En mä oo tietääkseni missään noin väittänyt. Mulle on tärkeää se, että mikäli joku homo haluaa päästä homoudestaan eroon, hänelle se pitäisi sallia. Aika moni tuntuu olevan sitä mieltä, että homo on aina homo, vaikka voissa paistaisi. Varsinkin keskustelupalstat on täynnä tuota paskaa, ettei homosta voi "muuttua" heteroksi, niin voin vain kuvitella, miltä sellaisesta ihmisestä tuntuu lukea tuota roskaa, joka itse painii asian kanssa, ja yrittää vastusteluista huolimatta elää "hetero-arkea".
Seksuaali-identiteetti voi ja saa muuttua elämän varrella... olin itse teini-iässä ihan hukassa itseni kanssa lapsuuden hyväksikäyttökokemusten vuoksi (joita aloin muistaa flashbackien myötä vasta vuosia myöhemmin) ja seurustelin muutaman poikamaisen teinitytön kanssa. Kanssaihmiset määrittelivät minua milloin mitenkin, yhtenä päivänä olin lesbo ja toisena bi-seksuaali. Itse luovuin määrittelyistä kun tajusin, etten edes osannut määritellä itseäni. En ole koskaan ihastunut kehenkään sukupuolen, vaan sen henkilön itsensä vuoksi. Seksuaalista vetoa en oikeastaan tunne juurikaan ylipäänsä.
Kun sain avattua ja käsiteltyä hyväksikäyttötraumoja uskalsin alkaa tutustua myös miehiin lähemmin ja olen nyt seurustellut vuosia miehen kanssa. Joskus jotkut taustatekijät voivat tavallaan ajaa pois kanssakäymisestä toisen sukupuolen kanssa, joskus ei. Seksuaali-identiteetti voi muuttua elämän varrella, eikä sitä varten tarvitse olla mitään taustatekijöitä niin kuin minulla nyt sattui olemaan. Mutta onko sillä oikeasti väliä, muuttuuko seksuaali-identiteetti ja miksi, ja miksi lokerointi on joillekin niin hemmetin tärkeää? Mä en edelleenkään määrittele itseäni bi-seksuaaliksi tai heteroksi. Lokerointia tärkeämpää mulle on se, että mulla on joku jota rakastaa ja jonka kanssa olla onnellinen.
Ja miksi joku homo haluaisi päästä homoudestaan eroon? Haluatko sinä päästä heteroudestasi eroon? Eikö olisi tärkeämpää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, sen sijaan, että yrittää väkisin muuttua sellaiseksi mitä ei ole? Jos muutoksia tapahtuu ajan myötä se on ihan ok, mutta väkisin itsensä muuttaminen (todennäköisesti ympäristön paineisiin mukautumiseksi) ei kyllä kuulosta terveeltä...