Saisko rehellisiä vastauksia: kuinka monella on tällainen mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

galluppia

Vieras
Tai parisuhde kai lähinnä. Semmoinen, jossa nainen on oikeastaan yksin vastuussa lapsista ja kodista ja arjesta ja kaikesta. Ja mies tulee ja menee miten lystää, voi lähteä ryyppäämään kun sattuu huvittamaan tai voi lähteä johonkin harrastukseen ihan tuosta noin vaan jne ilman, että tarvii miettiä miten järjestää lastenhoidon ja mitä puoliso on asiasta mieltä. Elää siis vapaata poikamieselämää edelleen huolimatta parisuhteesta ja lapsista?

Ja ei, mä en kaipaa sellaisia vastauksia että "meillä molemmat saa mennä vapaan tahdon mukaisesti", tässä ei nyt ole kyse siitä. Tässä on kyse parisuhteista, joissa nainen on aina kotona lasten kanssa eikä ikinä pääse minnekään kun vastuu on kannettava. Ja samanaikaisesti sillä parisuhteen toisella osapuolella ei ole minkäänlaista vastuuta yhtään mistään.

Mä tunnen kaksi tälläistä pariskuntaa lähipiiristä.
Jos esimerkiksi isä jostain syystä "joutuu" jäämään lasten kanssa keskenään, pyydetään mummo sinne miehen turvaksi, kun isä ei yksinään osaa lapsista piää huolta. On ollut heidän kanssaan niin vähän. Heille on suuri ihmetyksen aihe, kun esim meillä mies hoitaa ruuanlaiton, lapsen puistoilut swuurimmaksi osaksi jne.

Minua säälittää nämä naiset ja toisaalta ottaa päähän nuo mummot, kun menevät joka kert niitä lapsia hoitamaan, minä ainakin sanoisin, että miehen on ihan ITSE opeteltava hoitamaan lapsiaan (4 v ja 1 v ) ilman että mummon pitää koko ajan vahtia vieressä, että kaikki sujuu :(.

*täällä* just aamulla sanoin miehelle että ens viikolla me mennään tallille tytön kanssa, hän olkoon vauvan kanssa. Sanoi soittavansa äidilleen ottaisko se vauvan siksi aikaa. Huoh..

Mun kahella kaverilla. Toinen tiesi jo lasta tehdessään, että mies ei tule osallistumaan ja se on hänelle ok. Mies kuitenkin elättää perheen jne joten kaverille tämä on sitten ok, että ei osallistu lapsen elämään melkein ollenkaan :( Minä en sitten tiedä miten reilua lasta kohtaan...

Toisella kaverilla mies sit taas just kulkee harrastuksissaan ja muualla kuin sinkku. Kaveri ei saa käydä missään. Ja jos kaverilla on joku meno, kaveri hommaa lapsenvahdin! Ja tämän kaverin mies vielä haluaisi lisää lapsia kokoajan. Toivoisi, että pystyisi pitämään eukon enemmän kahlittuna kotona :(

Meillä just niinkuin ap kirjoitti, erona se että ukko vielä on pettänyt.
Ikinä ei käydä yhdessä missään eikä lasten kanssa.
Ei edes puhuta kunnolla mistään.

[QUOTE="juu";24061394]Täällä kans yks samanlainen tapaus.... tuntuu olevan aika monella tällainen tilanne. surullista.[/QUOTE]

Joo, näin mäkin oon ymmärtänyt. Siksipä ajattelin vielä kysyä, onko tuo tuntuma oikea.
Ja kyllä mä tiedän ihan oikeastakin elämästä muutamia parisuhteita, joissa asiat menee tuon ekan viestin tyyliin.

[QUOTE="vieras";24061403]Meillä just niinkuin ap kirjoitti, erona se että ukko vielä on pettänyt.
Ei edes puhuta kunnolla mistään.[/QUOTE]

Lisään vielä että seksikin puuttuu ja läheisyys

Mites muilla on teillä seksi elämää ?

Mä tajuan tilanteen ja ero tulee mun toimesta. Onneksi ei olla naimisissa.

Mun ex-mies oli rehellisesti sanottuna tuollainen, mutta voin vielä lisätä.. hän oli työtön nukkui iltapäiville jos erehdyit herättää liian aikaisin niin saatoit saada turpaas, mä maksoin pienestä äitiyspäivärahasta/kotihoidontuesta, mitä rahoja nyt milloinkin tuli niin kaiken..
Mun ukko petti, mutta mä en edes välittänyt laitoin vaan kädet ristiin ja toivoin joka päivä että lähtis.. se miksi minä en lähtenyt aikasemmin, yritin monta vuotta, mutta lopulta luovutin kaiken suhteen en jaksanut enää.. mä elin siinä sumussa viisi vuotta ennen kuin mä rupesin saamaan psykoottisia kohtauksia ja hain apua.. virastot rupesi auttaa ja tukemaan pääsemään eroon miehestä.. se oli pitkä ja valtaisa taistelu lapsista, koska mies käänsi kaiken mua vastaan mielenterveysongelmat jne. mutta se kannatti ja onneksi en luovuttanut vaikka mieli teki miljoona kertaa.. nyt elän lasten kans yh-elämää ja lasten isästä ei ole eron jälkeen kuulunut oikeestaan mitään ei halua olla lasten kans tekemissä :/ tästä kaikesta on jo viisi vuotta :)

[QUOTE="vieras";24061403]Meillä just niinkuin ap kirjoitti, erona se että ukko vielä on pettänyt.
Ei edes puhuta kunnolla mistään.[/QUOTE]

Ja sinä olet hänen kanssaan vielä koska..?
Ja kyllä itsellä oli samanlainen mies ennemmin, ennen lapsia ei tiennyt sellaiseksi... muutama muu seikka ja hän on nykyisin syystäkin EX!

Mulle riittää tää niin kauan ku erillään asutaan ja opetellaan olemaan yhdessä uusiks.. Myrskyisä suhde takanapäin meillä. Yhteen kun muutetaan niin asioihin täytyy tulla muutos ja mieskin sen tietää :)

Ei millään pahalla, mutta miten luulet miehesi muuttuvan kun palaatte yhteen jos kerran olette jo katsoneet parhaaksi asua eriosotteissa, mies ei kanna vastuuta lapsista ja pelaa jotain hemmetin pleikkaa koko ajan?

kuulostaa kauhealle. varsinkin nuo jotka soittaa mummonsa vielä apuun kun eivät itse pärjää lastensa kanssa. en tiennyt että tuollaisia on olemassa. vastuuttomista isistä kyllä tiesin, jotka ei sitten mistään hinnasta lapsiaan hoida, mutta he usein katoavatkin sitten kokonaan kuviosta, niin eipä tarvi murehtia.

Mulle riittää tää niin kauan ku erillään asutaan ja opetellaan olemaan yhdessä uusiks.. Myrskyisä suhde takanapäin meillä. Yhteen kun muutetaan niin asioihin täytyy tulla muutos ja mieskin sen tietää :)

jo nyt harjoitella miehelläkin erilaista olemista.. ajattelin vaan että aika hankala sitten tuosta noin naps muuttaa toimintatapoja, sitten kun yhdessä taas asutte?

Meillä mies hoitaa lapsia enemmän kuin minä, itselläni vastuulla lasten vaatehuolto ja kodin työt enimmäkseen. Nytkin mies ulkona lasten kanssa ja minä sain juuri kodin siistiksi ja rupean kohta laittamaan ruokaa. Siis en voisi kuvitellakaan, että minä olisin aina lasten kanssa kotona ja mies juoksisi koko ajan ties missä. Kumpikin meistä käy joskus jossain ja silloin toinen meistä hoitaa lapsia.
Tiedän useamman marttyyriäidin, joilla mies on aina töissä tai harrastuksissa ja autokin täytyy korjata jossain mummon autotallissa toisessa kaupungissa (??) eikä sinne ikinä lähde yksikään lapsi mukaan... sitten nämä äidit laittavat facebookiin status-päivityksiä ja toiset antaa suurta tunnustusta kun ovat niin reippaita että yksin selviävät. Minä olen ihan kysynyt suoraan näiltä äideiltä, että sovitteko kun hankitte tuota neljättä lastanne, että sitten jää mieheltä osa menoista ja naiset ovat siihen sanoneet,että ei tämä on minun haaveeni tämä neljäs vauva... eli he ovat tietäneet mihin ryhtyvät. En mä sen vuoksi sääli heitä lainkaan. He ovat itse valinneet osansa. Aikuiset ihmiset voisivat keskustella ja suunnitella asioita ennen kuin lapsia rupeaa tulemaan. Jos joku mies kuvittelee, että elämä on perheen jälkeen kuin poikamiehellä niin ehkä kannattaa jättää se perhe tekemättä ja olla rehellisesti se poikamies

Meillä ei todellakaan ole tuollaista, ei edes kaveripiirissä löydy tälläisiä tapauksia, tosi osallistuvia isiä on kaikki, ei mitään äidin pikku apulaisia. Välillä tälläisiä tapauksia tulee vastaan leikkikentillä tai puolituttuina jotka selittävät ettei isä osaa/halua hoitaa jne. Mulla ei ole onneksi ollut mitään kiirettä pukata lasta ensimmäisen vastaantulevan kanssa vaan olen tietoisesti valinnut ihmisen miehekseni joka kantaa vastuuta samalla tapaa kuin minä.

Ei ole tuollaista onneksi, en kyllä kestäisi. Mun miehessä on vähän sitä vikaa, että tykkäis vaan olla ja mennä ja olla ottamatta vastuuta, mutta nää asiat tein kyllä hyvin selväksi ennen kuin alettiin edes yrittää lasta. Vauva-aikana vielä mies yritti vähän laistaa kodinhoidosta mutta palautettiin pikaisesti ruotuun.

[QUOTE="vieras";24061368]Mä tunnen kaksi tälläistä pariskuntaa lähipiiristä.
Jos esimerkiksi isä jostain syystä "joutuu" jäämään lasten kanssa keskenään, pyydetään mummo sinne miehen turvaksi, kun isä ei yksinään osaa lapsista piää huolta.[/QUOTE]

Oikeesti? o.O No huh huh. Naurattais jos ei järkyttäis :D

Yhteistyössä