Sanokaas mistä johtuu, jos kaikki arvot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaanuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jaanuska

Aktiivinen jäsen
29.05.2004
10 350
0
36
Etelä-Karjala
on hyvät, enkä ole raskaana, en kipeä yms. mutta väsyttää niin riivatusti joka päivä, syön monipuolisesti sekä vihanneksia ja nykyään c-vitamiinipitoisia hedelmiä..

En heräile usein, ja unta en tarvitse hirveästi, riittää jos saan 7 tunnin unen, voisko muuten koulun lopettaminen aiheuttaa myös kun oon 6 vuotta opiskellu putkeen, ja tää ois sitä stressin purkautumista, lekurissakaan eivät osanneet sanoa asiasta..

Yleisin oire, josta lääkäreille valitetaan, on väsymys.. se on todella yleistä ja sille on paljon aiheuttajia. Vaikea lähteä syytä arvelemaan ensi kädeltä.
Oletko väsynyt heti aamulla, kun heräät vai iskeekö väsy vasta päivällä tai iltapäivällä? Vaikuttaako ruokailu tms. väsyn tuloon? Oletko virkku iltaisin?

Alkuperäinen kirjoittaja typy:
Yleisin oire, josta lääkäreille valitetaan, on väsymys.. se on todella yleistä ja sille on paljon aiheuttajia. Vaikea lähteä syytä arvelemaan ensi kädeltä.
Oletko väsynyt heti aamulla, kun heräät vai iskeekö väsy vasta päivällä tai iltapäivällä? Vaikuttaako ruokailu tms. väsyn tuloon? Oletko virkku iltaisin?

Oon aamuvirkku ja illan torkku, vaikka nukkuisin niin aamusta herätessäni olen kyl virkeä mut sit iskee väsymys. Ruokailulla ei ole mitään väsymykseen.. oon muutama vuosi sitten pitänyt viikon verran unitautia, mut mielestäni tämä ei ole sellaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:

oon muutama vuosi sitten pitänyt viikon verran unitautia, mut mielestäni tämä ei ole sellaista.

Mitä tarkoitit tuolla?

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:

oon muutama vuosi sitten pitänyt viikon verran unitautia, mut mielestäni tämä ei ole sellaista.

Mitä tarkoitit tuolla?

Pysyin vain vähän aikaa hereillä, 1-2 tuntiin ja sit nukkumaan uudestaan. Silloin lekuri sanoi että kärsin unitaudista, vähän aikaa hereillä ja sit sammahdin, silloin oli kyllä kans stressiä paljon. Saattoi että nukahdin kesken ohjelman kotona tai kun opiskelin A-atk-ajokorttia, niin kesken tunnin simahtaa..

:D

Ok. Sellainen unitauti :D Muuten on olemassa sellainen tauti oikeasti, kuin unitauti.. sen aiheuttaa muistaakseni joku hyönteinen tuolla eksoottisissa maissa :) Mutta siis eri!

Aika mielenkiintoista herätä kesken kaiken.. jos sama lääkäri kyseessä, niin se saattais hyvinkin yhdistää aikaisemmat oireet tähän sun nykyiseen väsymykseen.

Toivottavasti tuleva kesä saa sinut pirteämmäksi!
Meikäläinen haukottelee tämän tästä ja olen kuin nukkuneen rukous, mutta mä en ole nukkunut ehjiä öitä kohta 9 kuukauteen (lapsi). Ja vaikka lapsi nukkuu hyvin, niin äippä nukkuu huonosti senkin takia :)

.. tarkoitin siis nukahtaa kesken kaiken, ei herätä :)

Joo se oli aika erikoinen viikko, mut ainakin tuli univelat nukuttua, silloin oli myös autolla ajo kielletty miulla kokonaan. Jouduin myös ottamaan sit vapaaksi koulusta ja töistä kun en yksinkertaisesti pysynyt hereillä..

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:

Voi olla mahdollista... tää vuosi oli tosi rankka opiskella, kun olin 4 kk sairaana vähän väliä ja 1 kk keuhkokuumeessa.. liekö sitten jälkimaininkeja.. no jospa tää tästä, ja eiköhän piristy jos aurinko vain pilkahtelis pilvien takaa, 2 viikkoa töitä enää ja sit lomalle, meinaan pitää myös yrityksestäni lomaa.

Yhteistyössä