Salaattikysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Entäs mainittiinko avokado, katkarapu?

Entäs jos tekisit ihan piirakan sijasta mansikkatäyskärin? Uusista ja tuoreista mansikoista :)

:) Kuulostais ihanalle tuo mansikkatäyskäri... mutta säästän sen pyhälle, kun meillä teinineiti täyttää sunnuntaina 16v.
Ja tälläviikolla jo tiistaina syötiin yks täytekakku, kun tein hääpäivän takia kakkusen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lasten versiossa liikaa eri hedelmiä. Miksei aikuisten versioon voisi laittaa mitään hedelmää? Mun mielestä tuo on vähän tylsä, mutta kai se perussalaatista menee.

Mikä hedelmä siihen sopis? Mies oli sitämieltä, että ei mikään... mie en oikein osaa kuvitella, kun en itse pidä fetasta, ja siksi en aio sitä syödä itse :ashamed:

Miksi ihmeessä sitä fetaa pitää sitten väkisin sinne laittaa, jos et kerran edes tykkää? :) Ei feta ole maailman ainoa juusto, moni muukin juusto käy salaattiin hyvin, eikä sitä juustoa ole pakko laittaa ollenkaan. Jos jättää juuston pois, niin voisihan sinne laittaa jotain lihaa, kanaa, kalaa tai äyriäisiä? Mielikuvitus on rajana. Netissä voi selailla reseptejä, itse olen löytänyt monesti kaikkein kivoimmat reseptit joistain ruokablogeista.
Jos sitä fetaa nyt kuitenkin laitat, niin pistä oliiveja mukaan, sopii niin ihanasti fetan kanssa.

Ja lisäkyssä, mitä juustoa on halloum? Minkä hintaista ja maistuu miltä? En ole koskaan maistanut ja nyt vois olla sen aika :D

Se on sellaista vähän suolaista kreikkalaista juustoa. Löytyy juustohyllystä :) Ei kannata edes maistaa raakana, ei maistu paljon miltään, mutta paistettuna pannulla tai grillissä aivan taivaallista! Kestää hyvin paistamista eikä sula sellaiseksi lötköksi tai mössöksi. =)

Ja lisäkyssä, mitä juustoa on halloum? Minkä hintaista ja maistuu miltä? En ole koskaan maistanut ja nyt vois olla sen aika :D

se on sellasta et se ei sula paistettaessa, tosi suolasta, ihan älyttömän hyvää :p Kannattaa paistaa oliiviöljyssä, silleen tulee parasta. Grillattaessa tulee liian kuivaa.

Se on sellaista vähän suolaista kreikkalaista juustoa. Löytyy juustohyllystä :) Ei kannata edes maistaa raakana, ei maistu paljon miltään, mutta paistettuna pannulla tai grillissä aivan taivaallista! Kestää hyvin paistamista eikä sula sellaiseksi lötköksi tai mössöksi. =)

Ja sen koostumus on samanlaista kuin leipäjuuston :X ja älysuolaista juustoa....

Miksi ihmeessä sitä fetaa pitää sitten väkisin sinne laittaa, jos et kerran edes tykkää? :)

No mies ja nuo naapurit rakastavat fetaa, siksi. Ja meiltä isommat lapsetkin sitä syövät - mie oon ainoa "nirppis".
Ja noita pasta, kinkku, kana ym. salaatteja ollaan tehty tosi usein tässä kotona lounaille ja iltapalaksikin, kun niitä meillä syö kaikki, mutta mie ajattelin nyt vaan ilahduttaa noita fetan ystäviä, kun kotona harvemmin sitä teen juuri siksi kun en siitä itse pidä.

Alkuperäinen kirjoittaja =):

Ja sen koostumus on samanlaista kuin leipäjuuston :X ja älysuolaista juustoa....

Jos on liian suolaista omaan makuun, niin kannattaa kokeilla liottaa kylmässä vedessä ennen valmistamista, näin monet tekee, mutta se on makuasia :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Miksi ihmeessä sitä fetaa pitää sitten väkisin sinne laittaa, jos et kerran edes tykkää? :)

No mies ja nuo naapurit rakastavat fetaa, siksi. Ja meiltä isommat lapsetkin sitä syövät - mie oon ainoa "nirppis".
Ja noita pasta, kinkku, kana ym. salaatteja ollaan tehty tosi usein tässä kotona lounaille ja iltapalaksikin, kun niitä meillä syö kaikki, mutta mie ajattelin nyt vaan ilahduttaa noita fetan ystäviä, kun kotona harvemmin sitä teen juuri siksi kun en siitä itse pidä.

No mitäs jos teet perus-salaattipohjan, ja otat mukaan muutaman kipon, joihin laitat vaikka fetaa, oliivia, aurinkokuivattuja tomaatteja yms... siitä voi sitten kaikki lisätä omaan salaattiin mitä haluaa? =)

No mitäs jos teet perus-salaattipohjan, ja otat mukaan muutaman kipon, joihin laitat vaikka fetaa, oliivia, aurinkokuivattuja tomaatteja yms... siitä voi sitten kaikki lisätä omaan salaattiin mitä haluaa? =)

Mie tätä jo vähän sivusin tuolla, että en mie viitsis kyllä oikein raahata mitään ylimääräisiä kippoja ja kulhoja... kuitenkin on oma hommansa raahata jo meidän porukka noidenkin salaattien, makkaroiden, piirakoiden, juomien, vaippojen, tuttipullojen ym. kanssa edes-takas, kun ei kehtaa joka asiaa sit juosta kotiinkaan hakemaan.
Siis varsinkin, kun asuu maalla, niin naapuri ei oo aina välttämättä ihan seinän takana ;)

Jos oltais kotona meillä, niin mie laittaisinkin kaikki erilleen ja jokainen sais kasata omanmakuisensa salaatin tarjollaolevista tuotteista.

Yhteistyössä