Salaattikysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Jos on perussalaattipohja: jäävuori / jääsalaattia + kirsikkatomaatteja + kurkkua ja
lisää siihen sipulia ja fetaa sekä vähän öljyä ja mustapippuria, niin onko ok?

Ja sit samaan pohjaan lähinnä lapsille hakusessa paremmin maistuva "makeampi" versio, eli sama pohja, johon lisäis viinirypäleitä, hunajamelonia, säilykemandariinia ja mansikoita, niin onko liikaa kaikkea sekaisin, vai voisko kuvitella sen kelpaavan?

Pari salaattia ois siis kehitteillä huomenna vietäväksi naapuriin.
Sit toki makkaraa viedään ja ajattelin, että jos leipois vaikka mustikkapiirakkaa?

Tarkoitus on siis grillata vaan makkaraa lasten toiveesta, ei mitään lihajuttuja. Heitellään mölkkyä, vähän trampoliinihyppelyä ja muuta sellaista ajanvietettä naapureiden kanssa.
Ja niin, pillimehuja viedään myös.

Lasten versiossa liikaa eri hedelmiä. Miksei aikuisten versioon voisi laittaa mitään hedelmää? Mun mielestä tuo on vähän tylsä, mutta kai se perussalaatista menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Viuhahtava Intiaani:
Mä ainakin olin lapsena kovin epäluuloinen, jos ruoassa oli yli kolmea raaka-ainetta :ashamed: Varmin tapa (ja eniten tiskiä tekevä ) olisi laittaa tarjolle kaikkia aineksia erikseen. Aikuisten salaatti vaikuttaa hyvältä :p

Niin se olis varmin tapa, ja niin mie tekisin, jos oltais meillä koton - mutta nyt nuo pitäs kuskata tuonne naapuriin.
Omista lapsistani mie tiiän, että niille tuo kelpaa kyllä... naapurin lapsista kun en muista, millaisia syöjiä ovat. Olettaisin kuitenkin, että ei kovin nirsoja. Tai siis, olettaisin että muistaisin sen, jos olisivat kovin valikoivia syömistensä suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lasten versiossa liikaa eri hedelmiä. Miksei aikuisten versioon voisi laittaa mitään hedelmää? Mun mielestä tuo on vähän tylsä, mutta kai se perussalaatista menee.

Mikä hedelmä siihen sopis? Mies oli sitämieltä, että ei mikään... mie en oikein osaa kuvitella, kun en itse pidä fetasta, ja siksi en aio sitä syödä itse :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Mikä hedelmä siihen sopis? Mies oli sitämieltä, että ei mikään... mie en oikein osaa kuvitella, kun en itse pidä fetasta, ja siksi en aio sitä syödä itse :ashamed:

Hunajameloni! Tai ne rypäleet. Tai molemmat. :D Mä tykkään sekasoppasalaateista.

Mun mielestä fetan kanssa ei sovi mikään hedelmä.. Varsinkaan jos salaatissa on lisäksi sipulia.. Ja tosiaan lasten salaatista pois kurkku ja tomaatti, pelkät hedelmät riittää. Namm-kommentin aikana ei ollut kuin yksi käsi niin ei voinut artikuloida ehdotuksia selkeämmin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Siis salaattiinhan sopii hedelmä aivan loistavasti! Mutta yleensä yksi hedelmä riittää hallittuun kokonaisuuteen. =) Viinirypäleet on turvallinen valinta. Itse tykkään hunajamelonista salaatissa. Miten ois jos laittais juustoksi auraa tai jotain muuta sinihomejuustoa, sen kanssa sopii hedelmät ihanasti? (Paitsi jos lapset ei tykkää sit siitä? )

Alkuperäinen kirjoittaja kukkanen1984:
aikuisten salaatti on ok. lasten salaatista jättäisin mandariinin ppis. mustikka piirakka on ihanaa mutta sopisiko vuodenaikaan raparperipiirakka paremmin?

Raparperipiirakka vaatis sit taas jotain jäätelöä tai vaniljakastiketta... ehkä. Ja pitäs saada tuhottua nuo loput mustikat pois pakkasesta uusien tieltä, siksi ajattelin mustikkapiirakkaa.

Älä laita mustapippuria! Se on erittäin voimakas mauste, ja sille on hyvin usein allerginen. Laita vaikka sitä mustapippuria lisäksi johonkin sirottimeen?

Entäs patonkipaloja? Ne ois varmasti namia :)

Lasten salaattiin viinirypäle, mansikka, ne salaatit ja luumuja?

Ihanan ruokaisan salaatin saa, kun grillaa grillissä tai kotona paistinpannulla Halloum-juustoa tuollaisen salaattipedin päälle.

Me syödään joka päivä lounaaksi joku ruokaisa salaatti, ja HAlloum-juusto on tän kesän suosikki.

Musta liikaa hedelmiä tuossa toisessa salaatissa =) Ite oon aina laittanu max. yhtä hedelmää.

Ja raparperipiirakasta tulee hyvä kun tekee perus piirakan eli kermaviiliä, sokeria ja munia täytteeksi. Ei tarvi mitäön jätskiä tai mitään kaveriksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja nam:
Ihanan ruokaisan salaatin saa, kun grillaa grillissä tai kotona paistinpannulla Halloum-juustoa tuollaisen salaattipedin päälle.

Me syödään joka päivä lounaaksi joku ruokaisa salaatti, ja HAlloum-juusto on tän kesän suosikki.

Tää on muuten aivan ihanaa. Se feta vaan pois ja halloumia tilalle, jos on tarkoitus kerran muutenkin grillata. ("raakana" ei sitten maistu, grillille tai paistinpannuun ensin!)

kiinankaali, tomaatti, kurkku, kinkku + lapsille lisäksi meillä paprikaa :D ja salaatinkastikkeet pullossa, ei seassa.
tai salaatti, tomaatti, kurkku, juustokuutiot, pekoni
nämä kelpaavat lapsillekin, ei tarvitse eritellä sitten

Yhteistyössä