Sanokaa nyt oikeesti mitä alan tekemään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toimeton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Avomaankurkku:
Mä olen Pohjois-Pohjanmaalla. En tiedä oikeen. Tuo Puutarhuri olis ehkä se joka kauheesti kiehtos. Tai lähinnä tuo Kukka- ja Puutarhakauppa-jutska. Mutta mä en tiiä. Oikeesti mun suurin ongelma taitaa olla se etten uskalla. Itsetunto nolla. Mihin vaan oon liian avuton,enkä osaa mitään. Liian kauan ollu kotona.

Ainii, vielä tosta uskaltamisesta... Haet vaan kouluun, katot pääsetkö ja mietit sitten uudestaan. Se, että saa opiskelupaikan tekee siitä konkreettisempaa ja se alkaa tuntumaan hyvältä ajatukselta.

Osaatko sanoa missä kouluissa olis aikuis-opiskelijoille tuoKukka-ja Puutarhakauppa-linja? Olitko sä käyny just tuon linjan?

Mä kävin yo-pohjaisena tuon puutarhatuotannon perustutkinto linjan, suuntautumisena kukka- ja puutarhakauppa. Syksyllä jatkan aikuislinjalla. Netistä löytyy puutarhaliitto.fi ja sieltä puutarha-alan koulutus. Siellä on listattu opiskelupaikat.

Olitko kotoisin siis Oulusta tai läheltä sieltä? Googletin ja huomasin, että Oulun seudun ammattiopistossa voi opiskella kukka-ja puutarhakauppaa.

Mä olen Pohjois-Pohjanmaalla. En tiedä oikeen. Tuo Puutarhuri olis ehkä se joka kauheesti kiehtos. Tai lähinnä tuo Kukka- ja Puutarhakauppa-jutska. Mutta mä en tiiä. Oikeesti mun suurin ongelma taitaa olla se etten uskalla. Itsetunto nolla. Mihin vaan oon liian avuton,enkä osaa mitään. Liian kauan ollu kotona.

Ainii, vielä tosta uskaltamisesta... Haet vaan kouluun, katot pääsetkö ja mietit sitten uudestaan. Se, että saa opiskelupaikan tekee siitä konkreettisempaa ja se alkaa tuntumaan hyvältä ajatukselta.

Osaatko sanoa missä kouluissa olis aikuis-opiskelijoille tuoKukka-ja Puutarhakauppa-linja? Olitko sä käyny just tuon linjan?

Mä kävin yo-pohjaisena tuon puutarhatuotannon perustutkinto linjan, suuntautumisena kukka- ja puutarhakauppa. Syksyllä jatkan aikuislinjalla. Netistä löytyy puutarhaliitto.fi ja sieltä puutarha-alan koulutus. Siellä on listattu opiskelupaikat.

Olitko kotoisin siis Oulusta tai läheltä sieltä? Googletin ja huomasin, että Oulun seudun ammattiopistossa voi opiskella kukka-ja puutarhakauppaa.

En ole Oulusta,siitä vähän eteläänpäin. Oliko sulla minkäänlaista kokemusta puutarhan hoidosta tai vastaavasta. Mua oikeen huvittaa,ku olen niin avuton vain kuin voi olla!!
Pystyyköhän tuota käymään esim. monimuoto-opiskeluna?

Kempeleellä on se koulu Oulun lähellä...
Jos matka sinne ei ole mahdoton, niin Kelahan maksaa sen koulumatka-avustuksen.
Ei mulla ollu minkään näköistä kokemusta puutarhahommista.
Kouluunhan mennään oppimaan :) Ja itse opiskelusta tykkäsin hirveesti. Varsinkin perusopinnot oli tosi monipuolisia.
Monimuoto-opiskelusta en tiedä..

Kouluunhan mennään oppimaan :) Ja itse opiskelusta tykkäsin hirveesti. Varsinkin perusopinnot oli tosi monipuolisia.

Onko ne perusopinnot kaikilla puutarhuri-linjoilla (oliko niitä kolme?) samat? Eka vuosi?

Onko ne perusopinnot kaikilla puutarhuri-linjoilla (oliko niitä kolme?) samat? Eka vuosi?

Joo, perusopinnot on samat kaikilla linjoilla. Perusopinnoissa tehdään vähän kaikkien linjojen juttuja. Ja ne kestää noin yhden vuoden.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Miten niin rahat ei riitä laittaa lapsia hoitoon? Olen kyllä sitä mieltä ettei oikein ole muuta mahdollisuutta kuin lähteä opiskelemaan.

Kolmen alle eskari-ikäisen hoitoon laittaminen maksaa kuukaudessa aika paljon,vai mitä?

Ja opiskelu olis todellkin hyvä,mutta tietääkö kukaan mitä voi opiskella vaikka verkko-opiskeluna?

Ne päikkärimaksut voi saada poiskin opiskeluajalta, vaikka mies tienaisi. Välttämättä ei, mutta voi yrittää. ;)