Sanokaa nipotanko turhasta (työasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Joskus aiemminkin olen tästä täällä kertonut, mutta kysyn nyt vielä, että nipotanko turhasta vai mikä olisi oikea tapa hoitaa asia.

Eli minulla ja yhdellä työkaverillani on työaika klo 8-16, ei liukumia. Teemme kuitenkin vähän erilaista hommaa. Minun tehtäviin kuuluu mm. postin vieminen ja tämä on nyt "järjestetty" niin, että vien postin joko omalla ajallani klo 16 jälkeen tai sitten klo 15 kävelen tuohon n. 1km päähän postiin ja raahaan välillä montakin muosiväkillistä postia. Syy miksi asiat tehdään näin on se, että työkaverini lähtee aina ennen klo 16 kotiin (toki hän tuleekin usein ennen klo 8). Minun mielestä tämä on kuitenkin erittäin epäreilua, siis että minä joudun toimimaan yllämainitulla tavalla, vain että työkaverin ei tarvitse noudattaa työaikoja.

Onko minulla aihetta huomauttaa asiasta vai onko tuo ihan ok?

asian vierestä (ehkä)

mulla on työssä kaksi kohdetta ja siirtymä tapahtuu autolla työnantajan piikkiin,välimatka on sellanen 5min mutta en lähde enään toisen paikan jälkeen takaisin pää paikalle vaan menen seuraavana päivänä varttia ennen töihin.Teen siivous työtä ja likaiset tyykit pestään pää paikalla.Tähän on työn antaja tyytyväinen sillä siinä vartissa saan likaiset pesuun ja puhtaat pakattua.

lähdet sinäkin aikaisemmin pois viemään ne postit,siis aivan pokkana :whistle: ei työtä tarvii tehdä omaan piikkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
en mä ainakaan rupeisi omalla ajalla viemään posteja :o

Mutta onko tuo ihan reilua, että vien postit kävellen klo 15 (vaikka sitten ois pakkasta, sataa vettä tms). Pitääkö minun tyytyä siihen?

no jos se kuuluisi työnkuvaan niin sitten.mutta mutta eikö tota postin viemistä voisi puolittaa että toinen vie toisella viikolla ja toinen toisella ja ihan työajalla?

Sinä et sitten ole sanonut asiasta vieläkään työkaverillesi tai esimiehellesi? Muistan, että olet aikaisemminkin kertonut tilanteestasi täällä. Minä olen varmaan ilkeä ja kova ihminen, mutta valitettavasti asiat eivät parane, ellet avaa suutasi ja kerro töissä tästä. Asia, joka harmittaa sinua ja tuntuu epäkohdalta kannattaa aina tuoda esiin myös töissä - vain sillä tavalla voi tulla muutosta.

mä en oikein tiedä ymmärrinsinkö ny kunnolla mut jos se kuuluu sun tehtäviin niin sitten viet ja lähet silloin klo:15 mais... mut jos se kuuluu myös sun työkaverin tehtäviin viedä nii sitte puolitatte vuoroviikoin!! ja oma on mokansa jos tulee aikesemmin töihin ei se sitä meinaa et saa lähtee töistä aikasemmin työpäivä loppuu klo:16!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
asian vierestä (ehkä)

mulla on työssä kaksi kohdetta ja siirtymä tapahtuu autolla työnantajan piikkiin,välimatka on sellanen 5min mutta en lähde enään toisen paikan jälkeen takaisin pää paikalle vaan menen seuraavana päivänä varttia ennen töihin.Teen siivous työtä ja likaiset tyykit pestään pää paikalla.Tähän on työn antaja tyytyväinen sillä siinä vartissa saan likaiset pesuun ja puhtaat pakattua.

lähdet sinäkin aikaisemmin pois viemään ne postit,siis aivan pokkana :whistle: ei työtä tarvii tehdä omaan piikkiin.

No tämä ois minustakin kaikkein järkevin tapa toimia, että lähden vähän aiemmin ja vien postit kotimatkalla. Mutta laitanko puljun kiinni, kun ei tuo työkaverikaan ole neljään asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
asian vierestä (ehkä)

No tämä ois minustakin kaikkein järkevin tapa toimia, että lähden vähän aiemmin ja vien postit kotimatkalla. Mutta laitanko puljun kiinni, kun ei tuo työkaverikaan ole neljään asti.

jos ei yhteistä säveltä löydy niin kyllä :D jos se sun työkaveris kerran lähtee ennen aikojaan lykkää sille ne postit mukaan...
oikeesti ota pomoon yhteyttä,ei tommonen ole reiluu ja kivaa :| tai sitten otat puolelta tunnilta ylityö korvaukset :D

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
mä en oikein tiedä ymmärrinsinkö ny kunnolla mut jos se kuuluu sun tehtäviin niin sitten viet ja lähet silloin klo:15 mais... mut jos se kuuluu myös sun työkaverin tehtäviin viedä nii sitte puolitatte vuoroviikoin!! ja oma on mokansa jos tulee aikesemmin töihin ei se sitä meinaa et saa lähtee töistä aikasemmin työpäivä loppuu klo:16!!!

Kuuluu vain minun tehtäviin. Ja työkaverin mukaan minun pitää viedä se klo 15, että kerkiän toimistolle takaisin klo 15.30 mennessä ja hän pääsee lähtemään kotiin. Pomo on kyllä sanonut, että jos työkaverini lähtee aiemmin, niin hänen pitäisi silloin viedä postit, mutta pomon (eikä kenkään muunkaan) sanomisilla ei ole mitään vaikutusta tuohon "kuningattereen" |O

No herttinen jos pomo on sanonut että hänen pitää viedä niin missä on ongelma?
Etkö uskalla sanoa vai mitä ? Helpottas tilannetta jos saisit sanottua.Saattaahan se sitä pari päivää nipottaa mutta onhan ne työnsä tehtävä hänenkin.

Yhteistyössä