Sanokaas allergisten lasten vanhemmat tai muuten asioista tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kavereilla on aika allerginen 3v. On saanut voimakkaasti oireita myös koirasta.

Nyt kesällä tekivät testin (lääkärin kehoituksesta) ja altistivat poikaa koirille ja kissoille. Kävivät meilläkin eikä tullut oireita, vaikka olivat aika kauankin meillä.

Myöhemmin pojalle oli kuitenkin tety taas allergiatestejä ja niiden mukaan on edelleen allerginen koirille eli eivät enää sen takia käy meillä.

Onko siinä siis jotain järkeä? Eikö voisi käydä, kun kerran ei oireile vai pitääkö siis välttää, kun paperi sanoo että on allerginen? Meinaan miehenikin saa oireita koirasta niissä testeissä ja kyllä hän ihan meillä asuu ja koira on pian 10v.

Ei järkeä. Mutta se on just se, että lääkäri setä sanoo.
Todennäköisesti mullakin ne testit näyttäis että koiralle oon allerginen. Hyvinmpä mulla tuo turri on ollut jo vuosia. Tarpeeksi imurointia ja makuuhuone on koirakiellettyä aluetta niin hyvin menee. Ei oo pahentunu, mutta parantunut on kyllä, nykyään siedän kissojakin muutaman tunnin ihan hyvin kunhan ei tarvi nukkua samassa huonessa niidenkään kanssa.

Tosin ilman tottuttelua ei tietenkään kannata eläintä allergiaperheeseen ottaa, kuulemma voi aiheuttaa astman.

Testien mukaan minä ja mies ollaan allergisia kissoille, koirille yms.
Meillä 2 kissaa ja hyvin menee, ei oireita.

Kävin työkaverin luona jolla kaksiossa 2 kania ja kissa. Tunnin päästä oli pakko lähteä pois kun silmät kutisi ja silmät ja nenä vuos, autossa oli pakko pitää ikkunat auki jotta sai henkeä.

Pojalla atooppinen ihottuma, allergiatesteissä nollatulos eli ei millekään allerginen. Ei myöskään oireita meidän omista kissoista.
Lääkäri sanoi että näytti testit mitä näytti mutta jos on jotain oireita tai ei ole niin kuuntelee vain itseään että miltä tuntuu.
Pojalla todettiin juuri infektioastma ja lisätutkimuksiin ollaan menossa. Allergista astmaa lääkäri ei epäillyt.
Jos sellainen kuitenkin todetaan niin kissat lähtee. Terveys menee kissojen edelle. Mutta ensin tutkitaan ja varmistetaan ennen kuin tehdään mitään.
Lääkärin mukaan nykyään eläimet eivät ole este niin kauan kuin silmä yms. oireita ei ole niin kotieläimiä ei tarvi heti ensisijaisesti alkaa hävittämään.

Yhteistyössä