sanoin terapeutille viime kerralla että aloitetaan se altistaminen nyt. hän siihen paranna minut..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
tarkoitti kai että mä ajattelen että hänen pitää parantaa minut. ja mä en tee sen eteen mitään.

nyt olen ajatellu tänään tuota tokasua. en mä kulkis hoidossa jos olisin terve. terapeuttihan se on ammattilainen enkä minä. tuli sellainen olo että anteeksi kun olen käynyt hänen aikaansa häiritsemässä.
pitäänee tuoda toi esille seuraavalla kerralla.

ei kai esim syöpäsairaalle sanota että odotatko sä että mä sinut parannan.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
ei kai esim syöpäsairaalle sanota että odotatko sä että mä sinut parannan.

Ei sanotakaan, koska syöpään parannus ei lähde ihmisestä itsestään, kuten moneen psyykkiseen ongelmaan.

Ei se terapeutti voi sua parantaa, se voi vaan auttaa sua parantumaan.

Ehkä se halusikin tokaisullaan saada sut miettimään odotuksiasi. Eli, että onko ajatuksesi se, että joku muu "kaataa parannuksen niskaasi"? Itsehän sä sen parannustyön joudut itsesi kanssa tekemään. Terapeutti voi vaan ohjata prosessia ja sivusta auttaa herättelemään ajatuksiasi.

tiedän että tarvitsisin terapiaa, mutten usko siihen että kukaan haluaa pyyteettömästi auttaa, tai on todella aidosti kiinnostunut asioistani joten en hoitoa edes hae.

Ap.n aloitus vain vahvistaa ajatustani

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä se halusikin tokaisullaan saada sut miettimään odotuksiasi. Eli, että onko ajatuksesi se, että joku muu "kaataa parannuksen niskaasi"? Itsehän sä sen parannustyön joudut itsesi kanssa tekemään. Terapeutti voi vaan ohjata prosessia ja sivusta auttaa herättelemään ajatuksiasi.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
tiedän että tarvitsisin terapiaa, mutten usko siihen että kukaan haluaa pyyteettömästi auttaa, tai on todella aidosti kiinnostunut asioistani joten en hoitoa edes hae.

Minusta on milteipä lapsellista edellyttää, että terapeutti/lääkäri/psykologi haluaisi "pyyteettömästi auttaa" jokaista potilastaan, tai olisi aidosti kiinnostunut jokaisten satojen potilaiden asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:

Minusta on milteipä lapsellista edellyttää, että terapeutti/lääkäri/psykologi haluaisi "pyyteettömästi auttaa" jokaista potilastaan, tai olisi aidosti kiinnostunut jokaisten satojen potilaiden asioista.

aivan.. siksipä en lähdekään ongelmiani purkamaan kenellekään joka kuunnellessaan vahtii salaa kelloaan ja miettii " joo joo blaa blaa blaa.."

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
että jätän hoidon ja lääkkeet.

No, se on sun valinta. Kun sitä valintaa ei voi kukaan sun puolesta tehdä. Jos et halua parantua niin siitä sitten vaan.

Kukaan muu kun sinä ei pääse sinne sun pään sisään sua "parantamaan". Ne voi vaan sieltä ulkopuolelta huudella vinkkejä mitä korjailla. Sen kaiken pitää lähteä sieltä susta itsestä ja sun halusta parantua, muuten voit tosiaan lyödä hanskat tiskiin jos ei kiinnosta.

aivan.. siksipä en lähdekään ongelmiani purkamaan kenellekään joka kuunnellessaan vahtii salaa kelloaan ja miettii " joo joo blaa blaa blaa.."

No mä alan kai sitten olla kypsä terapiaan, jota mulle on jo 7 vuotta yritetty tarjota. Olen nimittäin hyväksynyt ajatuksen, että joku "ihan vaan työkseen" ohjaa mun ajatteluani ja ainoa, jota asia ja lopputulos oikeasti koskettaa ja parantaa olen minä itse. :D

Mun hyvästä olostahan tässä on kyse eikä sen terapeutin. Mutta onneksi se on valmis palkkansa eteen kuuntelemaan ja auttamaan mua työssäni itseni kanssa.