Salo ja erityisesti HALIKKO?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiuru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kiuru"

Vieras
Onko täällä sieltä ketään? Onko ajomatka Turkuun mahdollista ajaa päivittäin? Olen saanut Halikosta työtä, mies taas harkitsee Turussa olevaa paikkaa. Asunnot ois Halikossa niin halpoja nykyiseen verrattuna...minkälainen paikka asua? Kaikki kiinnostaa! Ja juu, tiedän kyllä sen työttömyystilanteen, kaikki MUU siis kiinnostaa :)

Kyllähän sieltä ajaa todella helposti ja nopeasti Turkuun varsinkin, jos hakee asunnon motarin lähettyviltä. Motari ei ole ruuhkainen.
Alue on rauhallista ja maaseutumaista.

On se ihan mahdollista ajaa, jos tämä teidän mahdollinen tuleva Halikon asunto sijaitsee hki-tku moottoritien lähellä, eikä Halikon korvessa. Mutta kyllä siihen matkaan varmaan 45 minuuttia ainakin menee... kun on siellä ruuhkaakiin aamuisin ja iltapäivisin. Paimio voisi kans olla ehkä OK, sitten olisitte puolivälissä.

Mä koen nuo ruuhkat todella pieniksi verrattuna omaan työmatkaani, joka suuntautuu Lohjalta Itä-Helsinkin. En millään uskoisi tuohon matkaan kuluvan 45 minuuttia, ellei asu kaukana motarilta. Omasta mielestäni ruuhkat ovat olleet aika minimaalisia, kun olen sinne ajellut. Toki vaikuttaa paljon, missä päin Turkua työ on.

Kiitos kommenteista! Osaatteko kertoa yleisesti tuosta Halikosta, asuinalueista, palveluista, päiväkodeista (jonot?), kouluista? Onko eskarit koulussa vai päikyssä?

Halikko on rauhallista ja mukavaa asuinaluetta. Muutin pois sieltä 18-vuotiaana, mutta vierailen edelleen usein. Lapsiperheelle sopiva paikka :) Päiväkodit on hyviä, samoin koulut, en ole ainkaan kokenut enkä kuullut pahaa. Päiväkoteihin saattaa olla jonoa. Eskarit on päiväkodeissa. Alakouluja on useampia, yläkouluja vain yksi.

Asuinaluetta kannattaa miettiä tarkkaan (sen mukaan miten pystyy, asuntojen tarjonta vaikuttaa tottakai). Suosittelen keskustaa. Joillain alueilla on omat maineensa, niin kuin on varmaan kaikkialla muuallakin. Jos kaipaa ostoksille, niin Salo (joo, Halikko on Saloa, tiedän) on kivenheiton päässä. Palveluiden puutteesta ei ole tarvinnut valittaa.

Halikosta on pelkkää hyvää sanottavaa asuinpaikkana. Palvelut on olleet hyviä ja ystävällisiä. Mukava pieni idyllinen paikka, joka nykyisin kuuluu Saloon. Salo on tarpeeksi lähellä mutta mikäs iso marketti se nyt on siinä Halikossakin.
Oletteko muuttamassa kerrostaloon, rivitaloon vai omakotitaloon? Rivitaloista on kokemusta kolmelta eri alueelta.
Ja tosiaan tuo matka taittuu Turkuun sujuvasti, tosin kannattaa ottaa ruuhkat huomioon.

Paimiota en suosittele asuinpaikaksi. Siitä on jäänyt vain kurja kuva.

Kyllä me omakotitalosta haaveillaan. Saa nähdä, uskaltaako suorilta ostaa uudesta paikasta? Yks kaveri asuu Paimiossa, ja tykkää taas kovasti. Ja toisaalta, en tiedä onko sekään viisasta muuttaa paikkaan, jossa kumpikaan ei ole töissä. Vai onko parempi että toisella olematon työmatka, toisella hiukan pidempi? Kääk. Mutta ihana miettiä uutta paikkaa!

mulla on pomo kulkenut 9 vuotta Halikosta Turussa töissä.. sillä menee sellainen 40-50 min. työmatkaan.. eikä se oo valittanut.. :) hyvin ovat viihtyneet ja koulut on kuulemat hyvät :)

Se matka on halikosta Turkuun varmaan reilu 30min. Todella todella moni sahaa tuota matkaa päivittäin Salo-Turku. Kannattaa tosiaan katsella läheltä motarin liittymiä. Ruuhkat eivät ole mitään pk-seudun ruuhkiin verrattavia, joten en ruuhkista niin puhuisi. Palvelut on hyvät ja päiväkotiin on paikan saanut. Kouluista en osaa sanoa, yläaste ja lukio ainakin löytyvät ja on siellä lähiala-asteitakin. Yhdestä ala-asteesta olen kuullut, että olisi home-epäily. Mutta missä niitä ei olisi? Monikin ystävä lapsiperheistä asuu alueella ja on muuttanut ja myynyt talon pois (vaihtanut isompaan), mutta pysyneet halikossa.

Putolassa asuu paljon lapsiperheitä. Ollikkala, Rappula ja Pahkavuori, ne ehkä itse kiertäisin kaukaa ainakin tietyt alueet näistä (salossa ei halikossa). Salossa Tupuri myös lapsiperheitä täynnä. Vaskiosta olen kuullut myös hyvää, itselläni ei siitä kokemusta. Todella pieni alue/kyläpahanen nykyistä Saloa, mistä myös hyvät yhteydet turkuun, on myös edullinen ja perhepäivähoito ja päiväkoti käsittääkseni löytyy. Koulut luultavasti halikossa ellei joku ala-aste löydy.

Yhteistyössä