Sanoiko lapsesi ensimmäiset sanansa myöhäisessä vaiheessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minkä ikäinen hän oli, kun ekat sanat tuli? Onko puhe kehittynyt kaikin puolin normaalisti?

Mua alkaa jo kohta vähän huolestuttaa meidän esikoispoika, 1v 4kk, joka ei ole vielä sanonut ekaa sanaansa. Ei mitään sinne päinkään. Taustalla kummittelee koko ajan se, että poika kärsi synnytyksessä hapenpuutteesta, mikä mua sitten kalvaa tässäkin asiassa.

meillä sanoi 1v1kk muistaakseni toinen tyttö ekan sanansa mikä on kait ihan normaali ikä. en kuitenkaan sinuna ehkä tossa vaiheessa olis vielä kauhean huolissani.

Kiitos kommenteista, ehkäpä meidänkin poika sitten ehtii vielä ;) Ehkä mun huolia on lisännyt vähän sekin, että pojan päänympärys ei kasva tarpeeksi ja sitäkin sitten pitää kytätä kuukausittain. No mutta, olen ollut monesta muustakin asiasta tämän reilun vuoden aikana huolissani, lopulta turhaan =)

Minulla kummipoika joka nyt 2v7kk ja alkoi vasta muutama kuukausi sitten puhumaan selvästi. neuvolassa/puheterapeutilla sanoivat, että jos 3v ei vielä sano yhtään selvää sanaa niin sitten vasta aletaan miettimään jos jotain vialla. Sinulla ei kiirettä!! :) :)
Niin.. ja minulla hoitopoika nyt 1v8kk ja viime viikolla sanoi ekan sanan.. hmm.. no epäselvästi mutta kuitenkin... :)

Yhteistyössä