Saisko normaalifarkuista millään äitiyshousuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piina

Aktiivinen jäsen
13.08.2008
14 952
1
36
Onko kukaan tuunaillut vanhoista farkuista äitiyshousuja?

Jos vaikka poistaisi vyötärökappaleen ja vaihtaisi tilalle resoria tai jotain :/

Entäs nämä lantiomalliset, millä ne saisi pysymään ison mahan alla?

Mikä ettei. Kokeilee sellasta tukevaa resoria ja ompelee vaikka sellasen kunnon tuubisysteemin niinku esim H&M mammafarkuissa on. Ne oli mun mielestä tosi mukavat jalassa just sen reilun joustavan osan takia.

Mulla on nyt rv 31 ja en ole vielä innostunut mammafarkuista. Mulla on lantiomalliset farkut pienellä bellybeltillä ja siihen päälle masutuubi niin hyvin toimii. Kunhan housut on muuten tarpeeksi istuvat.

Minä tuunasin.

Farkut oli vyötärölle asti ulottuvat, lantiomalli vois olla vaikea saada pysymään ylhäällä.
Leikkasin pois vetskarin ("puolipallomaisesti" kylkiä kohti) ja ompelin paikalle samanväristä trikookangasta. Pidin pidemmän paidan kanssa ja mielestäni näytti ihan ok:lta (eikä läheisetkään purnanneet).

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mikä on belly beltiä? Ja onko mahdollisimman paksu resorikangas paras vai millainen?

Belly belt on sellainen vyönpidennin normi housuihin. Mulla painaa ne resorit äitiysfarkuissa, joten mä suosittelen tota bellybeltiä, sillä mä en enää rv 25 jälkeen ole sitä resorin puristusta kestänyt...

Jos olet valmis ne farkut uhraamaan, niin leikkaa etuosa nivustaipeita myöten pois. Sitten leikkaat sopivan värisestä resorista alaosastaan samanmallisen kappaleen, ylälaitaa nostat kaarevasti ylöspäin ja jätät sinne ylälaitaan reilusti kääntövaraa. Ompelet siitä kääntövarasta kujan ja pujotat sinne napinläpikuminauhan. Sen kuminauhan voi toisesta päästään ommella kiinni saumavaroihin ja laittaa toiseen saumaan napin, jolla voi säädellä sitä sopivaksi.