Sairastaako lapsi pp-hoidossa todellakin vähemmän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairasvääns
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairasvääns

Vieras
Olen ajatellut lapsen 2v. siirtoa päiväkodista pp-hoitoon sairastelun vuoksi. Tyttö ollut flunssassa taas lähestulkoon koko syksyn. Sitten tuli vesirokko ja tällä hetkellä enterorokko. Mä joudun olemaan tosi paljon pois töistä, vaikka isovanhemmat ovat auttaneetkin sairaan lapsen hoitamisessa. Onko tämä jatkuvaa? Lapsi ollut päiväkodissa kohta vuoden eikä helpota. Kesällä ei sairastellut kun oli kotona. Hermo menee ihan oikeesti :(

Mä voin yhdellä kädellä laskea sairaudet, joiden takia muksu on ollu päikystä pois 3 vuoden aikana. Nuhakuumetta on ollu vaan, yks keuhkoputkentulehdus.
Entero- ja parvorokkoa ollu päikyssä, mutta ei ole saanu tartuntoja. Vesirokkoakaan ei ole sairastanu. Täyttää kohta 6v.

Tuon ikäiset sairastavat ne flunssansa vaikka kotihoidossa olisivat. Tilastojen mukaan päiväkotilapset sairastavat eniten, mutta tilastojen takia en pienen hoitopaikkaa lähtisi muuttamaan. Kerran kuussa tuon ikäiset yleensä ovat räkätaudissa tms.

Oon pph ja tässä yksi esimerkki... Eli tyttöni sairastui 8 viikkoa sitten yskään mikä oli myös kaikilla hoitolapsilla ja minullakin. Yskä kesti ja kesti, sain tytön kans viikon saikkua kun ei pystytty edes yöllä nukkumaan yskän takia. Viikon aikana hoitolapset "saivat" pk:sta (varahoidosta) uudet pöpöt ja yskä jatkui.. Nyt mulla ollut varahoidossa lapsi jolla myös kamala yskä, mikä on taas tarttunut koko omaan perheeseen ja hoitolapsiin. Alkaa tää 8 viikon yskiminen jo v*tuttaa!!!!

Yhteistyössä