Sammakoita äitien suusta ! =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suvi

Vieras
Kaverillani on 2 lasta, molemmat sektiolla saatuja. Eikös eräs tuttava (ei edes mikään hyvä tuttava) laukonut hälle että "sä et ole mikään äiti, kunnet ole synnyttänyt alakautta!" Sillä järjenjättiläisellä on 4 alakautta maailmaan putkahtanutta lasta, niin kaiketi hän on oikea supermama. (oikeesti pelkkä juoppo ja huonoin äiti minkä tiedän).

Samalle kaverilleni on myös oma sukulainen laukonut, että "ei ole mikään äiti ennenkuin oma lapsi on kuollut!"
Siis MITÄ!!!! Pitääkö lapsen kuolla ennen kuin tulee äidiksi?!! Olipas hirveän kamalasti sanottu. Ja se nainen joka asian on sanonu, on jo kypsässä iässä 6kymppinen, luulis olevan hieman fiksumpi jo. Mutta kai sitä sitten päästelee surun vallassa suustaan mitä sattuu.

Muita sammakkoja???

Minusta ei kauheasti pitäisi nykypäivänä kysellä millos teille tulee vauva ja tai eikö yhtään vauvakuumetta pukkaa...tai oletteko jotain tuhkamunia kun ei teillä ole lapsia.
Minusta on ihan kamalan kuuloista noi kysymykset/ toteamukset, koska nykypäivänä on niin paljon lapsettomuus hoidoissa olevia kai niitä ongelmia on ennenkin ollut, mutta ei niin paljon puhuttuija. Ei kaikki halua heti ongelmistaan kertoa.
Minäkin epäilen yhden tutun pariskunnan että heillä jotain ongelmia...en tiedä koska ei ole puhuneet, mutta kuinka kovasti tuollainen sattuu sitten kun tuollaisia puhutaan.
PItäisi osata olla hiljaa....

Vai saako teidän mielestä kysellä loputtomuun tuollaisia juttuja,...

Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
Minusta ei kauheasti pitäisi nykypäivänä kysellä millos teille tulee vauva ja tai eikö yhtään vauvakuumetta pukkaa...tai oletteko jotain tuhkamunia kun ei teillä ole lapsia.
Minusta on ihan kamalan kuuloista noi kysymykset/ toteamukset, koska nykypäivänä on niin paljon lapsettomuus hoidoissa olevia kai niitä ongelmia on ennenkin ollut, mutta ei niin paljon puhuttuija. Ei kaikki halua heti ongelmistaan kertoa.
Minäkin epäilen yhden tutun pariskunnan että heillä jotain ongelmia...en tiedä koska ei ole puhuneet, mutta kuinka kovasti tuollainen sattuu sitten kun tuollaisia puhutaan.

Samaa mieltä.
Mulla on yks kamu, joka kehtaa AINA jankuttaa lapsettomille tutuilleen samaa veisua, koskas teette lapsen ja blaablaa. Sama on jatkunut vuosia. Ei se oikeestaan edes muusta osaa puhua jos törmää lapsettomiin ihmisiin. Yritän aina sanoa että ole nyt jo hiljaa, MUTTA EI!! TYHMÄ MIKÄ TYHMÄ!
Samaa itte jouduin kuuntelemaan sen suusta kymmenen vuotta.
Tekis mieli kuristaa koko pälli suoraansanoen. :ashamed: B)

Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:

Ihmiset on niin uteliaita, etteivät välitä toisten tunteista. Ainakin itse olen huomannut tämän.

Samaan kastiin kuuluvat mielestäni nuo montakos lasta aiotte hankkia kyselyt... Tai sitten se, että kysytään jostain lapsesta, että: "Oliko hän ihan tarkoituksella hankittu vai vahinko?"

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Samaan kastiin kuuluvat mielestäni nuo montakos lasta aiotte hankkia kyselyt... Tai sitten se, että kysytään jostain lapsesta, että: "Oliko hän ihan tarkoituksella hankittu vai vahinko?"

Juu näitä on kuultu |O ja tuosta aloituksen esimerkistä tuli mieleen, esikoisen syntymän jälkeen mulle ihan vieras anopin kaveri sanoi että en tiedä synnytyksestä mitään, koska se kesti vain 4 tuntia :xmas:

Minulla on nuo tytöt olleet "helppoja" vauvoja, eli eivät pahemmin ole huudelleet ja nukkuakin ovat osanneet. Yksi ja sama MIES (hänellä on kuusi lasta, kaksi pienintä samanikäisiä kuin meidän tytöt) on monesti kyselly kuulumisia ja kun olen sanonut että ihan hyvin menee ja kertonut tytöistä totuudenmukaisesti, niin joka kerta hän sanoo: sinä se et tiedä lastenkasvatuksesta mitään. Pitäisikö lasten sitten olla hankalia ja huutavia että tietää jotakin lastenkasvatuksesta?? Ja juuri toteamukset "vielähän työ sen pojan teette" eivät tunnu kivoilta. tällä hetkellä kun tuntuu että lapsiluku on täysin, ja olen sen myös kyselijöille välillä sanonut, niin sitten sanotaan että "ettehän te nyt vielä luovuta"..

Mä en tiedä vauvan pitämisestä mitää, kun poika oli niiiiin helppo vaavina :o .
Lisäksi eräs sukuumme kuuluva totesi meidän juuri kotiuduttua sairaalasta ja pojan köllittyä olkapäälläni syönnin jälkeen, että "Kaduttaako?"

:o :o :o

Mun oma mummo kysyi multa kun poika oli parin viikon ikäinen että kaduttaako???? Poika kölli mun sylissä ja mä sitä ihailin ja silittelin... Kyllä sillon tuntu että mitähän tuonkin päässä liikkuu!

Samoin kysymykset: kai te nyt vielä sen tytön teette? Pitäähän se tyttökin olla!

Ottaa päähän sellaset, jotka sanoo, et on varmasti poika/tyttö, jo ennen ennen, ku lapsi syntyy, mitä vittua sillä on väliä, kumpi sieltä tulee. Ja appiukko on ollu mulle kaiken pahin tässä asiassa. Ekasta sano, et varmasti tulee poika, no, tyttö tuli. Toisesta tytöstä kuulin jälkeen päin, kuinka se oli pettyny, ku tuliki tyttö, ei oo viä lapsen lapsia, joilla sukunimi jatkuu, vaikkei mikää harvinainen ookkaa.

Juu, ei ollu muuten tää sammakko äidin suusta, voihan niitä miestenki suusta tulla :xmas:

Mulle ex-miehen sisko (joka oli kertalaakista raskaana ihan uudelle poikaystävälleen) sanoi, että pitäisköhän sun kertoa jo tuolle ukolle, miten niitä lapsia tehdään! No eihän se toki tiennyt, että vuoden oltiin jo yritetty... Tuntui tosi pahalta, se kun vielä nauroi päälle. Sen jälkeen suhtauduin aivan toisin koko ihmiseen... :(

Alkuperäinen kirjoittaja PenSasMusTikKa:
musta on myös tyhmiä nuo kyselyt että millos teette tytön tai pojan (jos ennestään on vain jompaa kumpaa sukupuolta). tai et kyllä se eka lapsi pitää olla poika/tyttö.. sukupuoleen kun ei voi paljoakaan vaikuttaa.

munkaan mielestä tyttö/poikaa ei tehdä!!! |O
sieltä TULEE jompikumpi!jumatsukka

esikoista kun aloimme odottamaan, ja kerroin raskaus-uutisen isälleni, hän kysyi, että tiedänkö kuka sen isä on...

ja kun siskoni kertoi ystävälleen miten hänellä oli ollut helppo ja kivuton synnytys, niin tämä ystävä oli tokaissut että ethän sinä tiedä oikeasta synnytyksestä sitten mitään, kun et edes kipeää saanut....

mistäs alkaisi...
ensimmäinen raskaus oli tuulimuna niin miestä haukuttiin tuhkamunaksi.
no sitten kun esikko syntyi ja on helppo vauva ollut niin ei kanssa tiedetä lapsenhoidosta mitään..
ja kun en imettänyt niin tottakai olen huono äiti!
ja sit myös eräs kysy et oliko vahinko...

No ainaki se että : kai tää ny vahinko oli, ku noin nuoria ootte (22 ja 23 ikää...)
Ja toinen eräältä tutulta joka oli käymässä, hän vihaa lapsia yli kaiken jne.. Tuumas että on se nii v*itun hienoo että ees sulla on tollanen pas*skakäärö joka osaa pitää turpansa kiinni!!
Ja se oli kuulemman vielä kohteliaisuus |O |O |O

esikoista kun aloimme odottamaan, ja kerroin raskaus-uutisen isälleni, hän kysyi, että tiedänkö kuka sen isä on...

mun faija kysy tätä samaa!!jumalauta,sanoin että en mä nyt ihan ympäriinsä kuitenkaa jakele :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Nappi82:
Toisesta tytöstä kuulin jälkeen päin, kuinka se oli pettyny, ku tuliki tyttö, ei oo viä lapsen lapsia, joilla sukunimi jatkuu, vaikkei mikää harvinainen ookkaa.

Mun appiukko sano, kun meidän esikoispoika syntyi, että tulihan sieltä se nimenjatkajakin! Ei muuten, mutta miehen veljen tyttäret seisoivat vieressä kuulemassa...

Alkuperäinen kirjoittaja suvi:
Kaverillani on 2 lasta, molemmat sektiolla saatuja. Eikös eräs tuttava (ei edes mikään hyvä tuttava) laukonut hälle että "sä et ole mikään äiti, kunnet ole synnyttänyt alakautta!" Sillä järjenjättiläisellä on 4 alakautta maailmaan putkahtanutta lasta, niin kaiketi hän on oikea supermama. (oikeesti pelkkä juoppo ja huonoin äiti minkä tiedän).

TUO ON MELKO YLEISTÄ, HUI HAI SANON MINÄ. PÄÄASIA ETTÄ SAADAAN ÄITI JA LAPSI TERVEINÄ KOTIO SAIRAALASTA, VAIKKA OLISI SUUN KAUTTA SYNTYNYT!!!! =)

Mua valisti just vastikään joku aivan tuntematon naikkonen, joka käveli pihamme ohi että meillä näköjään asutaan ku pellossa kun lapsikin saa kulkea varpasillaan ulkona eikä ole edes hattua päässä :kieh: . Okei, ei varmaan tajunnut että kuulin ku paasasi toiselle naikkoselle kenen kanssa ohi käveli.
Mut juu, eihän sitä missään nimessä saa omalla pihalla käydä ilman kenkiä ja hattua :whistle:

Äiti ei oo sammakoita päästelly, mut muut sitte just näitä "Päätitte sitte vielä yrittää sitä poikaa, hehheh?" tai "No, onhan se tyttöki hyvä." :o
Ja ku oon sektiolla (ensin yritetty alatiesynnytystä ) saanu vauvat, niin sanotaan että mie oon sitte helpolla päässy, ja en tiiä synnytyksestä mitään.

Nainen on äiti, kun hän on saanut lapsen ja alkaa hoitaa ja kasvattaa lastaan. Äiti synnyttää alakautta, sektiolla tai adoptoi lapsen itselleen. Hän voi olla myös esim. sijaisäiti. Eivätkö nämä ole päivänselviä asioita?? Miten jotkut voivat olla niin ajattelemattomia/tyhmiä???

Minun anoppi totesi miehelleni kun poikamme oli reilu puoli vuotias, että kyllähän hän sen arvasi, että miniä hankkiutuu paksuksi, jotta saisi pidettyä hänen poikansa! Olimme silloin jo naimisissa olleet jo hetken aikaa, joten ei se siitä vauvasta tainnut kiinni olla.. Onneksi mieheni osasi todeta nasevasti äidilleen, ettei siihen paljon vauvat vaikuta!

Yhteistyössä