Saisinko vinkkejä kahvakuulailun aloittamiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja treenaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

treenaaja

Vieras
Minkä painoinen kuula kannattaa ostaa? Kannattaako ostaa kaksi eri painoista? Olen heilutellut 8 kg kuulaa ja se tuntuu osassa liikkeistä todella raskaalta, mutta jäisikö 6 kg pian liian kevyeksi.

Olen tehnyt lihaskuntotreeniä kotona 1 kg ja 2 kg käsipainoilla n. 5 kk ajan muutaman kerran viikossa. Välillä reisiä ja pakaroita, välillä vatsaa painottaen ja harvemmin pelkkää käsiä ja ylävartaloa. Käsilihakset eivät siis ole maailman parhaassa kunnossa, mutta en ihan nollastakaan ole aloittamassa.

Youtuben videopätkien mukaan olen tehnyt treeniä. Löytyyköhän sieltä myös hyviä pätkiä kahvakuulailuun? Laittakaa linkkejä, jos tiedätte hyviä.

Olen käynyt kokeilemassa erilaisia kuulia kaupoissa. Metalliset tuntuvat jotenkin ikäviltä käsiini. Kovamuovinen tuntuu mukavimmalta. Löysin kivan mallin muuten, mutta siellä on ilmeisesti jotain jauhoa sisällä ja se heilahtaa, jos kuulan nostaa väärinpäin. Haittaakohan käytännössä. Nämä Honkkarin kuulat olivat 5 kg ja 7,5 kg painoiset ja suhteellisen edulliset.

Suosittelen käymään alkuun ohjatussa kahvakuula treeneissä, opit tekemään liikkeet oikein ja saat kokeilla eripainoja. Kahvakuulalla voi helposti tulla vahinkoa, jos ei osaa tekniikkaa, se ei sovi aloittelijalle koti treeniksi.

Olen käynyt yhdellä kahvakuulatunnilla. Ja netissä näkyy olevan hyviä opastusvideoita. Tiedostan myös sisäisen korsettini ja osaan käyttää sisäisiä vatsalihaksiani, sillä harrastan tanssia.

mä olen tykännyt fitnessblenderin videoista ja livewire kettlebell videoista..itse olen 62 kiloinen nainen, ihan perushyvässä kunnossa, ja käytän 10 kg ja 6 kg kuulia..

[QUOTE="heini";30105351]mä olen tykännyt fitnessblenderin videoista ja livewire kettlebell videoista..itse olen 62 kiloinen nainen, ihan perushyvässä kunnossa, ja käytän 10 kg ja 6 kg kuulia..[/QUOTE]

Kiitos vinkeistä. Olen saman painoinen kuin sinä eli varmaan kannattaa jotain tuon painoisia kuulia hankkia. Onko se 6 kg alkanut tuntumaan liian kevyeltä vai toimiiko hyvin vielä?