Sanokaa että me selvitään tästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katmat

Aktiivinen jäsen
22.01.2008
2 265
1
36
Hain vakituista työpaikkaa ja tänään tuli tieto,että sain sen.Oon ollu vuosikausia kotona enkä olis uskonu että kukaan valitsee mua suoraan vakituiseen työhön ilman että pitäis ensin tehdä sijaisuuksia ja saada siten jalkaa ovenrakoon.Nyt on kriisi päällä,selvitäänkö me kaikesta arjen pyörityksestä jos meen töihin??????????Molemmat,sekä mun tää tuleva työ että mun mieheni työ,on kolmivuorotyötä.Nuorin lapsi 2v.HIRVITTÄÄ! Onko täälä muita vuorotyöntekijöitä,sujuuko homma???Hulluhan mä oon jos en ota vakituista,koulutusta vastaavaa paikkaa vastaan,mutta haluaisin silti olla vielä kotona...

Mulla on kaksi kaveriperhettä, joissa molemmat vanhemmat tekevät vuorotyötä. Toisessa molemmat ovat kolmivuorotyössä ja tekevät samaa vuoroa (eri yrityksissä tosin) joten arki sujuu ihan mallikkaasti. Heillä kaksi lasta 1v2kk ja 2v 4kk. Toisessa perheessä äiti on 3-vuorotyössä ja isä tekee 5-vuoro työtä. Vuorot menee siten, että joskus aikuiset näkee hyvinkin toisiaan ja joskus on totaalisesti vuorot ristissä. Lapsilla on paljon vapaapäiviä aikuisten erivuoroisuuden vuoksi. Lapset 3, 5 ja 7.

Muilta kavereilta kuultujen kommenttien perusteella kaikki menee hyvin niin kauan kun lapset ovat hoitoiässä, mutta kun lapsi ekaluokalla, niin iltavuoroviikolla ei häntä näe ollenkaan ja hoitoja saa jatkuvasti sumplia. Toisin sanoen, ei se arki helpotu vuorotyöläisellä, vaikka nuorin lapsi olisi 3 tai 4...