Saisko kommenttia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?!

Vieras
Mulla nyt rv20 siis ja paino noussut nyt jotain 7kg. Vertailin kahden aiemman raskauden painonnousua ja samassa mennään, niistä tullut 17kg koko raskausaikana painoa. Lähtöpaino mulla näihin kaikkiin kolmeen ollut se 59-60kg suunnilleen. Olen päässyt kiloista helpolla.

Lopetin nyt rv17 imetyksen ja on vähän jäänyt se imetysajan mässäys päälle ja muutenkin herkutellut liikaa. Se pitää nyt lopettaa.

Itse en ole huolissani tästä ja oma th on aina sanonut, että tämä painoni on oikein hyvä eikä huolta. Mutta nyt oma th jäi lomalle ja tilalle tullut kuulemma joku nipo.

Pelkään että se nipottaa sitten tästäkin ja laittaa jonnekin sokerirasitustestiin. Voinko kieltäytyä jos ei valkuaista pissassa ja sormenpäästä otettu sokeriarvo on hyvä?

Mutta jos kaikki on ok noissa muuten eikä sokeriarvossa vikaa niin eikö ole hötkyilyä rv 20+ mennä sokerirasituskokeeseen kun ei ole ylipainoa tai mitään sinne päinkään alla?

mitä jos ensin kävisit sen terkkarin luona ja kattoisit mitä se sanoo? voihan se olla ettei se ole laittamassa sua niihin testeihin vielä ollenkaan, kun kerran edellisissä raskauksissa on menyt painonnousu samoin ja lopetit just imetyksenkin.
vai onko sulla aiemmin ollut raskausdiabetesta?

Mun maalaisjärjellä ei ole mitään hätää, jos edellisistäki on tullu painoa noin ja hävinny pois. Ja minkä painonen olet? Mun mielestä laihalla kestää tulla enemmän painoa.

Tarkotin siis että minkä painonen suhteessa pituuteen...

Mä en käsitä, miksi sokerirasitusta ajatellaan aina kuin olisi joku sormella osoittaminen ja että voiko siitä kieltäytyä. Aina ei valkuainen näy pissassa, vaikka sokereissa olisi häikkää. Äidin ja etenkin sen mahassa kasvavan vauvan parhaaksi noita sokerirasituskokeita tehdään!

Ei ole ollut aiemmin raskausdiabetesta ja vauvat olleet alta 4kg syntyessään. Eikä siis raskauksissa mitään ongelmia ja tämä on ollut olotilaltaankin ihan samanlainen joka tavalla ja kun noita neuvolakortteja tuijotan niin samalta ne näyttää.

Siksi vaan hermoon etukäteen kun kuulin että se on siä niuhottanu porukoille ja työntäny väkee lääkäriin mitä omituisemmista syistä.

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Mun maalaisjärjellä ei ole mitään hätää, jos edellisistäki on tullu painoa noin ja hävinny pois. Ja minkä painonen olet? Mun mielestä laihalla kestää tulla enemmän painoa.

Tarkotin siis että minkä painonen suhteessa pituuteen...

Olen siis 167cm pitkä. Alkupaino 59/60kg ja aiemmat raskauskilot häipyneet aina ja paino tippunut tohon samaan.

Kaverille just oli th niuhottanut painosta ja lääkäri oli sitten sanonut, että ihan turhaa kun painoindeksi on kuitenkin hyvä että saa nousta paino rauhassa.

Käy nyt eka siellä neuvolassa ja katso, mitä sanotaan.. ei mullekaan mitään painonnoususta kommentoitu, kummassakaan raskaudessa, vaikka tuli päälle 20kg. (Lähtöpainokin oli tosin aika pieni, 58 ja 60 kg, pituutta 174). Kilot lähti imettäessä ilman mitään dieettejä ja lapset olivat ihan keskimittaisia (n. 3,5kg) syntyessään.