sanokaas nyt mitä teen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru

Vieras
Haenko mä lapsilleni sen possurokotteen vai en? 2- ja 4-vuotiaat kyseessä siis. Onko jo liian myöhäistä? Olisiko parasta sairastaa ko.tauti nyt ja saada suojaa sitä kautta tuleviiv koitoksiin? Mä oon ihan pihalla, olen miettinyt tätäjo monta viikkoamutten vieläkään tiedä mitä tehdä :(

mun isälle joka on riskiryhmässä sanottiin suoraan kun haki rokotteen tällä viikolla että tähän aaltoon ei enää vaikuta, kevään aaltoon vaikuttaa, tosin ei sitten jos se on pikkaisenkaan muuttanut muotoaan.
Jäi isäni rokotus sitten sinne terveyskeskukseen

keväällähän vissiin ehkä riskiryhmät rokotetaan uudelleen kun ei tiedä että kuinka kauan tä rokote tehoaa ja niin mä en hakenu puoltoistavuotiaalle rokotetta, enkä itellenikään. en tiedä olisko sitten ollu eri jos ois kuulunu riskiryhmään. mut sekin kyllä saa miettimään että ne ketkä on tautiin nyt kuollu (on siis ollu riskiryhmäläisiä, paitsi yks) on saanu sen rokotteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
mun isälle joka on riskiryhmässä sanottiin suoraan kun haki rokotteen tällä viikolla että tähän aaltoon ei enää vaikuta, kevään aaltoon vaikuttaa, tosin ei sitten jos se on pikkaisenkaan muuttanut muotoaan.

Miten niin ei vaikuta? Meil päin ainakin on vasta 3 sairastunutta ja riskit ja pikkulapset jo rokotettu. Tuskin tauti meille saapuu viikon-parin sisällä, eli sit meil on jo vastustuskyky. Eri asia kai sitten jos on jo saanut tartunnan ja rokotusaika ens- tai seuraavalla viikolla?

Sehän riippuu ihan että missä päin asuu että ehtiikö rokote vielä tehota. Rokotehan saavuttaa tehonsa parin-kolmen viikon kuluttua pistoksesta ja meilläpäin tauti on jyllännyt pari viikkoa niin kiivaana, että hämmästyn todella jos viikon päästä annettava rokotus vielä auttaa meidän vauvaa ja 2-vuotiasta.

fakta on että seuraava influenssa on taas erilainen eli sairastamisella et vastutuskykyä saa niihin possuun kyllä. sull aon tosi pienet (lue pienirööriset) lapset kyseessä eli mieti sitä että jos et rokotetta ota ja tulee influenssa ja jälkitautina esim. keuhkokuume mieti soimaatko silloin itseäi miten tyhmä olit jos et pysy päätöksessäsi. mulla on 2,5,8 ja 13v lapset ja en kestä ajatusta että en rokotuttaisi heitä ja jos jotain tapahtuisi kuinka silloin syyttelisin itseäni ja fakta on että rokotteesta huolimatta voit sairastua mut olet ainakin yrittänyt niin mä tän mietin
ja ps: jälkitaudit on sellaisia joihin voi noin pieni kuolla

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:

Miten niin ei vaikuta? Meil päin ainakin on vasta 3 sairastunutta ja riskit ja pikkulapset jo rokotettu. Tuskin tauti meille saapuu viikon-parin sisällä, eli sit meil on jo vastustuskyky. Eri asia kai sitten jos on jo saanut tartunnan ja rokotusaika ens- tai seuraavalla viikolla?

Luitkohan sä nyt lain tota tekstiä johon vastasit?
Ei varmaankaan vaikuta sen takia, jos siellä isän paikkakunnalla on tauti jo täysiä päällä!
Tästä voinee päätellä, että rokote turha.
Sanot, että tuskin tauti teille saapuu parin vkon sisällä, kuitenkin kerrot, että paikkakunnallanne on jo kolme todettua tapausta. Oletko mahtanut kuulla, että tauti on aika nopeasti leviävää sorttia?

Minä pähkäilin saman asian kanssa monta viikkoa ja menin kuitenkin eilen rokotuttamaan tyttäreni. Mitään haittavaikutuksia en ole rokotuksesta huomannut-onneksi. Mutta silti takaraivossa on ,että mitäs jos ilmeneekin jotain rokotteesta. Huolta on otit tai et ota rokotusta :( Pitäisi vain uskaltaa luottaa,että rokote tehoaa ja auttaa. Rokotutin tyttöni,sillä pelkäsin,että jos jotain tapahtuisi ja rokote olisi voinut estää influenssan ja jälkitaudin.Joten ymmärrän hyvin huolesi ja päätös ei ole helppo.

Yhteistyössä