SAISKO TÄLLASILLA TULOILLA LAINAA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli mä opiskelen, mutta olen silti vakityössä. Opintotukea saan n. 200 euroa ja tienaan sen sallitun 500e kuussa. Miehelle jää palkasta käteen noin 2000e.

Eli yhteenlasketut tulomme ovat 2700e/kk.

Nyt maksamme vuokraa 690e/kk. Ajattelimme ostaa tilavamman rivitaloasunnon, koska olisi niin paljon mukavampaa maksaa itselleen entä kuin vuokranantajalle. Lisäksi pikkuinen masussani on vaikuttanut vahvasti ajatuksiimme ostaa oma koti.

Mutta saakohan noilla tuloilla lainaa, jotain 100 000 euron pintaan (vähän yli)? Vielä ei olla pankissa käyty, kun mietityttää, että onko ihan utopistista.

Juu eihän se auta muuta kuin vierailla siellä pankissa, sieltähän he osaavat kertoa onko mitään mahdollisuuksia lainaan. Pelottaa vain, että mennään häpäisemään itsemme sinne - VAIKKA harvalla varmaan ihan älyttömät tulot ovat ja silti suurimmalla osalla meidänkin tuttavapiiristämme on talolainaa. Eli samassa palkkaryhmässä olevat ovat kyllä saaneet kevyesti lainaa, joten jos siitä ottaa jotain vinkkiä, niin luulenpa että meillekin irtoaa. :) Toivotaan parasta!

Saa. Tosin pankit on ruvennut myöntämään lainoja nihkeemmin, mutta uskoisin. Me saatiin about samoilla tuloilla 130 000, tosin asunto takaa itse itsensä.. Se riippuu niin monesta asiasta ja omista kulutus tottumuksistakin. Meillä on aika iso laina näille tuloille, mutta tietosesti tähän ryhdyttiin.

No eihän sitä kannata hävetä jos meette lainanauvotteluihin ottamaan selvää paljon sitä lainaa voisitte saada. Kyllä ne sieltä sen kertoo mikä summa on heidän mielestään realistinen.

no nykyäänhän sitä lainaaki saa niin helposti, melkeinpä kuka vaan ja millä tuloilla tahansa.. jos talolainankin ottaa ja talo pistetään vakuudeksi niin saat talon ku talon, pankki lunastaa kyllä talon sitte ku ei oo varaa maksaa..

Pankkien lainalaskureita kannattaa käyttää. Me alotettiin puolivitsinä koko homma niin, että eka tehtiin sillä lainalaskurilla ja katottiin mitä se sanoo. Sitten jätettiin sen kautta pyyntö pankille. Oltiin ihan varmoja että meille vaan nauretaan, mutta pian jo puhelin soikin ja pyydetiin tulemaan neuvottelemaan. Siitä sitten ruvettiin kilpailuttamaan pankkeja, ja kummasti huomattiin että suostuvaisia kaikki pankit olivat.

Yhteistyössä