Sanokaa, että remontointi on helppoa ja mukavaa puuhaa, jooko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttaja

Vieras
Olen muuttamassa ihan asumiskelpoiseen rintamamiestaloon, jossa ei ole oikeastaan tehty juurikaan remonttia. Yläkerran yksi makuuhuone on juuri rempattu, muille pinnoille on lähinnä tehty pintaremppaa joskus. Uudistusta siis odottaa keittiö, kylppäri, veski, lattiat, toinen yläkerran makkareista, rappuset yläkertaan jne.

Ja mun sormet syyhyää että pääsen laittamaan taloa näköisekseni.. romanttiseen tyyliin ;) Ainoa ongelma on se, että en ole ikinä edes tapetoinut mitään, joten taitoa ei löydy. Halua sitten senkin edestä. Ja ei, en aio palkata mitään remppafirmaa tekemään töitä. Haluan tehdä itse, ei kai se voi olla niin vaikeeta?

Siis lähinnä sellaista pintajuttua alkuun, maalata rappuset toisenlaisiksi, tapetoida/maalailla seinäpintöja.. muovimaton alta saattais paljastua ihana lautalattia jonka vois hioa yms. Vaihtaa ovet erilaisiksi, kunnostaa ikkunoita.. Enkö pystyisikin niihin? Pikkujuttuja, vai mitä?

Keittiöönkin näin alkuun voisin vain hommata uudet kaapistot, ei sekään voi olla hankalaa? Kaapistojen vaihto? Kylppäriin ja kunnon keittiöremppaan sitten apua hommaan, niitä en kuvittele itse tekeväni mutta tuohon muuhun pystyy nainenkin yksin, eikö niin?

Sanokaa nyt että en ole ihan utopistinen näiden haaveideni kanssa, vaan että ihan oikeasti onnistuu entisöidä vanhaa taloa huokealla budjetilla ja ihan itse?

Kivaa se on silloin kun saa tehdä rauhassa ilman jaloissa(maalipurkilla,työkalupakissa ym muissa kivoissa paikoissa) pyöriviä lapsia.Ja tietty rajaton budjetti kanssa.Itse tein tosin vaan edelliseen rivariasuntoon maalausta ja tapetointia.Nyt omassa omakotitalossa.Rakennusaikana oli viides pörriäinen ulossa.

KOHDALLAAN!:) Se pitää olla ja siellähän on! Älkää kuvitelko, että joku sukulainen tulee auttamaan, ei ne tahdo! Mutta kun itse tahtoo, valmista tulee PIKKUHILJAA. Se on oikeesti elämäntapa, hyvä sellainen.

Ihan niin olen asennoitunutkin, että valmista tulee vähän kerrallaan, pikkuhiljaa. Yksi asia kerrallaan. Ensin ehkä rappuset, hionta ja maalaus. Sitten sen jälkeen lasikuistin laitto. Eteisen sisustus. Sitten voisi miettiä vaikka olkkarinseiniä, tekisikö jotain niille yms. Vähän kerrallaan, yksi juttu kerrassaan, itse. Ja kyllä, ymmärrän että "remppa" on kesken vielä 10 vuoden päästä, mutta ei mulla ole kiire minnekään. :)

Tuskin maltan odottaa, että näen kätteni jäljen. Mikä voi olla upeampaa, kuin se hetki kun on saanut jotakin näkyvää valmiiksi ja se on siinä, nähtävillä, koko ajan? :)

Hei, jos jollakulla on hyviä nettilinkkejä sivustoille, joista saa maalaisromanttiseen tyyliin sopivia vinkkejä tai "tee-se-itse"-remppavinkkejä tumpeloille, niin oisin enemmän kuin onnellinen

Peloton asenne tuntuu olevan ap:llä, tai sitten provoilee... Remontointi VOI olla hetkittäin kivaa, mutta varaudu siihen että valmista tulee tooooodella hitaasti. Kättesi jälkeä pääset ihastelemaan vasta n. miljoonan eri työvaiheen jälkeen. Esim. tapetointi tai maalaaminen on enimmäkseen kaikkea muuta kuin pelkkää liisterin tai maalin levitystä seinään. Pohjatyöt (eli ne tylsät ja näkymättömät työt) vievät huomattavan suuren osan ajasta ja vaivasta. Jos sulla rahaa riittää, et vierasta jatkuvaa (ja stressaavaa! ) remontin keskellä asumista ja uskot omiin kykyihisi, niin anna palaa vaan!

Pöh. Ihan niin tylsää ei mun elämäni ole, että provoilisin jollain remontoinnilla.

Meni syteen tai saveen, aion ainakin yrittää. Tulen sitten itkemään tänne, kun rappuset on pilalla eikä valmista tule :D

On se ihan helppoa ja mukavaa puuhaa, kunhan rahaa ja etenkin aikaa piisaa. Niin ja tilaa, että saa sen remontoitavan tilan pitää kauan tyhjillään ilman, että jossain missä pitäisi asustella on senkin huoneen kaikki kamat tungettuna kasoihin pitkin paikkoja.

Vanhassa talossa jätän keittiörempat mieluummin ammattilaiselle, tekee sen muutamassa päivässä, itse siinä menee ikä ja terveys, kun kasaa ensin niitä kaappeja ja laatikostoja osista, sitten yrittää epätoivoisesti saada niitä suoraan joka suuntaan, vanhassa talossa ne lattiat viettää yleensä sinne ja tänne.

Pinnan alta ilmestyy harvoin mitään aarteita, käytännössä ne on aina jotain ikäviä yllätyksiä, jotka nielevät hurjasti aikaa sekä rahaa...

Joopajoo. Just tehdään taas remppaa ja vanhassa talossa jokainen nurkka vinossa niin taiteilemista riittää. Ja ei tosiaan oo halpaa, tonni menee rautakaupassa vihaseen, entäs sähkö ja putkityöt..... muutama tonni ei riitä:(

Alkuperäinen kirjoittaja AnniTanni:
Joopajoo. Just tehdään taas remppaa ja vanhassa talossa jokainen nurkka vinossa niin taiteilemista riittää. Ja ei tosiaan oo halpaa, tonni menee rautakaupassa vihaseen, entäs sähkö ja putkityöt..... muutama tonni ei riitä:(

Sulta jotenkin pois? Tai joudutko sä kärsimään taas jotenkin?

Alkuperäinen kirjoittaja muuttaja:
Hei, jos jollakulla on hyviä nettilinkkejä sivustoille, joista saa maalaisromanttiseen tyyliin sopivia vinkkejä tai "tee-se-itse"-remppavinkkejä tumpeloille, niin oisin enemmän kuin onnellinen

blogspotissa on kivoja sivuja,joissa ihmiset laittaa omia kuvia remontoimistaan taloista.remppa ja sisustuskuvia.maalaisunelmia lehdessä on linkkiä sinne..

Mä elin vuosi sitten just noissa remppaunelmissa =D Aika pian rempan aloittamisen jälkeen tipahdin pilvistä... Se ei KOSKAAN onnistu niin että "otanpa tuosta tapetit ja laitan uudet" vaan AINA tulee joku asia eteen mihin ei oo osannu varautua ja remppa senku laajenee ja kallistuu. Peijooni ku olisin vaan suosiolla rakentanu uuden talon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihan niin olen asennoitunutkin, että valmista tulee vähän kerrallaan, pikkuhiljaa. Yksi asia kerrallaan. Ensin ehkä rappuset, hionta ja maalaus. Sitten sen jälkeen lasikuistin laitto. Eteisen sisustus. Sitten voisi miettiä vaikka olkkarinseiniä, tekisikö jotain niille yms. Vähän kerrallaan, yksi juttu kerrassaan, itse. Ja kyllä, ymmärrän että "remppa" on kesken vielä 10 vuoden päästä, mutta ei mulla ole kiire minnekään. :)

Tuskin maltan odottaa, että näen kätteni jäljen. Mikä voi olla upeampaa, kuin se hetki kun on saanut jotakin näkyvää valmiiksi ja se on siinä, nähtävillä, koko ajan? :)

Sulla on asenne kohillaan. Toivon, että menee näppärästi. Pintaremppa tuntuu vaan niin helpolta ja kätevältä siinä sivussa tapahtuvalta pikkupuuhastelulta. Oiski niin. Kyllä siihen uppoaa vapaa-aikaa, hermoja ja rahaa. Mutta tuo pitää olla tapa elää.

Tsemppiä ja onnellisia remppahetkiä!

Yhteistyössä