sanokaa nyt oonko oikeassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tähh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Alkuperäinen kirjoittaja tähh:
laskun eräpäivä on se jolloin lasku pitää viimeistään maksaa vai onko se eräpäivä päivämäärä jolloin laskun saaja voi jo karhuta saataviaan?

Se, milloin se pitää maksaa.

sitähän minäki, tänään eräpäivä ja laskun lähettäjä jo lähettänyt aamusta kyselyn miksi ei ole maksettu :O

alko vituttaan suoraansanoen, tänään sain rahaa ja maksoin aamusta. kyseessä eräs koulutus ja tämäpä ihminen oli siis jo aamusta laittanu karhua. meni maku koko hommasta ei tekis mieli mennä ollenkaan, olkoon piru siellä tärkeine rahoineen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on semmonen käsitys että eräpäivä tarkottaa sitä että siihen päivään mennessä lasku on maksettu

Näin se oikeasti on, eräpäivään mennessä saajan tilillä.
Mutta käytännössä noin ei ole.

Mun käsitys on että eräpäivänä viimeinen maksupäivä.
jos maksaa sen jälkeen tulee laskuun lisäksi ne viivästyskorot.
Jos tarttee lisää maksuaikaa neuvottemalla jo ennen eräpv melkein aina onnistuu ja säästyy ne viivästyskorot.

Alkuperäinen kirjoittaja Talhalamm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on semmonen käsitys että eräpäivä tarkottaa sitä että siihen päivään mennessä lasku on maksettu

Näin se oikeasti on, eräpäivään mennessä saajan tilillä.
Mutta käytännössä noin ei ole.

Tässä nyt sekoitetaan kaksi asiaa. Vieras tarkoittaa, että eräpäivänä lasku on maksettu ja Talhalamm tarkoittaa, että eräpäivänä maksu on oltava tilillä.

Eräpäivänä maksettu lasku ei tietenkään välttämättä ole samana päivänä tilillä, vaan jopa pari päivä jälkikäteen.

Yhteistyössä