllä työnteko voisi tehdä sinulle hyvää. Tunnut vähän sellaiselta, että vauvan hoitokin olisi ollut liian rasittavaa hipiällesi. Töissä voisit vähän oppia siihen mitä se on kun joutuu liikauttaa eväänsä toisten eteen. Ei ainoastaan lääkäristä apteekkiin ja sieltä sohvalle persettä kaivamaan.

voi luoja mitä vastauksia! minä puurran 8 tuntii päivässä jo kotona kaikkea kotihommia.minä siivoan, minä kokkaan, minä ompelen, teen sitä sun tätä.minä en istu kotona makoomassa!!!! ja mun muistin pätkiminen alkoi ihan muista syistä, löin pahasti pääni, olin sairaalassa sen takia pitkään ja todettiin myöhemmin että minä nyt vain en enää voi muistaa asioita kuten normaalit ihmiset, siihen mennessä en ollut popsinut minkäänlaisia bentsoja!! vituttaa ku kaikki keskustelut aina kaikkialla karkaa käsistä ja muuttuu vittuiluksi kun vaan kysyin olisikohan miulla mahdollisuuksia saada saikkua tms.et onko kellään kokemusta.ja MINÄ JAKSOIN HUOLEHTIA KODISTA, MINUSTA JA VAUVASTA kunnes vauva vietiin pois. MINÄ ROMAHDIN TÄHÄN KUNTOON SOSIAALITYÖN TEKIJÖIDEN TAKIA! vitun mulkut nyt ne lärvit umpeen ja asiallisia vastauksia kiitos!! ja kokemuksia!

Yhteistyössä