Saisin vakipaikan Helsingistä, mutta hintataso hirvittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mälähdenstadiin89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei todellakaan kannata ostaa Helsingistä kämppää. Mamutuksen takia hinnat ovat romahtamassa siellä. Lisäksi porukka siellä todellisuudesta vieraantunutta hienohelmaa sun muuta. Mua ei sais sinne isollakaan rahalla. Ihmetyttää, että ihmiset sinne väenvängällä änkee.

Meillä tovalliset tulot ja asutaan komeessa omakotitalossa. Kaksi autoa, vene, iso tontti. Ei mamuja. En kyllä vaihtais.

Kyllä Hesasta voi ostaa kämpän mutta pitää kattoa että ei osta miltään mämyalueelta.

Kun aikoinaan muutin Helsinkiin (90-luvulla), niin kotipitäjästä monet kyselivät, että miten siellä uskaltaa edes liikkua. Vastasin aina, että jos mä uskalsin liikkua TAKAHIKIÄN yössä niin miksen tuollakin.

SInällään nykyään kotikuntani on kyllä suht. turvallinen kun ei siellä ole kuin vanhuksia. Mitä nyt Odinit joskus kiertää kylillä. Mutta ei niistä vaaraa ole, ellei ole etelässä just käynyt. Mutta tottakai sillä tavalla hieman ottaa varovasti kun tuossa porukassa ne yläasteajan pahimmat pukarit ovat.
Liikkua uskaltaa kaikissa Suomen kaupungeissa, mutta aika harhainen tuo sinun maalailemasi kuva kyllä on. Perähikiällä voi kiertää odinit tai yläasteajan tappelupukarit. Mutta konkreettinen uhkakuva joutua heidän väkivaltansa, ryöstönsä tai raiskauksensa kohteeksi on verrattaen hyvin pieni. Pienellä paikkakunnalla pääset tappelemaan suuta soittamalla kännissä baarissa. Ja se onnistuu myös Helsingissä, ei siinä eroa ole. Ero tulee siinä, että Helsingissä on ennen kaikkea maahanmuuttajia, joille ihmiskäsitys ja tasa-arvo eivät ole itsestäänselvyyksiä. Voit joutua hakatuksi, raiskatuksi tai ryöstetyksi ihan vain kulkemalla väärissä paikoissa Helsingissä väärään kellonaikaan. Sattumanvaraisen puskaraiskauksen mahdollisuus klo 03 la yönä kaisaniemen puistossa on aivan eri tasoa, kuin sama riski klo 03 la yönä Petäjäveden Sepänpuistossa. Tässä jälkimmäisessä jopa toivoo kohtaavansa jonkun, ettei pimeys niin pelottaisi.

Ap:n juttuun kommentoisin, että ei lapsiperheenä kannata muuttaa kivikuutioon muutenkaan. Ei suuri osa Helsingissä työssäkäyvistä asu Töölössä tai Eirassa. Ilman autoa liikkuvana juna Keravalta Helsingin Rautatieasemalle vie 25min. Ei siis todellakaan ole mikään pakko yrittääkään asua ahtaassa kivikuutiossa ja maksaa vielä siitä itsensä kipeäksi.

Pihlajanmäestä tosiaan sais 200k hintaan meidän tarpeisiin juuri ja juuri kelpaavan kämpän. Pieniä nuo ovat, mutta tehokkaita.
Sinun kannattaa ottaa asioista selvää, jos olette vakavissanne tänne muuttamassa.
Helsingissä on monenlaisia asumismuotoja.
Minua naurattaa tömä palsta. Näköjään helsinkiläiset eivät pistä tikkuakaan ristiin tällä palstalla muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Töölö ja Ullanlinna on jo nähty. Viihdyn täällä hyvin missä olen jo asunut vuosikymmeniä.

Ei todellakaan kannata ostaa Helsingistä kämppää. Mamutuksen takia hinnat ovat romahtamassa siellä. Lisäksi porukka siellä todellisuudesta vieraantunutta hienohelmaa sun muuta. Mua ei sais sinne isollakaan rahalla. Ihmetyttää, että ihmiset sinne väenvängällä änkee.

Meillä tovalliset tulot ja asutaan komeessa omakotitalossa. Kaksi autoa, vene, iso tontti. Ei mamuja. En kyllä vaihtais.
Samoja uutisia seuraamme kuin te jalat maassa ja maan sisässä seisovat oikeet immeiset.
Helsinki on Suomen pääkaupunki.
Olisi mukava, jos hieman avaisitte mikä elämässänne siellä onnelassa niin kiehtoo.
Onko autuuden huippu, kun kukaan vastaantulija ei ole ulkomaalaistaustainen?
Joku päivä lapsenne lähtee avaraan maailmaan, ja saatte postikortin ”olemme muuttaneet” Kontulaan osoitetiedolla. Lapsenne on muuttanut yhteen maahanmuuttajan kanssa.
Elämä voi joskus yllättää iloisesti.

Yhteistyössä