Salossa hylätty vauva kerrostalon pihalle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vvieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29098192]Pieni vauva on, muttei kauhean pieni. Ennenaikaisena syntynyt. Ton kokoinen ei kuitenkaan välttämättä tarvitse edes keskoshoitoa. Hyvä, että löytyi ajoissa!

Sitä vaan tuli mieleen: Olisko teoriassa mahdollista, että hyvin väsyneessä tilassa nostaisi vauvan vaunuista pois, siirtäisi vaunut sisään ja unohtaisi vauvan ulos? En ollenkaan väitä, että tässä niin olisi käynyt. Hylkääminen kyseessä, kun noin kauan ilmeisesti ollut ulkona. Täältäkin vaan saa lukea milloin mitäkin unohduksia, että vauva on meinannut unohtua autoon, niin eikö se voisi unohtua ulko-oven pieleenkin?[/QUOTE]

ei välttämättä ole ennenaikinenn. mulla on kaiki olet pieniä , ison lapsi ollut2790 ja syntyi 39 viikolla. Mulla ei kulemma mahdu yli kolekiloista vauvaa .

Eiköhän se vauvan äiti oo jostain puskista seurannut, että lapsi löydetään varmasti ajoissa. Kissankarvamäärä peitossa viittaa mun mielestä mt-ongelmaiseen, ainakin useimmilla mun tuntemilla mt-ongelmaisilla on paljon kissoja, terveet tyytyy yleensä yhteen.

• Tykkää
Reactions: Ciervo
Alkuperäinen kirjoittaja Epävakainen;29098222:
Eiköhän se vauvan äiti oo jostain puskista seurannut, että lapsi löydetään varmasti ajoissa. Kissankarvamäärä peitossa viittaa mun mielestä mt-ongelmaiseen, ainakin useimmilla mun tuntemilla mt-ongelmaisilla on paljon kissoja, terveet tyytyy yleensä yhteen.

No jo on, kissankarvoista päättelet mielenterveysongelmaisen :laugh:

Susta tulis varmaan aika haka salapoliisi :D tai haet sellaseen rikospaikkatutkinta koulutukseen :D

Vittu mitä salapoliiseja :D:D:D:D Se voi olla ollut vaikka yhden kissan peittona, tottakai silloin tarttuu karvoja peittoon jos kissa nukkuu sen päällä, ei tartte 20 kissaa siihen. Ihme spekulointia, aivan naurettavaa

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288609774037.html

tuossa kerrotaan siitä vauvastakin joka 90-luvulla oli jätetty roskikseen. Tiedän tämän äidin :( Olisiko ollut 1996

Synnytyksen jälkeinen masennus jopa psykoosi voi olla syynä eikä välttämättä huumeet. Kurja alku elämälle jokatapauksessa. Toivottavasti ei anneta enää missään vaiheessa takaisin ku tuntuu että Suomessa on trendi pitää viimeiseen asti lapsi biologisilla vanhemmilla. Joku adoptioperhe olis taatusti parempi.. Näin siis mun mielestä.

[QUOTE="vieras";29098192]Pieni vauva on, muttei kauhean pieni. Ennenaikaisena syntynyt. Ton kokoinen ei kuitenkaan välttämättä tarvitse edes keskoshoitoa. Hyvä, että löytyi ajoissa!

Sitä vaan tuli mieleen: Olisko teoriassa mahdollista, että hyvin väsyneessä tilassa nostaisi vauvan vaunuista pois, siirtäisi vaunut sisään ja unohtaisi vauvan ulos? En ollenkaan väitä, että tässä niin olisi käynyt. Hylkääminen kyseessä, kun noin kauan ilmeisesti ollut ulkona. Täältäkin vaan saa lukea milloin mitäkin unohduksia, että vauva on meinannut unohtua autoon, niin eikö se voisi unohtua ulko-oven pieleenkin?[/QUOTE]

lehdessä oli juttua,että tuossa taloyhtiössä asuu vain vanhuksia..

Mä oon psykiatrinen sairaanhoitaja ja meiltä löytyy kolme kissaa :) en lähtis vetämään tästä ihan hirveitä johtopäätöksiä vaikka itsekin uskon kyllä jonkinlaiseen synnytyksen jälkeiseen psykoosiin... Saapa nähdä miten tää juttu lähtee aukeamaan.

[QUOTE="Miuku";29098348]Synnytyksen jälkeinen masennus jopa psykoosi voi olla syynä eikä välttämättä huumeet. Kurja alku elämälle jokatapauksessa. Toivottavasti ei anneta enää missään vaiheessa takaisin ku tuntuu että Suomessa on trendi pitää viimeiseen asti lapsi biologisilla vanhemmilla. Joku adoptioperhe olis taatusti parempi.. Näin siis mun mielestä.[/QUOTE]

Jos on synnytyksen jälkeinen masennus tai psykoosi niin toivottavasti äiti hoidettais kuntoon ja lapsi pääsis äidilleen jos äidistä vain terve saadaan. Näähän on sairauksia josta on mahdollista parantua ja joiden puhkeamiselle ei vain itse voi mitää. Mieleltään sairas tekee asioita joita terve jättää tekemättä.

[QUOTE="vieras";29097679]Pieni paikka tuo Salon Pertteli, joten luulisi jonkun jotain tietävän, huomanneen, kuulleen. Ihme, jos ei selviä, kuka on lapsen äiti.[/QUOTE]

No ei siitä ole mitään takeita, että äiti on itse paikkakuntalainen. Voihan kyseessä olla vaikka rovaniemeläinen narkkari, joka on lähtenyt pirinhakuun tai muihin bisneksiin autolla vauvan kanssa ja huomannut Salon kohdalla, että vauva ei oikein sovi sillä hetkellä kuvioon.

Ja sellainen kommentti vielä, että jos on keskosena syntynyt ja tarvinnut tehohoitoa syntymän jälkeen, on vauvasta merkintöjä sairaaloissa. Tosin ei voi tietää missä niistä. Lisäksi jos vauva on syntynyt ns. täysikokoisena/aikaisena (2500g tai enemmän) on tuo 300g kasvu merkki siitä, että eipä ole ihan säännöllisesti ruokinnasta huolehdittu... Käsitykseni mukaan kuitenkin pienenä syntyneet vauvat kasvavat alussa isona syntyeitä nopeammin, jos imemisrefleksi on kunnossa.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tätä se lama;29098421:
tuo nyt sitten tullessaan?:( Mitähän vielä, perhesurmia, lasten hylkäämisiä, lastensuojelutapausten räjähdysmäistä kasvua?

Itse asiassa sota- ja lama-aikoina itsemurhien ja perhesurmien määrä on alhaisempi kuin latenssi- ja nousukausina. Laman selän tiattuessa alkaa vasta ropista. Jännä juttu, mutta näin sanoo tilastot länsimaissa ja myös Suomessa selkeällä kielellään.

"Löytöpaikan ympäristö on lähinnä omakotitaloaluetta ja seudulla asuu Olkinuoran mukaan ikääntyneempää väkeä. Moottoritiellekin on matkaa kymmeniä kilometrejä."

IL

• Tykkää
Reactions: rops
voihan se ola joku nuori tyttö vaikka niistä omakotitaloista, jotka lähellä, välttämättä se fleecehuopa edes ole oma, vaikka jostain kirpparilt ostettu tai joltkain lainattu

tai välttämättä ei ole edes vauvan äiti ollut ketä sen sinne on jättänyt. KUN EI VOI TIETÄÄ. Täällä jo syyllistetään äiti ilman faktoja, ei kyllä yhtään yllätä :D

Lapsivuodepsykoosia tai vastaavaa epäilen minäkin. Niiden, jotka täällä toivovat, että "toivottavasti vauvaa ei ikinä palauteta vanhemmilleen" olisi hyvä ymmärtää että kyseinen psykoosi todellakin on sairaus, joka voi iskeä ihan keneen tahansa vastasynnyttäneeseen naiseen. Kyseessä on myös hoidettavissa oleva sairaus. Minä toivon, että äiti löydetään ajoissa, ja saadaan hoidettua kuntoon, mikäli kyse on psykoosista. Tällöin myös vauva pääsisi takaisin omalle äidilleen.

Aina kyse ei ole mistään narkkauksesta, kaltoinkohtelusta tai muusta tahallisesta, tragedioita tapahtuu valitettavasti joskus pelkästään olosuhteiden tai ikävien sattumusten seurauksena. Ei pitäisi kivittää äitiä, ennenkuin tietää mitä oikeasti on tapahtunut.

[QUOTE="Catwoman";29098526]Karvoistahan voisi ottaa sen DNA näytteen. Jos vaikka kuuluisi kissa sukuun.[/QUOTE]

Niin, sehän saattaa olla vaikka joku rotukissa ja tälleen sais sen emon selville ja ehkäpä sitäkautta kasvattajan ja kasvattaja sit taas osais sanoa et kenelle on kissan myynyt :D

Ainiin, eihän me tiedetä emokissan dna:ta :laugh:

Mut onneks voi aina ottaa siitä vauvasta dna-näytteen :D

SORI, oli pakko :D

Yhteistyössä