Sanokaapa te viisaammat kanssasisaret nyt mielipiteenne! (miehen ja naisen ystävyys)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja confused
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

confused

Vieras
Minulla on yksi TODELLA hyvä miespuolinen ystävä, jonka kanssa puhumme puhelimessa monta kertaa viikossa usean tunnin ajan.
Useimmiten se on hän joka soittaa minulle.

Hänellä on tyttöystävä, jonka kanssa ovat olleet yhdessä useamman vuoden. Eivät kuitenkaan asu yhdessä ja tapaavat muutaman kerran viikossa. Olen useasti kysynyt mieheltä että ei kai tyttöystävää häiritse meidän ystävyytemme, sillä en halua olla kapulana rattaissa. Hän sanoo että ei häiritse.

Kuitenkaan mies ei soita minulle kuin silloin kun on yksin. Jos olen sattunut soittamaan hänelle kun tyttöystävä on siinä, hän on hyvin vähäpuheinen ja puhelu ei kestä kauaa. Ymmärrän sen toki siinä mielessä, että silloin hän haluaa varmastikin viettää ns laatuaikaa naisen kanssa.

Ongelma onkin siinä, että viime aikoina kun olemme puhuneet minusta ja mahdo´llisista uusista parisuhteista (olen eronnut 3,5kk sitten) niin hän sanoo että kaikki hyvät miehet ovat varattuja ja että hyvää kannattaa odottaa jne. On paljon muutakin minkä olen sitten kokenut ehkä vihjailuna siitä että hän saattaisi olla kiinnostunut minusta.

Koen itseni moraalisena ihmisenä ja olenkin monesti keskustelujemme yhteydessä maininnut että en ikinä sekaantuisi varattuun mieheen. Ja nyt on alkanut tuntua että olen tahtomattani kuitenkin ajautunut tilanteeseen joka saattaisi satuttaa hänen tyttöystäväänsä. vaikka fyysisesti ei tapahdu mitään niin eikö tämä ole kuitenkin jollain tapaa henkistä pettämistä?

Pahinta on se, että itselläni on alkanut heräillä muitakin kuin ystävällisiä tunteita tätä miestä kohtaan.
Mitä voisin tehdä? En halua että tunteeni kehittyvät sillä en tosiaankaan halua ihastua varattuun mieheen. Ja toisaalta hän on minulle niin arvokas ystävänä että en haluaisi häntä menettääkään...
Hmm.. Tuli varmaan aika sekava sepustus..

Pointti on siis se, että en tiedä tietääkö hänen tyttöystävänsä kuinka paljon tosiasiassa juttelemme.
Jokin aika sitten lähdimme yhdessä juomaan ja menin hänen luokseen yöksi, mitään ei tapahtunut, mutta hän ei siltikään halua kertoa sitä tyttöystävälleen. En oikein ymmärrä miksi. Jos tämä olisi puhdasta ystävyyttä niin miksi ei voi kertoa? Kun mitään ei oikeasti tapahtunut.

mitä mieltä olisit, jos hän olisi sinun mieskaverisi ja hän ylläpitäisi syvää ystävyyttä jonkun naisen kanssa? olisiko asia sule niin jees, että et olis moksiskaan kun miesystäväsi pohtisi tuntikausia puhelimessa ystävänsä kanssa parisuhdeongelmia sun muita?

Alkuperäinen kirjoittaja confused:
hän sanoo että kaikki hyvät miehet ovat varattuja ja että hyvää kannattaa odottaa jne. On paljon muutakin minkä olen sitten kokenut ehkä vihjailuna siitä että hän saattaisi olla kiinnostunut minusta.

Anteeksi että huvituin tuosta, mutta itse vaan olen joutunut sellaiseen pyöritykseen varatun miehen kanssa etten todellakaan pidä varattua miestä mitenkään hyvänä. Kyllä sellainen valheiden verkko muodostunut että huhhuh. Varatut miehet kyllä yleensä vaan pyörittää naisia päänsä mukaan ja kääntyvät heitä vastaan jos tilanne uhkaa karata käsistä. Nähty on. Alkuun tietty koitetaan olla niin syvällistä ja älykästä seuraa ihan vaan ystävänä..

Voin vaan omasta puolestani sanoa että paras unohtaa koko juttu ajoissa ennenkuin on pulla uunissa.. Kyllä se tietty raja ylittyy varsin helposti jos ystävyys syvenee vähänkin enemmän vastakkaisen sukupuolen kanssa.

Minä ystävystyin ihanan miehen kanssa viitisen vuotta sitten. Olimme molemma tahoillamme varattuja. Minä seurustelin ja hän oli naimisissa. Olimme todella läheisiä ja hyviä ystäviä.
Nyt olemme olleet yhdessä 3.5v ja vähän yli vuoden naimisissa, meillä on viiden kuukauden ikäinen tytär. Ennen suhteemme alkua hänestä tuli leski ja minä erosin.

Alkuperäinen kirjoittaja oletko ajatellut:
mitä mieltä olisit, jos hän olisi sinun mieskaverisi ja hän ylläpitäisi syvää ystävyyttä jonkun naisen kanssa? olisiko asia sule niin jees, että et olis moksiskaan kun miesystäväsi pohtisi tuntikausia puhelimessa ystävänsä kanssa parisuhdeongelmia sun muita?

Juuri tämä asia minua mietityttääkin! Itse koen meidät ystävinä ja siksi mietin, että miksi mies on niin vaitonainen kun tyttöystävä on lähellä. En tarkoita että hänen tulisi silloin höpöttää kanssani monta tuntia, mutta kun hänen olemuksensa ja äänensävynsäkin ovat aivan erilaiset kun hän on tyttöystävän seurassa.

Sun täytyy varmaan nyt vain puntaroida, mitä haluat teidän väliseltä suhteelta. Jos kerrot hänelle tunteittesi muuttuneen häntä kohtaan muuksikin kuin vain ystävyydeksi, niin saat selvitettyä onko hänen tunteet myös muuttuneet. Siinä vain on se riski, että ystävyys ei ole enää sitä mitä ennen ja sekin voi päättyä kokonaan. Joka tapauksessa kuullostaa siltä, että suhteenne on syvempää kuin vain ystävyys...

Alkuperäinen kirjoittaja MamaStella:
Minä ystävystyin ihanan miehen kanssa viitisen vuotta sitten. Olimme molemma tahoillamme varattuja. Minä seurustelin ja hän oli naimisissa. Olimme todella läheisiä ja hyviä ystäviä.
Nyt olemme olleet yhdessä 3.5v ja vähän yli vuoden naimisissa, meillä on viiden kuukauden ikäinen tytär. Ennen suhteemme alkua hänestä tuli leski ja minä erosin.

Onpas ihana kuulla että joskus nämä jutut menevät näinkin päin :)
Miten huomasitte että pelissä on muutakin kuin ystävyyttä? Ja kumpi sen uskalsi tunnustaa? Tapahtuiko se ennen vai jälkeen sinun erosi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sun täytyy varmaan nyt vain puntaroida, mitä haluat teidän väliseltä suhteelta. Jos kerrot hänelle tunteittesi muuttuneen häntä kohtaan muuksikin kuin vain ystävyydeksi, niin saat selvitettyä onko hänen tunteet myös muuttuneet. Siinä vain on se riski, että ystävyys ei ole enää sitä mitä ennen ja sekin voi päättyä kokonaan. Joka tapauksessa kuullostaa siltä, että suhteenne on syvempää kuin vain ystävyys...

Minusta on alkanut tuntua tältä myös.. Huoh.. En vain halua sanoa hänelle mitään, koska en tosiaankaan halua aiheuttaa hankaluuksia hänen parisuhteelleen. En vain tiedä että kuinka kauan jaksan olla vain ystävä jos tunteet lämpenevät vielä. Tämähän tavallaan estää minua jatkamasta omaa elämääni. Jos tietäisin että hänelläkin on suurempia tunteita niin se olisi eri asia. Tämä epätietoisuus ja arvuuttelu on rasittavaa.

Ja kun hän tajuaa minua paremmin kuin kukaan koskaan.
Hm.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En vain halua sanoa hänelle mitään, koska en tosiaankaan halua aiheuttaa hankaluuksia hänen parisuhteelleen. En vain tiedä että kuinka kauan jaksan olla vain ystävä jos tunteet lämpenevät vielä. Tämähän tavallaan estää minua jatkamasta omaa elämääni. Jos tietäisin että hänelläkin on suurempia tunteita niin se olisi eri asia. Tämä epätietoisuus ja arvuuttelu on rasittavaa.

Ja kun hän tajuaa minua paremmin kuin kukaan koskaan.
Hm.

Voi että kun kuulostaakin tutulta! Et arvaakaan kuinka ihanaa tällä hetkellä on lukea tällaista tekstiä! Ihan kuin omasta tilanteestani. Voin samaistua tuohon että kaikki on ollut oman ihastuksen kohteeni kohdalla pelkkää arvuuttelua ja epätietoisuutta. Kuitenkin olen saanut tietää että sillä miehellä ON tunteita muttei hän tietenkään niistä kovin selkeästi ääneen raportoi jottei niitä tietoja käytettäisi häntä vastaan vahingossakaan vaimonsa edessä. Siis lähennellä/pannahan "saa" jos niikseen tulee muttei koskaan näyttää tunteita jos sattuu olemaan varattu.. Jotkut vaimot antaa kaiken anteeksi ja mies käyttää sitä täysillä hyväksi. :/

Kaikki on sitten helppo kääntää toisen naisen syyksi jos totuudet alkavat paljastua vaimolle. Näin se usein menee..

Ei meilläkään ollut tarkoitus ikinä olla kuin ystäviä ja hyviä ystäviä oltiinkin, kunnes.. Sen jälkeen kaikki katosikin aika tehokkaasti. Tämän jälkeen olenkin hokenut mantraa "paras ihmissuhde on ystävyyssuhde" jos sellainen on mahdollista säilyttää.

Mulla on semmonen olo, että mies ja nainen ei voi olla vain ystäviä tiettyyn rajaan asti. Jossain vaiheessa kuitenki siinä on enemmän pelissä.

ja ap:n kuvailemalla tavalla en haluaisi, että omalla miehelläni olisi samanlainen tuttu etenkin nainen jonka kanssa jutustelisi. Tosin enhän ehkä tietäisikään siitä?!

Niinpä. Ärsyttää. Olen itse eronnut juuri epärehellisestä miehestä, enkä toivo kenellekään samaa paskaa tunetta mitä itselläni oli kun sain hänet kiinni valheista. Tämän takia olenkin alkanut miettiä että ehkä tätä ystävyyttä olisi syytä miettiä uudelleen. Kunnioitukseni parisuhdetta kohtaan on suuri, enkä halua olla mukana sellaisessa ttoiminnassa joka loukkaa jotain toista henkilöä. Vaikkakaan mitään ei ole tapahtunut, mutta ehkä sekin on vain ajan kysymys jos oikein realistisesti ajattelee..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja oletko ajatellut:

Juuri tämä asia minua mietityttääkin! Itse koen meidät ystävinä ja siksi mietin, että miksi mies on niin vaitonainen kun tyttöystävä on lähellä. En tarkoita että hänen tulisi silloin höpöttää kanssani monta tuntia, mutta kun hänen olemuksensa ja äänensävynsäkin ovat aivan erilaiset kun hän on tyttöystävän seurassa.
Se voi johtua myös siitä, ettei halua tehdä tyttöystäväänsä mustasukkaiseksi. Hän ei halua että tyttöystävä kokisi sut uhkana ja vaatisi katkaisemaan välit, koska olet hänelle tärkeä- ystävänä. Tai hän haluaa välttää turhaa eripuraa ja riitoja. Nainen ja mies voi olla erittäin hyviä luottoystäviä, mullakin on ollut monta elämäni aikana ja ystäväpiirissä tällaisia ystävyksiä myös, mutta sanoisin että siinä on vähän eri vire kuin naisten välisissä ystävyyssuhteissa. Siten että just seurustelukumppanit voi muuttaa helpommin niitä ystävyyssuhteita tai siten että ehkä 95%n mielessä on ainakin käynyt miltä ton kans tuntuisi olla ja tuliskohan siitä mitään, jotkut on kokeilleetkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tai siten että ehkä 95%n mielessä on ainakin käynyt miltä ton kans tuntuisi olla ja tuliskohan siitä mitään, jotkut on kokeilleetkin.

Seksi on kyllä täydellistä jos intressit ja ajatukset sattuu kohtaamaan luontevasti. Kyllä aika huikeita hetkiä koimme mekin mutta syyllisyys painoi todella isona taakkana. Mies joskus miulle sanoi että olisi toivonut meidän tapaavan vuosia aiemmin. Niinpä, nykyisyys on aina nykyisyyttä ja tietty siinä mielessä on pakko kunnioittaa miehen nykyistä kumppania vaikka tuntisikin vahvasti että itsellä olisi miehen kanssa olisi paljon enemmän yhteistä kuin miehellä vaimonsa kanssa.

kuulostaa vaan niin tutulta (vanha ja ruodittu aihe tämäkin) ja näin siinä sitten yleensä tapaa käydä
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1665827-sanokaapa-te-viisaammat-kanssasisaret-nyt-mielipiteenne-miehen-ja-naisen-ystavyys/

Yhteistyössä