Sanokaa ny viisaammat, olenko mä vaan surkea kokki vai mitä hemmettiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Meillä oli esikoisella toinen poika viikonlopun yökylässä ja tänään lähtee takas kotiin toinen poika joka tuli toissapäivänä. Mä olen intsinä vääntänyt jos jonkinmoista sapuskaa ja esikoinen on kyllä ollut innoissaan. Vaan ei kaverit. Ihan liian monta kertaa olen nyt kuullut että ei tykkää siitä ja tuosta.

Mä koitan tässä muistella että mitäs kaikkea olen tarjonnut...

Perjantai-illalla iltapalaksi leipää, keitettyä kananmunaa ja Paula-vanukkaat. Näistä ainoastaan leipä kelpasi pojalle. Viikonlopun limsaksi ostin pojille Fantapullon, joka ei kelvannut pojalle.

Lauantaina käytiin pitsalla, se sentään kelpasi :D. Iltapalaksi tein ruisleivästä lämppäreitä, jossa päällä kinkkua ja juustoa. Lisäksi tein pestopatonkia, eli pestoa, tomaattia, mozzarellaa ja auringonkukansiemeniä patongin väliin ja uuniin. Ei kelvannut kummatkaan.

Sunnuntaina grillattiin makkaraa ja jauhelihapihvejä (siis itse tein ja voi että ne on hyviä). Makkara kelpasi, pihvit ei.

Nyt en muista viikonlopulta muuta mitä syötiin, mutta siis ääreisharva juttu kelpasi.

Tää toka kaveri sitten... tiistaina tein taas pitsaa (harvinaista tämmöinen. Nyt vaan tein synttäreille pitsaa valmiiksi pakkaseen ja lauantaina oltiin ekaa kertaa koko kesänä ulkona syömässä). Päällä oli kinkkua, jauhelihaa, paprikaa ja ananasta. Ei kelvannut.

Aamupalaksi oli riisipuuroa, joka ei kelvannut. Lounaaksi syötiin salaattia ja grillissä lämmitettyä leipää. Ei oikein maistunut. Päivälliseksi oli lihapullia, perunaa ja salaattia. Lihapullatkaan ei oikein maistunut.

Saas nähdä, pian syödään hernekeittoa ja pannaria...mahtaakohan kelvata :D.

Mutta siis missä mättää? Söiskö teidän lapset näitä ruokia, olenko mä huono tekemään ruokaa vai mikä pielessä? Mielipiteitä?

En usko että keittotaidoissasi on vikaa, taitaa olla harvinaisen nirsoja kavereita pojallasi. ;)
Meidän lapsille kelpaisi lähestulkoon kaikki luettelemasi ruuat, pesto voisi olla ainoa mikä jäisi syömättä.

Pakko vielä lisätä. Meillä syödään ääreisharvoin eineksiä tms. mutta nyt ostin kaupasta halvennuksessa kaupan karjalapiirakoita. En itse voi sietää niitä, mutta ajattelin että niitä on kiva tarjota esim. aamupalaksi. No, ne meni mainiosti kaupaksi, eli ilmeisesti ainakin valmisruoat maistuu paremmalta kuin meikäläisen kyhäämät :'(

Se on vaan nirso vekara, usko pois. Mun vanhempi lapsikaan ei kyllä varmaan kaikkea söisi, se vaan ON nirso vaikka mitä yritän tarjota ja laittaa. :( Mutta nuorempi kiskoisi kyllä kaiken. :D

Mutta kun kaks eri poikaa ja kumpikaan ei oo tykännyt mun tekeleistä :'( .

Ja on meidänkin poitsu nirso, mutta kun tuntuu ettei osaa tehdä mitään mistä toiset tykkäis. Ja mä kun niin tykkään tehdä ja tarjota, niin kyllähän se harmittaa kun mikään ei oikein maistu :(

Pööh, eivät ole tottuneet syömään monipuolisesti, tai sitten jotenkin jännittivät syömistä. Älä ota ittees! Meidän lapsille olisi takuuvarmasti nuo herkut kelvanneet.

Tuli tässä mieleeni. Mun tyttöni kun meni ekaa kertaa yökylään tädillensä niin täti ajatteli hemmotella ja teki omien lapsiensa herkkua, suklaapuuroa iltapalaksi. Me kun ollaan lapsille aina tankattu ettei mistään ruoista saa sanoa: yök, en syö, niin tyty sitten kohteliaasti sanoi: kiitos Täti, mutta tässä taitaa mennä aika kauan tässä syömisessä. Ei siis neiti tykkää suklaapuurosta.. :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja aakenus:
Vai olisiko ihan niin, että pojilla ujostuttaa ja on ehkä ikäväkin, ja monestihan se syömishommissa ilmenee...

En mä oikein usko sitäkään. Molemmat pojat on kuitenkin jo tosi tuttuja ja kumpikin olis halunnut jäädä vielä pidemmäksikin aikaa :D.

Siis ihan takuulla on tottakai koti-ikävä ollut, mutta ei niin että se olis päivällä häirinnyt mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Jopas on nirsoja ipanoita :o mä ainakin voisin tulla teille yökylään, jos eväät ois tollaset :whistle:

Tuu vaan, mä ruokin sut palloksi :D. Just mies taas kirosi etten koskaan osaa tehdä mitään kohtuudella. Mä taas suureen ääneen mainostin miten nyt tällä kertaa hillitsen itseni tarjoilujen kanssa ja teen ihan vaan muutamaa sorttia kuopuksen synttäreille.

No, nyt on tehtynä kolmea sorttia pitsaa, coctailpiirakoita, kolmea sorttia pikkuleipää... ja sitten leivon vielä pullaa, teen kahta erilaista täytekakkua ja coctailtikkuja eri täytteillä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Pööh, eivät ole tottuneet syömään monipuolisesti, tai sitten jotenkin jännittivät syömistä. Älä ota ittees! Meidän lapsille olisi takuuvarmasti nuo herkut kelvanneet.

Mun on kyllä pakko sanoa, että meillä ainakin syödään monipuolisesti, lapset on mun mielestä siis tottuneet siihen, että kovinkin erilaista ruokaa on tarjolla, mutta silti tuo vanhempi ei syö mitään... :/

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:

Mun on kyllä pakko sanoa, että meillä ainakin syödään monipuolisesti, lapset on mun mielestä siis tottuneet siihen, että kovinkin erilaista ruokaa on tarjolla, mutta silti tuo vanhempi ei syö mitään... :/

Niin, tosiaan. Sekin voi olla että jos tosiaan ovat luonnostaan kovin pieniruokaisia. Tai jos kotona syödään vain esim. yksi lämmin ruoka niin ei oikein osannut suhtautua kun niin "usein" söitte tai jotain..

Mulla tuli mieleen, että jos ovat kotonaan tottuneet kovinkin erilaiseen... suuntaan tai toiseen, siis einestyyppiseen, tai sitten gourmetsafkaan, ...ruokaan, niin eivät sitten osanneet sun kokkauksia arvostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Vai olisiko ihan niin, että pojilla ujostuttaa ja on ehkä ikäväkin, ja monestihan se syömishommissa ilmenee...

En mä oikein usko sitäkään. Molemmat pojat on kuitenkin jo tosi tuttuja ja kumpikin olis halunnut jäädä vielä pidemmäksikin aikaa :D.

Siis ihan takuulla on tottakai koti-ikävä ollut, mutta ei niin että se olis päivällä häirinnyt mitenkään.

No ainakin mulla oli sellainen kaveri että oli oikein mieluusti meillä, olisi halunnut olla pidempäänkin jne. MUTTA, hän oireili ruuan suhteen. Oli kotiin ikävä, ei maistunut.

Sama mulla... muistan monta kertaa ettei vaan maistunut muualla ruoka =/ siis lapsena, vaikka olin kaikkiruokainen

meillä olis jäänyt syömättä pesto, tomaatti, ananas, lapsi ei vaan tykkää niistä. ronkeli ei ole, sieniäkin syö hyvällä halulla. jotkut vaan on mitkä ei mene.

olisit kysynyt et mitä haluutte? niin mä aina teen.

makaroonilaatikko on takuuvarma juttu, ranskalaiset ja nakit seuraava ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Ehkä se karjalanpiirakka on "tuttu ja turvallinen", nuo lihapullat ja jauhelihapihvit kun voidaan esim. maustaa niin monella tavalla - saattaa vieroksua ottamista, jos ei vaikka sit tykkää, ja ei saa jättää.
Pizzasta paprika voi olla vieras maku monelle.

Ja ananas...
ite inhosin ananasta pitsassa vuosia. nykyään tykkään

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Jopas on nirsoja ipanoita :o mä ainakin voisin tulla teille yökylään, jos eväät ois tollaset :whistle:

Tuu vaan, mä ruokin sut palloksi :D. Just mies taas kirosi etten koskaan osaa tehdä mitään kohtuudella. Mä taas suureen ääneen mainostin miten nyt tällä kertaa hillitsen itseni tarjoilujen kanssa ja teen ihan vaan muutamaa sorttia kuopuksen synttäreille.

No, nyt on tehtynä kolmea sorttia pitsaa, coctailpiirakoita, kolmea sorttia pikkuleipää... ja sitten leivon vielä pullaa, teen kahta erilaista täytekakkua ja coctailtikkuja eri täytteillä :D

mä pakkaan laukkua jo, saanhan mä olla tosi pitkään? :D pitäis paikata se 6 kiloa mikä on kuukaudessa kadonnu :whistle:

Hyvänen aika, eihän se sitä katso onko tuttu vai ei. Kyllähän ikävä voi tulla todella tutussakin paikassa ja toiset oireilee ikäväänsä syömättömyydellä tai vaikka ylensyönnillä. Syöminen on kuitenkin niin paljon tunnepuolen juttuja.

Suurin osa ruoista ei menisi alas meidän pojalla. Ei siksi, ettei niitä kotona söisi, vaan siksi että on sisimmässään arka ja ujo (vaikkei siltä aina ulospäin vaikuta). Arkuuteen reagoi niin, ettei kylässä usein syö - ei joskus edes vaikka oltaisiin yhdessä paikalla. Ravintolassa ei myöskään aina syö paljonkaan, vaikka lautasella olisi samaa ruokaa, mitä söisi koko annoksen kotona. :) Hän katsoo aina ruokia, jotka on tarjoiltu tutun ympäristön ulkopuolella, suurella epäluulolla.

Nirso poika voi myös olla tai sitten muuten vain tällainen vaikea ruoan suhteen.. Älä ota henkilökohtaisesti! :) Kyllä se lapsi sitten lopulta jotakin syö, jos nälkä kasvaa liian kovaksi.

Yhteistyössä