saksanpaimenkoira puri 5vuotiasta kasvoihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Saksanpaimenkoira puri 5-vuotiasta kasvoihin - vietiin sairaalaan
13.11.2009 10:28, päivitetty 13.11. 11:26

Saksanpaimenkoira puri lasta kasvoihin Pohjassa. Kuva koira on eri yksilö.

5-vuotias poika joutui sairaalaan jouduttuaan saksanpaimenkoiran hyökkäyksen kohteeksi Pohjan taajamassa Raaseporissa torstaina.

Raaseporin poliisi kertoo IS:lle, ettei osallisia ole vielä kuultu tapauksesta.

Poika sai puremasta vammoja kasvoihin. Hänet kuljetettiin Tammisaaren sairaalaan saamaan hoitoa. Vammojen vakavuudesta ei ole tarkempaa tietoa, kuten ei myöskään puremahetken olosuhteista.

Koiran omistajaa epäillään eläimen vartioimatta jättämisestä ja vammantuottamuksesta.

Jutun tutkinta jatkuu poliisin mukaan maanantaina.

Sakemanni on mediaseksikäs uutisointiin puremisesta.

Pieni maltankoira voi olla kulmakunnan kauhu (omistajan vika 99,9%), mutta niistä ei tarvi raportoida.

Toki iso saa aikaan pahempaa jälkeä, tosi on...

Kun sakemanni tekee jotain niin se pääsee/joutuu automaattisesti otsikoihin. Muut rodut jos jotain tekee niin eipä pahemmin otsikoissa näy. Juu omistan sakemannin.

Tää on näitä: ei meidän ihana hauveli pure, sitä voi ihan hyvin pitää vapaana! Kyllä ärsyttää kun koiria inhimillistetään, ovat kuitenkin luontokappaleita joiden päässä voi naksahtaa koska tahansa. Itse en luota koiriin yhtään, enkä näinollen jätä lastani niiden kanssa kahden tai anna silittää vierasta koiraa vaikka se olisi omistajansa mukaan millainen "rauhallinen mummon mussukka" tahansa.

Oli sakemanni tai fifi niin jos mun lapseeni kävisi joku vitipää koira kiinni niin kaivaisin sen silmät ihan sama mitä rakille tapahtuisi !!
Tähän on turha sitten eläinystäväviherpiipertäjien laittaa kommentteja sillä ihminen, lapsi on PALJON kallisarvoisempi kuin joku raivotautinen koira!

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Tää on näitä: ei meidän ihana hauveli pure, sitä voi ihan hyvin pitää vapaana! Kyllä ärsyttää kun koiria inhimillistetään, ovat kuitenkin luontokappaleita joiden päässä voi naksahtaa koska tahansa. Itse en luota koiriin yhtään, enkä näinollen jätä lastani niiden kanssa kahden tai anna silittää vierasta koiraa vaikka se olisi omistajansa mukaan millainen "rauhallinen mummon mussukka" tahansa.

Tuskin oli mikään mummon mussukka jutusta päätellen. Ja joo, koirien torveilu on aina omistajan vika, Ei rodun eikä koirien yleensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:

"enkä näinollen jätä lastani niiden kanssa kahden tai anna silittää vierasta koiraa"

Niin paljolta vältyttäis, jos kaikki äidit ajattelisivat näin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oli sakemanni tai fifi niin jos mun lapseeni kävisi joku vitipää koira kiinni niin kaivaisin sen silmät ihan sama mitä rakille tapahtuisi !!
Tähän on turha sitten eläinystäväviherpiipertäjien laittaa kommentteja sillä ihminen, lapsi on PALJON kallisarvoisempi kuin joku raivotautinen koira!

Yleensä koira lopetetaan, kun se on käynyt ihmisen kimppuun. Ei siinä tarvita mitään koirien ja lasten vastakkainasettelua. Toivon, ettet kävisi paljain käsin jonkun vitinpään omistaman sakemannin kimppuun, jos joksus sellainen kävisikin lapsesi päälle, koska siinä voisi käydä todella pahasti.

Harva koira on synnynnäinen raivopää, vaan ihan omistajansa kohtelun tulos.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoplaa:

Yleensä koira lopetetaan, kun se on käynyt ihmisen kimppuun. Ei siinä tarvita mitään koirien ja lasten vastakkainasettelua. Toivon, ettet kävisi paljain käsin jonkun vitinpään omistaman sakemannin kimppuun, jos joksus sellainen kävisikin lapsesi päälle, koska siinä voisi käydä todella pahasti.

Säpä toivot nyt väärin sillä mulle on yhdentekevää mitä minulle käy jos sakemannin tai muun isokokoisen koiran suussa on mun lapseni naama tai kurkku. TODELLAKIN käyn sen kimppuun jotta se irrottaisi otteensa purkoon vaikka minua jos on pakko purra!!

Alkuperäinen kirjoittaja ja:
vielä....mä olen opettanut lapselleni, että vieraisiin koiriin ei mennä koskemaan.

Sama juttu. Ja ei koske ellei omistaja anna lupaa. Eikä mene kovin lähelle.Ihan hyvä että suhtautuu koiriin silleen varautuneen uteliaasti eikä hööki samantien taputtamaan tms.

Taidat olla tyhjäpää!! Vieressäkö sitä pitäisi katsoa kun koira kalvaa oman lapsen naamaa??

Taidat olla tyhjäpää!! Vieressäkö sitä pitäisi katsoa kun koira kalvaa oman lapsen naamaa??

niimpä. Kyl sitä tavalla tai toisella varmasti puolustas lastaan, joku ase kouraan vähintään.

Kun sakemanni tekee jotain niin se pääsee/joutuu automaattisesti otsikoihin. Muut rodut jos jotain tekee niin eipä pahemmin otsikoissa näy. Juu omistan sakemannin.

No kuule, ihan sama minulle mikä elukka puree lasta. Jokainen tapaus niistä on liikaa.

Mulla on menny maku koko koirarotuun!! toki pikkukoirat ja muutkin koirat käy kiinne ,mutta kyllä mä sanoisin ,että useimmiten se on juurikin sakemanni joka käy. Mun likkaa kävi juuri kesällä käteen sakemanni ja tässä tapauksessa likka ei tehnyt mitään vaan koira vaan sekosi

Kannattas kattoo niitte kakaroittenki perää miten ne niitä koiria kohtelee! Ei ihminenkää kauvaa repimistä tai muuta kiusottelua kestä. En nyt muista koska luin jotain artikkelia, jossa kerrottiin että kultajannoutaja puree tilastollisesti eniten ihmisiä! Eli sakemanni ei tuskin oo ainoo koira joka noin käyttäytyy. Pitää vaa mustamaalata näkemänsä koira, vaikka olis vaan ohi kävelly!

Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Mulla on menny maku koko koirarotuun!! toki pikkukoirat ja muutkin koirat käy kiinne ,mutta kyllä mä sanoisin ,että useimmiten se on juurikin sakemanni joka käy. Mun likkaa kävi juuri kesällä käteen sakemanni ja tässä tapauksessa likka ei tehnyt mitään vaan koira vaan sekosi

Mulla on menny maku tiibetinspanieleihin, mua on purrut jo kaks eri yksilöä kyseisestä rodusta :'( enkä kummassakaan tilanteessa ollut kiinnittänyt huomiota koiriin.

Siltikään en ole lynkkaamassa koko rotua..

Yhteistyössä