Samankokoisten sisarusten yhteiset vaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Sellasta mietin vaan, että onko samaa sukupuolta olevilla kaksosilla yhteiset vaatteet? Eikös se olisi aika kätevää? Ja jos on yhteiset, niin onko alusvaatteetkin yhteiset?

Mitä mieltä yleensä olette siitä, jos saman kokoisilla sisaruksilla on yhteiset vaatteet?

Isompana he tietysti haluavat omat vaatteensa, mutta vaikkapa alle kouluikäisiä se ei varmaankaan hetkauttaisi mitenkään?

Meillä on tyttö ja poika, 3v ja 2v.
Ovat kuitenkin samankokoisia.

Tietty on niitä vaatteita, joita ei nyt eri sukupuolilla voi käyttää, mutta esim. kollarihousut on ns. yhteiset. Pinkkeihin housuihin en nyt poikaa pue, mutta esim. musta, harmaa, sininenkin väri käy niin tytölle kuin pojalle.

Jos olisi samaa sukupuolta, niin varmaan kyllä sukat ja alusvaatteet kiertäisi molemmilla lapsilla. Mistä niitä nyt aina niin voisikaan muistaa, oliko pekalla mustat ja artolla valkoiset kalsarit vai toisinpäin..

Jos mulla olis samaa sukupuolta olevat kaksoset niin varmaan kaikki vaatteet (myös alusvaatteet siis) olis yhteisiä. En hirveesti tykkää siitä tyylistä että kaksosille puetaan samanlaiset vaatteet,joten kovin paljon en kaksittain vaatteita ostais senkään vuoksi. Yhteiset vaatteet helpottais arkeakin kun ei tarttis esim pyykkejä viikkaillessa miettiä kumman kaappiin mikäkin paita tulee..

Mä oon kanssa joskus miettinyt tätä. Nykyään kai ollaan (onneksi) sitä mieltä että samaa sukupuolta olevia kaksosiakaan ei saisi pukea täysin samanlaisiin vaatteisiin. Mutta voiko Artulla olla välillä siniset housut ja Pertulla vihreät ja sitten toisena päivänä toisinpäin? Siis lähinnä isompia lapsia ajattelen, vauvathan nyt ei tämmösestä tajua mitään. Vastailkaas kaksosten äidit miten teillä toimitaan :)

Meidän tytöillä on ikäeroa enempi kuin vuosi, ovat samankokoisia. Käyttävät samoja vaatteita, sukkia ja alushousuja myöden lähes kaikki on yhteistä. Heidän omasta tahdostaan ja takkejakin vaihtelevat keskenään. Ei ole Sinun tai Minun vaatetta. Äitiä se helpottaa kovasti, käyvät itse ottamassa narulta vaatteensa, kuka minkäkin milloinkin. Toistensa vaatekaapeissa käyvät myös hakemassa itselleen. Eli vaatekaapitkin yhteisiä vaikka molemmilla on huoneissaan omat vaatekaapit.
Erittäin kätevää! Oppivat jakamaankin samalla. Ikinä eivät ole tapelleet että sulla on se paita minkä mun piti laittaa tms. Keskustelevat itse että no ota sinä tämä huomenna. Sit vaan laittavat itse pyykkikoriin ja pyytävät mua pesemään sen huomiselle. =)

Tiedän perheen jossa on 4 poikaa, kaikki syntyneet noin vuoden välein. Ovat nyt jo esiteinejä. Heidän joululahjalistallaan on vaatteita 160-170cm. Eli kaikki kundit käyttävät samoja vaatteita, kaikki samassa kaapissa ja sillai. Näyttää toimivan, vaikka vanhemmat kuvittelivat, että kun alkavat pojat kiinnostua ulkonäöstään niin haluavat omia, mutta ei. Tietty kaikilla on jotain lempivaatteita, mutta silti.

Yhteistyössä