Sairastuvasta terkkuja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jaana

Jäsen
21.08.2004
396
2
16
....silmätulehdus! Jässikkä 1,4v ihan parkana. Tipojen laitto silmiin on ihan hirveertä tappelua. Kaveri jäkittää silmiään kiinni niin, että en tiedä meneekö sinne silmään yhtää lääkettä perille asti. \|O

Mites se olikaan, mikä lasketaan kuumeeksi tän ikäsellä? Aamulla mittasin niin kainalosta sain lukeman 38,3.

Onko aiheellista antaa kuumetta alentavaa lääkettä vai onko parempi antaa kuumeen vaan olla ja polttaa pöpöjä pois?

Kiitos jos ehditte vastata.
 
Anna vaan sitä lääkettä jos lapsella on paha olla. Kyllä varmaan itsekin otat kuumelääkettä jos on ihankurja olo?

Mutta jos tosiaan jaksaa touhuta ja leikkiä niin sitten on ehkä turha antaa. Yöksi laittaisin supon jos lämpöä paljon illalla. Saisi rauhassa levätä sekä taapero, että äiti...

Meillä kotona kanssa yksi pieni toipilas (1v9kk), kuumetta eilen illalla 38,1 kainalosta mitattuna ja kyllä se meillä tosiaan on jo aika korkea kuume. Yleensä normaalilämpö kainalosta mitattuna pyörii siinä 36,5 tienoilla.
 
Mutta kuume vaikuttaa jokaiseen eri tavalla,minusta paras mittari on siihen tarviiko lääkettä vai ei on lapsen olo,eli jos lapsi on tosi kipeän oloinen,väsynyt,ei jaksa leikkiä niin kyllä minä antaisin vaikka kuumetta olisi vain se 38 astetta,mutta se on vain minun mielipide.
 

Yhteistyössä