sairaspäivärahalle+eläkkeelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rikkinäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ite kaivatte läskejä perseitänne kun ette oo päässeet kuntoon synnytyksen tai jonkun muun läskikuurin jälkeen helv.minä tahdoin asiallisia vastauksia ja täs se sit taas kerran nähdään miten ihmiset on kusipäitä.nyt tänne keskusteluun ihmiset jotka oikeesti osaa keskustella..

toinen kysymys. onko semmosii kivoja pikkuduunei mitä voi tehdä kotona tietokoneen välityksellä esimerkiksi tai puhelimitse? olen naimisissa joten jättäkää ne seksi puhelimet ja web ehdottelut sikseen......

No lääkärit tietää saatko saikkua, ja tuskin nyt mitään eläkettä ainakaan saat. Kuntoutusta, ja takasin työelämään.

Ymmärrätkö että sosku ei yksin tee päätöstä mistään huostaanotosta, ja vahvat on perusteet pitäneet olla että huostaanottoon on päädytty, mutta etpä taida itse edes tajuta tilannettanne täysin!

Alkuperäinen kirjoittaja rikkinäinen;28544788:
ite kaivatte läskejä perseitänne kun ette oo päässeet kuntoon synnytyksen tai jonkun muun läskikuurin jälkeen helv.minä tahdoin asiallisia vastauksia ja täs se sit taas kerran nähdään miten ihmiset on kusipäitä.nyt tänne keskusteluun ihmiset jotka oikeesti osaa keskustella..

toinen kysymys. onko semmosii kivoja pikkuduunei mitä voi tehdä kotona tietokoneen välityksellä esimerkiksi tai puhelimitse? olen naimisissa joten jättäkää ne seksi puhelimet ja web ehdottelut sikseen......
Onneksi itse olet asiallinen! Haluat vaan saada vastauksia, jotka kelpaa sulle!

oukkei en muista hoitavan lääkkeen nimee koska sain sen vasta eilen ja ei ole rahaa ostaa vielä.
bentsoi en tod.jätä pois tai taon päätä seinään kun iskee paniikki.miehen tilille sossun rahat menee ja hän antaa minkä antaa sieltä.minä olen sairastanut masennusta 14 vuotta, erilailaisia masennuskausia.nyt ei ole kyse vain tästä, tää vain oli se viimeinen pisara.vihaan ihmisiä.en tahdo töihin.en tahdo kohdata ketään.kauppaan menokin olisi liikaa ilman lääkitystä.

no ei ole asiallista sanoa et minä makoon päivät sohvalla lääkepurkki kourassa lääkärin jälkeen.minä käyn terapiassa ja hoidan kotitöitä ja harrastan liikuntaa ja maalaamista ja laulamista mutta mistään niistä en ala tekeen ittelle ammattia.

Alkuperäinen kirjoittaja rikkinäinen;28544801:
oukkei en muista hoitavan lääkkeen nimee koska sain sen vasta eilen ja ei ole rahaa ostaa vielä.
bentsoi en tod.jätä pois tai taon päätä seinään kun iskee paniikki.miehen tilille sossun rahat menee ja hän antaa minkä antaa sieltä.minä olen sairastanut masennusta 14 vuotta, erilailaisia masennuskausia.nyt ei ole kyse vain tästä, tää vain oli se viimeinen pisara.vihaan ihmisiä.en tahdo töihin.en tahdo kohdata ketään.kauppaan menokin olisi liikaa ilman lääkitystä.
Just...

ihan sama tää keskustelu on over kun täält ei saa mitään järkivastauksia.miten mun 23 v ystävä sai eläkkeen kroonisella masennuksella ja paniikkihäiriöllä? kertokaas se.

Alkuperäinen kirjoittaja rikkinäinen;28544812:
no ei ole asiallista sanoa et minä makoon päivät sohvalla lääkepurkki kourassa lääkärin jälkeen.minä käyn terapiassa ja hoidan kotitöitä ja harrastan liikuntaa ja maalaamista ja laulamista mutta mistään niistä en ala tekeen ittelle ammattia.
No terapeutti kai pystyy paremmin vastaamaan sun kysymyksiin, kun me täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja jätä mömmöt;28544723:
Vielä siitä alkuperäisestä postauksesta: "muisti pätkii".
"Vedän rivatrilia ja oksatsepaamia".

No shit. Kuinka ollakaan että muisti pätkii.

Ei lääkkeet vie muistia. Toki väärinkäyttö haittaisi mutta ap ei kuulosta siltä. Tuollaisen vääryyden jälkeen aika harva olis varmaan ehjä ja iloinen ja työkykyinen. Ei mielenterveysongelmat taroita laiskuutta. Eikä sitä ettei sopisi vanhemmaksi, oikeanlainen tuki auttaisi, ei huostaanotto.

[QUOTE="vieras";28544374]Aika kamala tilanne ap. sinulla. Mutta ei se eläkkeelle pääsy ratkaise sinun ongelmiasi. Ehkä saattaa helpottaa hetkeksi, mutta pidemmän päälle huono, koska se latistaa kyllä aika reippaasti ja lopulta et enää yhtään yritä tehdä mitään. Jotta pääsisit mt.eläkkeelle sinun pitäisi olla työkyvytön ainakin pari vuotta yhtäjaksoisesti, enkä tiedä onko eläke sittenkään ainainen vai vuoden jaksoissa. Olet kuitenkin vielä nuori.

Tilanne on varmaan aika paha henkisesti, voin uskoa, mutta jos haluat lastasi takaisin sinun pitäisi koittaa ryhdistäytyä. Varmaan huostaanotossa on vaikuttanut kokonaistilanteenne. Miksi mies on eläkkeellä? Onko ikinä pahoinpidellyt sinua? Jostain lastensuojelu on huolestunut ja jos ilmoitus on TÄYSIN perätön niin se puretaan kyllä, mutta vain jos sinä olet kunnossa. Ja tuota menoa niin ei ole tapahtumassa. Nuo lääkkeesi on huumeita ja tekee sinusta riippuvaisen ja sairaamman.[/QUOTE]

mieheni ei ole pahoinpidellyt minua kuten ilmoittaja väittää.....en saa lasta takaisin koska jätin lapsen toiseen kaupunkiin ja muutin 400 kilometrin päähän hänestä.koska en tahdo tavata lasta ollenkaan jos en saa olla hänelle äiti.kokopäiväisesti.luulisi että sairaslomaa saa jos on näin hajalla.olin nuorempana 2 vuotta saikulla ja 1 vuoden kuntoutustuella ja kävin 2 kertaa viikossa paikassa kuntoutus koti, sitten romahdus taas, psyk.osasto 8 kuukautta ja taas saikkua yli vuosi kerrallaan.et en ihmettele jos tipahtaa taas saikkua kun elän elämäni pahinta kriisiä tällä hetkellä.ystäväni kuolemastakin on aikaa vain vähän ja oon aivan hajalla.

tuo osastojakso 8 kk tapahtui sen jälkeen kun yritin itsemurhaa, osastojakson aikana paras ystäväni teki itsemurhan! enkö ole elämässä kärsinyt yhtään? luettelenko vielä entisen miehen joka hakkasin minut melkein hengiltä ja muut hullut ja kamalat tapahtumat? voitteko sanoa että olen terve ihminen että töihin vaan? häh.

[QUOTE="Vieras";28544839]Ei lääkkeet vie muistia. Toki väärinkäyttö haittaisi mutta ap ei kuulosta siltä. Tuollaisen vääryyden jälkeen aika harva olis varmaan ehjä ja iloinen ja työkykyinen. Ei mielenterveysongelmat taroita laiskuutta. Eikä sitä ettei sopisi vanhemmaksi, oikeanlainen tuki auttaisi, ei huostaanotto.[/QUOTE]

niinpä.me emme sitä tukea saaneet :( vaikka meille luvattiin mun taustat tuntien et saamme tukea.minä käytän lääkkeitä niinku lääkäri ne määräsi, rivatril aamulla ja illalla ja 1-2 oxamin tarvittaessa ja aamuisin se uusi hoitava lääke jonka noudan kun saan rahaa.

ei tässä ole ollenkaan ehjä eikä työkykyinen.jokainen päivä on kuin yhtä tyhjän kanssa.. :(

myisin vaikka maalauksia tms.mutta en saa mainostettua missään, tykkään touhuta kotona, en ihmisten ilmoilla.työkokeiluja on mut kaikki menneet päin häränpeffaa, oon aina lopettanut saikkuun samoin kävi koulun :( ja nyt menossa pahin kriisi ikinä minulla ja miehelläni yhteisen elon aikana.

toki mulla on traumaperäisiä sairauksia vaikka kuinka mutta niitähän hoidetaa mutta tulin tänne kyseleen kokemuksia onko kellään tällaisilla syillä kirjoitettu saikkua jos on kuinka kauan ja mitä seuraavaksi? oon just muuttanu isoon kaupunkiin pikku tuppukylästä sekin on outoa, ja yhtäkkiä putoan varoittamatta rahoineni tyhjän päälle vaik sossus vannottiin et ei sit tukee kukaan sulta pois ota et oo vaan syksyyn..sit on laskui joita pitää lyhentää marraskuulle saakka ni milläs lyhennän ku miehen rahat menee vuokraan ja ruokaan ja muihin laskuihin.mul omii laskui ja lääkeostot ja matkat lääkäriin.

kertokaa samalla vinkkei kotityöskentelyyn et voiko esim.koneella tehdä jotain etätyötä kotoa käsin? se sopisi minulle kotihommien ja pikkuharrastusten lisäksi.mielelläni tekisin maalauksia ja kaikkee myyntiin mutta en tiedä miten missä mainostaa, kun kaikkeen tarttee rahaa. :/ ja sitä miulla ei ole.

Tuo lapsen sijoituspaikan luota muutto ei kyllä näytä hyvältä sossun silmissä... Onko lapsesi siis jo huostaanotettu, vai vain kiireellisesti sijoitettu?

Sun täytyy jäädä ensin sairauslomalle ja käyttää sairausrahapäivät kokonaan ennen kuin aletaan miettiä muita vaihtoehtoja kuten määräaikaista työkyvyttömyyseläkettä. Lopullista eläkepäätöstä tuskin saat vielä vuosiin, se vaatii aika pitkän työkyvyttömyys- ja epäonnistuneen kuntoutusprosessin.

huostaanotettu.kokonaan.vanhempani käyvät kyllä häntä katsomassa mutta itse en voi katsoa kun toinen leikkiäiti hellii minun pientä vauvaa jonka synnytin :( vielä kärsin luomusynnyksen.. :( kestä nyt siin kattella kun toinen ihminen hoivaa omaa vauvaa.

musta piti tulla kotiäiti....huoh....miten pitkään sairauspäiväraha kausi sit yleensä kestää? oon varma et kuntoutusprosessit tulee kaatuun koska mun fyysinenkin kunto on niin kauheen huono.anemia, alle 100 hempparit jatkuvasti, kauhee astma ja migreeni..paino kivat 48 ja en voi ees syödä mut mies"pakottaa" syömään.....oon vaan niin rikki et itken tätäkin kirjottaessani.itkin psykiatrillakin mut hän vaan tyrkytti lääkkeitä.sanoin et luuleks et pillerit parantaa ja korjaa kaiken, mä tartten APUA oikeeta apua.jos oisin tienny et rahat menee oisin heti pyytäny saikulle kun en tunne yhtään olevani työkykyinen..

[QUOTE="Vieras";28544839]Ei lääkkeet vie muistia. Toki väärinkäyttö haittaisi mutta ap ei kuulosta siltä. Tuollaisen vääryyden jälkeen aika harva olis varmaan ehjä ja iloinen ja työkykyinen. Ei mielenterveysongelmat taroita laiskuutta. Eikä sitä ettei sopisi vanhemmaksi, oikeanlainen tuki auttaisi, ei huostaanotto.[/QUOTE]

Jaa että bentsot ei vie muistia? Tai pahenna paniikki/ahdistusoireistoa pitkään käytetynä? Tai aiheuta vahvasti riippuvuutta? Minkä planeetan lääkiksessä tuollaista opetetaan? Aloittajan oireista merkittävä osa johtuu niistä bentsoista. Ei niitä kannata kerralla lopettaa, mutta 100% varmuudella niiden vähittäinen lopettaminen parantaisi tilannetta.

nyt emme puhu bentsoista.minä aloitin keskustelun ja minä myös sanon että tässä ei puhuta bentsoista sen enempää vaan mahdollisuuksista pääsä aloittamaan sairasloma kaiken kärsimykseni keskellä.en ole käyttänyt bentsoja koko ikääni että tiedoksi vain.

Jos sulla on noin paljon kokemusta jo omasta takaa sairastamisesta, sekä henkisestä, että psyykkisestä, niin miten ihmeessä et voi tietää pääsetkö noilla sairauksilla saikulle? Vastauksena kysymykseesi, luulisin, että tottakai pääset ja jos et pääse, menet toiselle lääkärille. Saikkupäiviä kerätään muistaakseni ensin 300 ja sitten siirtyy kuntoutustuelle eli määräaikaiselle eläkkeelle. Itse olen ollut sillä jo vuosia ja juuri myönnettiin onneksi vuosi lisää. Kysyin vuoden alussa terapeutiltani, pitäisikö minun yrittää hakea opiskelemaan ensi syksynä, mutta hän sanoi, että on liian aikaista. Syksyllä lopetin edellisen koulun terveyssyistä. Diagnooseina minulla epävakaa ja masennus, päälle vielä pari fyysistä sairautta.

Jos sulla on noin paljon kokemusta jo omasta takaa sairastamisesta, sekä henkisestä, että psyykkisestä, niin miten ihmeessä et voi tietää pääsetkö noilla sairauksilla saikulle? Vastauksena kysymykseesi, luulisin, että tottakai pääset ja jos et pääse, menet toiselle lääkärille. Saikkupäiviä kerätään muistaakseni ensin 300 ja sitten siirtyy kuntoutustuelle eli määräaikaiselle eläkkeelle. Itse olen ollut sillä jo vuosia ja juuri myönnettiin onneksi vuosi lisää. Kysyin vuoden alussa terapeutiltani, pitäisikö minun yrittää hakea opiskelemaan ensi syksynä, mutta hän sanoi, että on liian aikaista. Syksyllä lopetin edellisen koulun terveyssyistä. Diagnooseina minulla epävakaa ja masennus, päälle vielä pari fyysistä sairautta.

mulla kans luki lähettees kun tänne muutin epävakaa persoonallisuushäiriö, paniikkihäiriö, krooninen masennus ja epäilty kaksisuuntainen + sosiaalisten tilanteiden pelko. ja mulla on muisti häiriöitä, migreeni, anemia ja astma ja kuten aiemmin sanoin, lääkärin mielestä syömishäiriö mutta siihen en itse kommentoi, vaik painan 48 ja en syö päivittäin yms.mulla on täällä oma lääkäri jo ja ei oo varaa mennä esim.yksityiselle :/

edellisessä asuinpaikassa lääkäri sano et ehdottomasti saikulle! mutta kelalta tulikin kieltävä vastaus :( mut nyt on asia erikseen kun paha kriisi elämäs ja mun oireet on pahentuneet niin paljon etten voi syödä enkä nukkua enkä kunnolla toimia normaalisti(en ilman lääkkeitä ainakaan)

ootan vaan et saan ajan kun en voi soittaa kun ei oo puheaikaa, siis suoraan omalle lääkärille.

Yhteistyössä