Sappikohtaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sapettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla se kipu tuntui enemmän selänpuolella, juuri vannemainen kipu. Ja samaan aikaan oksetti rajusti, mutta en oksentanut. Hengitys vaikeutui. En tiedä oliko sappikohtaus, ihan uusi asia minulle. Tänään labrakokeisiin.

kova kipu, aaltomainen, monesti pian syömisen jälkeen. Tuossa kyllkikaaren alla, oikealle painottuen. Mulla kohtauksia liki 10 vuotta ennenkun edes ultrattiin, josta bongattiin kiviä, ja leikattiin parin viikon päästä. Ei otettu todesta koska en ollut tyypillinen sappikivipotilas.... Näin täällä paskaterkkarissa :D Mutta kipu on siis kova, pahoinvointiakin.

Alku vuodesta olin 3 päivää osastolla sappitulehduksen takia. Sielä troppia suoraan suoneen ja kotiin vielä antibiootit.. Ylä mahan kivuista kaikki lähti. No tuossa pari viikkoa sitten oli taas maha kipeenä ja jatkuva oksetus päällä hain sitten antibiootit joilla vaiva lähti.. Eilen sain ekan kunnon"kohtauksen" tosiaankin ajattelin että nytkö se henki sitten lähtee voi luoja.. Litalgin onneks tehos aikaa päälle.Oksettava olo ollu eilisestä lähtien ja huomenna tohtoriin.. Sanoin eilisen kohtauksen jälkeen tutulleni että synnytys ei ees niin paljoa sattunut mitä toi sappi hepuli sattu..

[QUOTE="Niinpä";28525916]Alku vuodesta olin 3 päivää osastolla sappitulehduksen takia. Sielä troppia suoraan suoneen ja kotiin vielä antibiootit.. Ylä mahan kivuista kaikki lähti. No tuossa pari viikkoa sitten oli taas maha kipeenä ja jatkuva oksetus päällä hain sitten antibiootit joilla vaiva lähti.. Eilen sain ekan kunnon"kohtauksen" tosiaankin ajattelin että nytkö se henki sitten lähtee voi luoja.. Litalgin onneks tehos aikaa päälle.Oksettava olo ollu eilisestä lähtien ja huomenna tohtoriin.. Sanoin eilisen kohtauksen jälkeen tutulleni että synnytys ei ees niin paljoa sattunut mitä toi sappi hepuli sattu..[/QUOTE]

Aika erikoista ettei sappirakkoa poistettu ekan tulehduksen jälkeen?

Osastolla sillon sanoivat ja papereihin kirjoittivat että jos vielä vaivaa tulee niin harkitaan leikkausta. Tänään kun kävin lääkärissä niin en saanut edes antibioottia koska se on liian vahvaa käytettäväksi useasti.. sairaslomaa tuli 3 päivää. Hohhoijakkaa.. Mutta leikkuu jonoon laittoi syksyllä sitten pitäsi lähteä sapin veke.

Yhteistyössä