Salaa raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sari 20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin:
meillä meni niin et mulla hirvee vauvakuume ja sovittiin et puolen vuoden päästä alotetaan yritys. Lopetin sit pillerit (en salaa kuitenkaan) ja käytettiin kumia siihen asti ku mieskin innostui ideasta, ja sen jälkeen ei oo niitä kumiukkelita näkynyt :D Kerro miehelles et ei se lapsi nii vaa tuu! Me ollaan nyt yritetty yli vuos... Kestää aikaa ennen kun kroppa palautuu pillereistä, nii kannattaa vaan lopettaa ne pillerit ajoissa! Mut tietenki sillei et sun poikaystävä on tietoinen asiasta ja käytätte si kumii kunnes poikaystävä on valmis isäksi.

voi myös käydä niin, että tuleekin raskaaksi heti. ei se pillereiden teho kaikilla toimi vuotta niiden lopettamisen jälkeen..

Niin voi, mutta siinä välissä voi käyttää esim. kortsuja. Ja mies voi sitten päättää milloin luovutaan kortsuista. Meillä siis mies ei ollutkaan valmis aloittamaan yritystä sovittuun aikaan, mutta vaikka se tuntui ikuisuudelta oli se sen arvoista odottaa että me molemmat oltiin valmiita, yrittäminenkin on kivaa kun molemmat mukana ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ja oikeus kumpaankin vanhempaan.
Jos harkitset salaa raskaaksi tuloa, olet vain itsekäs etkä missään nimessä valmis äidiksi.

Äitini kertoi minulle, että on hankkiutunut isältäni salaa raskaaksi. Hän oli parikymppinen, suhde isääni ei ollut kovin vakaa, eikä isäni halunnut lasta, joten teko oli vastuuton. Moni olisi siis voinut sanoa äidilleni silloin aikanaan, että "tuo ei ole oikein lasta kohtaan". No, jos äiti olisi tehnyt "oikein lasta kohtaan", minua ei olisi olemassakaan, enkä siis voisi juurikaan iloita siitä, kuinka hienosti äitini toimi oikein... Nyt olen kolmekymppinen, terve, elossa ja onnellinen. Koskaan en isääni saanut tutustua, mutta elämäni on kaiken kaikkiaan ollut aivan mielettömän rikasta ja kaikista vastoinkäymisistä huolimatta olen ikuisesti kiitollinen äidilleni siitä, että olen saanut häneltä lahjaksi elämän. Jos isältäni olisi kysytty, ei minua olisi olemassakaan, en olisi koskaan saanut rakkautta ja rakastaa, enkä nähdä maailmaa, iloita kesäpäivistä rakkaiden ystävieni kanssa ja tavata elämäni rakkautta ja pitää sylissäni omaa lastani.

Elämä on suurin mahdollinen lahja, ilman sitä ei ole mitään ja olen siitä äärettömän kiitollinen. Ihmiset jaksavat aina nipottaa siitä, kuinka väärin on tehdä lapsi, jos meinaa jäädä yksinhuoltajaksi. No, minun kohdallani oli kaksi vaihtoehtoa; elämä ilman isää tai sitten ei elämää ollenkaan. Itse valitsen ehdottomasti mielummin ensimmäisen, enkä ole päivääkään joutunut syntymääni katumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja No niinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Ootko:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilda:
Mitä kieroilua tässä on? Jos aloittaja haluaa lapsen, niin kai hän saa tehdä sen? Ei siinä minkään jääräpäämiehen vastustelut auta!

itekki yhtä tyhmä?

Jos mies sanoo ettei halua lasta niin ei herran jestas ole yhtään reilua mennä hankkiutumaan raskaaksi miehen selän takana...

Toivottavasti ap olis hedelmätön, tommonen kieroilija ei lasta ansaitse

Minustakin tämmöiset naiset, jotka salaa hankkiutuvat raskaaksi ovat kusipäisiä omaan napaan tuijottavia kakaroita. Jos nyt ei löydy kykyä ajatella sitä miestä, niin ajattelisi edes sitä omaa tulevaa LASTA.

miltä lapsesta tuntuisi jos saisi tietää mitä äiti on tehny ja saati sitten että sen takia hänellä ei ole isää kun äiti oli itsekäs ja kieroili isän selän takana...

En usko että kovin moni mies tommosta antaa anteeksi

Sanotte, että "ajatelkaa sitä tulevaa lasta". Mitä tarkoitatte sillä? Tarkoiteatteko sitä, että täytyy ottaa sen tulevan lapsen onni huomioon siinä määrin, ettei sitä lasta edes koskaan saateta alkuun? Minun äitini teki minut nuorena, vastuuttomana ja salaa isältäni. Päivääkään en ole syntymääni ja elämääni katunut. Ja olen todella kiitollinen siitä, ettei äitini halunnut suojella syntymätöntä lastaan elämältä. Mitä jos minun äitini olisi tehnyt, niin kuin te neuvotte? Minua ei silloin olisi ja olen enemmän kuin kiitollinen ja onnellinen siitä, että olen olemassa!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin:
meillä meni niin et mulla hirvee vauvakuume ja sovittiin et puolen vuoden päästä alotetaan yritys. Lopetin sit pillerit (en salaa kuitenkaan) ja käytettiin kumia siihen asti ku mieskin innostui ideasta, ja sen jälkeen ei oo niitä kumiukkelita näkynyt :D Kerro miehelles et ei se lapsi nii vaa tuu! Me ollaan nyt yritetty yli vuos... Kestää aikaa ennen kun kroppa palautuu pillereistä, nii kannattaa vaan lopettaa ne pillerit ajoissa! Mut tietenki sillei et sun poikaystävä on tietoinen asiasta ja käytätte si kumii kunnes poikaystävä on valmis isäksi.

voi myös käydä niin, että tuleekin raskaaksi heti. ei se pillereiden teho kaikilla toimi vuotta niiden lopettamisen jälkeen..

No ei se pillereiden teho toimi kellään vuotta niiden lopettamisen jälkeen :D
Riippuuhan raskaaksituloon moni muukin asia, ovulaation ajankohta, ovuloiko ollenkaan, miehen siittiöt..

Itse olen raskautunut pillereiden lopettamisen jälkeen 1kk-4kk.

Tuon varmaan voi sit mies viedä käräjille, onhan tuo niin törkeää varsinki jos nainen alkaa eron jälkeen vaatimaan elareita.. Todella mielivaltaista toimintaa naiselta, ajattelee vaan itseään, ei sellainen lasta tarvi kun oma napa on se tärkein.

Ymmärrän myös pointit siitä, että miestä tulisi kunnioittaa ja lapsen tekeminen "miehen selän takana" on väärin. Tottakai se on niin iso asia, että siitä tulisi voida keskustella yhdessä, mutta toisaalta ymmärrän raskautta suunnittelevaa naistakin tässä tilanteessa..

Jos nainen on jo ylittänyt kolmenkympin, eikä mies tahdo lapsia ja naisen kello tikittää, niin vietti lapsen saamiseen voi olla niin kova, ettei siinä paina edes mahdollinen ero lapsen isästä. Lisääntymisvietti on luonnollinen ja joillakin hyvin voimakas tarve, suorastaan evoluution sanelema pakko, jonka toteuttamatta jättäminen voi tuntua mahdottomalta ajatukselta. Toisille käy niin onnekkaasti, että he tapaavat elämänsä prinssin, jonka kanssa voi yhdessä suunnitella lasta, mutta entäs sitten, jos se ei koskaan toteudu? Entä jos nainen on etsinyt sitä prinssiä koko elämänsä, mutta rinnalle löytyy kerta toisensa jälkeen miehiä, jotka eivät halua lisääntyä? Ja siihen kun lisätään vielä tuo alati tikittävä aika, jota ei voi pysäyttää... Jos nainen alkaa lähentyä 35-ikävuotta ja hedelmällisyys alkaa jo kaatua laskuun, naiselle voi tulla väistämätön tarve lisääntyä. Se voi olla niinkin harkittu teko, että nainen on valmistautunut yksihuoltajaksi, jos mies ei lasta toivo. Nainen voi olla taloudellisesti vakaassa asemassa ja omata hyvät tukiverkot perheen ja ystävien puolesta ja lapsen saaminen voi tuntua miljoona kertaa tärkeämmältä asialta, kuin vaikkapa se olemassa olevan parisuhteen säilyttäminen. Ymmärrän myös sen, että keinohedelmöitys ei houkuta, koska tuntemattoman ihmisen geenien siirtäminen omaan lapseen voi tuntua pelottavalta.

Loppujen lopuksi nainen voi kuitenkin antaa miehelle sen vaihtoehdon, ettei miehen tarvitse osallistua lapsen elämään millään tavalla, eikä miehen tarvitse muuttaa omaa elämäänsä mihinkään suuntaan, jos mies mielummin elelee sinkkuna. Nainenhan sen lapsen kantaa, synnyttää ja imettää ja älykäs, tasapainoinen ja taloudellisesti itsenäinen nainen voi yksinkin tarjota lapselle rakastavan ja turvallisen kodin ja kasvuympäristön.

Minä en lähtisi tuomitsemaan naisia halustaan raskautua. Sen verran täytyy kuitenkin olla vastuuntuntoa, että oma elämä pitää olla sillä tavalla reilassa, että nainen kykenee tarjoamaan lapselle hyvän elämän. Jos on esim. juuri päässyt päihdevieroituksesta ja etsii vasta omaa asuntoa, ei ehkä kannata hankkiutua raskaaksi. Mutta aikuinen omilla jaloillaan seisova nainen voi mielestäni tehdä tuollaisen päätösken ja olla hyvä äiti tulevalle lapselleen. Jos tekee lapsen salaa mieheltä, silloin täytyy olla hankisesti ja taloudellisesti varautunut siihen, ettei mies halua osallistua lapsen elämään tai elättämiseen ja miehellä pitää olla siihenkin valintaan oikeus, jos nainen on yksin tehnyt päätöksen lapsen hankinnasta. Tällaisissa tapauksissa naisella ei mielestäni ole oikeutta vaatia mieheltä mitään. Vaikka useinhan siinä käy niin, että alkujärkytyksestä toivuttuaan mieskin lopulta rakastaa lasta enemmän kuin mitään koskaan.

Tärkeintä on pohtia, onko oikeasti valmis vanhemmaksi ja mitä se vanhemmuus vaatii. Täällä huudellaan paljon siitä, että salaa raskaaksi hankkiutuminen on naiselta väärin, mutta me täällä emme aina voi tietää vieraiden ihmisten tilanteita. Joku salaa raskaaksi hankkiutunut nainen voi olla maailman rakastavin ja ihanin yksinhuoltajaäiti lapselleen. Ja vastaavasti joku naimisissa oleva pariskunta, joka yhdessä sopii lapsen teosta, voivatkin tarjota lapselle henkisesti köyhän, kylmän ja etäisen kodin, jossa lapsi saa kärsiä vanhempiensa riitojen välikappaleena... Tarkoitan vain sitä, että lapselle voi löytyä paras mahdollinen koti monella eri tavalla, se avioparin yhdessä suunnittelema lapsi ei välttämättä ole aina se kaikista onnellisin ja se yksinhuoltajan salaa tehtailema lapsi voi aivan hyvin elää rakkauden täyteistä ja rikasta elämää.

Avartakaa katsettane, minä, sinä tai me emme aina tiedä kaikesta kaikkea. Asiat voivat joskus olla jollaikin muullakin tavalla, kuin mitä me kuvittelemme tietävämme.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Näissä tapauksissa nainen kyllä vakuuttaa miehelle että pillerit pettivät,ei kai kukaan sano että lälläslää en syönytkään pillereitä..
Moni "vahinkolapsi" on oikeasti naisen juonittelema. Pillerit voivat pettää mutta ei niin usein kuin sanotaan.

Onko tosiaan näin? Olen ajatellut , että tuo on urbaanilegendaa, tuo salaa raskaaksi tulo? Tiedättekö siis näitä tapauksia?

Minä tiedän tai oikeastaan tunnen kaksi avomiehelleen salaa raskaaksi hankkiutunutta ja yhden joka hankkiutui raskaaksi entiselle avomiehelleen.

Noita miehiä kohtaan teko on mielestäni anteeksiantamaton vaikkei heille tietenkään totuutta koskaan ole paljastettukaan, vaan väitetty, että vahingossa. Tuo on helppo keino sitoa luottavainen mies loppuiäksi itseensä. Tottakai mies haluaa uskoa, ettei hänelle tuollaista temppua tehdä (koska silloinhan käsitys kyseisestä naisesta muuttuisi pystyvästi huonompaan suuntaan).

Naiset hankkiutuvat salaa raskaaksi joko koska haluavat lapsen tai sitten haluvat pitää miehen itsellään tai sitten syynä on molemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja Jande:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tosiaan näin? Olen ajatellut , että tuo on urbaanilegendaa, tuo salaa raskaaksi tulo? Tiedättekö siis näitä tapauksia?

Tiedän montakin. Pari tapausta on ollut sellaista, että mies on ollut lähdössä pois suhteesta ja miehen pitääkseen vaimoke onkin sit hankkiutunut salaa paksuksi. Nämä miehet ovat kyllä olleet siitä vastuuntuntoisemmasta päästä ja vauvasta kuultuaan sit jääneetkin.

Joo, juuri näin. Yksi tuntemistani tuli raskaaksi, kun tiesi miehen harkitsevan eroa. Ja siis tuo yksi tuli entiselle miehelleen, jonka halusi takaisin vaikka heidän erostaan oli jo kauan. Tuo mies ei vain olisi enää halunnut naista takaisin. Mutta kaikkia kolmea tapausta yhdistää mies, joka lopulta kantaa vastuun ja jatkaa naisen kanssa mietittyään asiaa ensin. Mutta kun mies näkee vauvan kasvavan niin vaikea siitä on lähteäkään ja jättää omaa lastaan. Mieskin usein haluaa olla oman lapsen arjessa mukana eikä halua että lapselle tulee isäpuoli.