Sarjassamme "Tylsä elämäni", osa "Fifi alas ja ulos"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JONSERED Karhunkantaja

Vieras
Kävimme siis torstai-iltana Inarista hakemassa Fifin. Oikeastaan lähdimme torstaina Imatran kautta kiipeämään kohti pohjoista, äijä kun sattui olemaan sillä suunnalla töissä. Sunnuntai-iltana olimme jo kotona Fifin kanssa.

Stasi lähti VPK-leirille maanantaiaamuna, reilu kolmen tunnin matka yhteen suuntaan, mutta mukavaahan se on kavereiden kanssa istua autossa ja kertoa Inarin-matkakokemuksia.

Ikävä vain, että AlQaidalla oli koko reissun ajan vatsa aivan sekaisin ja ripulilla, saimme tehdä pysähdyssyöksyjä liikenneasemien vessoihin ja pöpelikköön.

Eilen illalla Stasi laittoi viestiä leiriltä, että hänen on nyt todella tärkeää päästä kotiin: olo on huono, pää särkee ja vatsaan sattuu. Kello oli siinä 21 hujakoilla. Vaan ei auta, lähdimme hakemaan Stasia kotiin.

Jossain Hämeenlinnan seutuvilla soi puhelimeni, AlQaida soittaa: "Älä vaan nyt raivostu, mutta... (tässä vaiheessa pidätin jo henkeä ) Fifin onnistu jotenkin saada itsensä irti ja se katosi (nyt vedin henkeä sisään valmiina raivostumaan, niin kuin se olisi AlQaida syytä ) MUTTA me etsittiin sitä, eikä nähty pihassa ja sitten se vaan tunki sisään... se oli kylmissään (nyt alkoi naurattaa: ½malamuutti Inarin-turkissaan muka kylmissään...) eikä se ole hyökännyt ainakaan vielä kissojen kimppuun. Saaks se olla sisällä? Jooko?"

Eipä siihen voinut muuta sanoa, kuin että antaa piskin olla sisällä, kunnes itse laitan sen takaisin ulos ja kiinni.

Pienen etsiskelyn jälkeen löysimme Stasin, navigaattorin-perkele ei tuntenut osoitetta ja ohjasi meidät hieman harhaan. Stasi soitteli huolissaan 10 minuutin välein ja odotteli. Klo 1 saimme hänet kyytiin ja käännyimme kotia kohti.

Kolmen paikeilla ilmoitin, että nyt on pakko nukkua hetki. Parkkeerasimme erään liikenneaseman pihaan, otin puolen tunnin tirsat, kävin ostamassa kaakaon ja energiajuomaa ja jatkoimme kotiin.

Fifi makasi onnellisena muun lauman kanssa yläkerrassa nukkumassa, Mossadkin oli tullut yläkerran lattialle kuulemma vahtiakseen pienempiä.

Ehdin nukkua kotona suunnilleen tunnin ja sitten kävinkin heittämässä äijän keräilypisteeseen, josta kaveri hänet nappasi kyytiin.

Kotiin ajaessani päähäni iskeytyivät todella Mossadin sanat: "Fifin oli vaikea päästä rappuset ylös". Hurtta ei edes yrittänyt seurata minua ja äijää... Entä jos se ei rassukka pääsekään tottumatta rappusia alas? Pitääkö minun tilata Pekkaniskalta tai Ramirentiltä henkilönostin, jolla saadan hukka parvekkeen kautta alas? Vai teenkö sille rampin joko partsilta tai rappusista? Onneksi muistin, että meillä on runkopatja sisällä varastoituna, sillähän ongelma ratkeaisi, rampiksi rappusiin, ei luistakaan paljoa.

Kotona otin Fifin taluttimen ja laitoin kaulapannan takaisin hukalle ja yritin houkutella sitä rappusiin. Se lähtikin seuraamaan minua, huterosti etutassuilla. Pysähtyi tassut tutisten ja katseli anovasti, josko kantaisin sen alas. Kutsuin sitä uudestaan ja nyt takatassutkin tulivat rappusiin ja sama anova katse, "ota syliin". Lopulta Fifi tuli raput alas mahallaan ryömien, sen mittasuhteet eivät ole ihan tehty ihmisportaisiin.

Hah! Onnistuinpa saamaan Fifin alas ja ulos!

Ai niin, tuossa on linkki Fifin kuvaan.

http://www.aijaa.com/v.php?i=6395976.jpg :D

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Ai tylsä elämä? Eksää tierä et otsikointi ei sais olla harhaanjohtava? :D

On muuten söpö Fifi

Ei ole harhaanjohtavaa, ainakaan muksujen mielestä: olen tylsä ihminen, joten elämänikin on tylsä. :D :saint:

Tuo pirkuleen Houdini oli onnistunut irrottamaan itsensä edellistä kirjoittaessani, onneksi olin esitellyt sen jo eilen naapureille. Naapurin setä toi Fifin takaisin pihaan.

*kirjoittaa ostoslistaan: 1 kpl Fifin pihapukuja, eli murtovarmat valjaat*

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Ai tylsä elämä? Eksää tierä et otsikointi ei sais olla harhaanjohtava? :D

On muuten söpö Fifi

Ei ole harhaanjohtavaa, ainakaan muksujen mielestä: olen tylsä ihminen, joten elämänikin on tylsä. :D :saint:

Tuo pirkuleen Houdini oli onnistunut irrottamaan itsensä edellistä kirjoittaessani, onneksi olin esitellyt sen jo eilen naapureille. Naapurin setä toi Fifin takaisin pihaan.

*kirjoittaa ostoslistaan: 1 kpl Fifin pihapukuja, eli murtovarmat valjaat*

En haluis masentaa, mut eipä sellasia taida olla :whistle:

nim. 20 asteen pakkasessa ottanu koiraa kiinni kylpytakissa, kun koira sai jollakin keinolla juoksunarun palomiehenhaan auki ja itsensä irti.
Minerva sit teki aamulenkin umpihangessa...

nim. 20 asteen pakkasessa ottanu koiraa kiinni kylpytakissa, kun koira sai jollakin keinolla juoksunarun palomiehenhaan auki ja itsensä irti.

:D Liikunta on aina hyvästä... ;)

Kunhan edes hankalasti riisuttavat valjaat löytyisi, työ- eli vetovaljaita ei tuohon voi käyttää. Ja saapahan koiratarhaprojekti lisäpontta näistä faktoista.

Tuossa tuo karkulainen nukkua tuhisee viattoman näköisenä... Luontokappaleella on niin kapea kallo, että panta luiskahtaa sen yli. Jos pantaa kiristää, se ehkä pysyy, mutta Fifi ei hengitä. :/ Luontoäiti on tehnyt ikävän mokan...

:D Liikunta on aina hyvästä... ;)

Kunhan edes hankalasti riisuttavat valjaat löytyisi, työ- eli vetovaljaita ei tuohon voi käyttää. Ja saapahan koiratarhaprojekti lisäpontta näistä faktoista.

Tuossa tuo karkulainen nukkua tuhisee viattoman näköisenä... Luontokappaleella on niin kapea kallo, että panta luiskahtaa sen yli. Jos pantaa kiristää, se ehkä pysyy, mutta Fifi ei hengitä. :/ Luontoäiti on tehnyt ikävän mokan...

Entäs ne sellaset kiristyvät kapeat valjaat joita käytetään vetävillä koirilla lenkeillä?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Entäs ne sellaset kiristyvät kapeat valjaat joita käytetään vetävillä koirilla lenkeillä?

Saattaisivat toimia. Hetken.

Tuo Fifi on niin sivistynyt ja älykäs koira, että luultavasti hoksaisi, että kun ei vedä, ei kiristä ja voi luikerrella irti... Mutta kokeilemisen arvoinen juttu.

Kiitos vinkistä! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
:D ,vauhtia ja vaarallisia tilanteita.
Kyllä niitä valjaita on varmaan joka lähtöön.

Ainakin kilometrejä...

Sanoin äijällekin, että jos joku kysyy 10 tai 15 vuoden kuluttua, mitä tein vuonna 2010, on helppo vastata: ajoin ja ajoin vielä lisää...

Torstai-illasta on tainnut nelisen tuhatta kilometriä kertyä...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Ei toimis ainakaan ne mitkä meillä oli, ne löystyy automaattisesti ja koira voi niihin sit sotkeentua oikein kunnolla.

Mutta koirilla ei ole peukaloita, eli solmun avaaminen on niille hankalaa :saint: Siinäpä odottaa sitten nipussa... :whistle: :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Ihana fifi ja kylläpä onkin tylsää teillä. :D

On aivan uskomattoman ihana otus! Minun vastavetoni Keittiksen Puudelille :D

Osaa lukeakin, mutta ei vielä käyttää purkinavaajaa. :whistle: Oli nimittäin kuolannut autossa lihasäilyketölkit tutkiessaan etikettejä...

Ja käy retkisohvasta tai tyynystä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on myöskin poika vpk leirillä samassa paikassa. Menikö teillä leiri kokonaan ohi?

Parhaat palat sai nautittua:3 h autossa, 2 h jonotusta ruokailuun ja palkkiona lautasellinen makkarakeittoa :x ja taas 2 h jonotusta tiskipaikalle, iltapalalle ei kuulemma ehtinyt, syytä en edes viitsinyt kysyä. Pahuksen nälkäinen ja surkea tyttö oli.

Ja pohjalla siis liki 3000 km Inarin-retki, jolta palasimme sunnuntai-iltana.

On aivan uskomattoman ihana otus! Minun vastavetoni Keittiksen Puudelille :D

Osaa lukeakin, mutta ei vielä käyttää purkinavaajaa. :whistle: Oli nimittäin kuolannut autossa lihasäilyketölkit tutkiessaan etikettejä...

Ja käy retkisohvasta tai tyynystä. :D
Ihana Fifi :heart: Ei se hei tarvitse purkinavaajaa. Jätät vaan säilyketölkkejä sen lähettyville, nopeasti oppii avaamaan ne hampaillaan. Ainakin puudeli oppi. Ja mitä tulee siihen houdinihommaan, niin onnea ja menestystä vaan :D Puudelin isukki meni aikoinaan naapuriin juoksulanka ja juoksulangan päissä olleet pylväät perässään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ihana Fifi :heart: Ei se hei tarvitse purkinavaajaa. Jätät vaan säilyketölkkejä sen lähettyville, nopeasti oppii avaamaan ne hampaillaan. Ainakin puudeli oppi. Ja mitä tulee siihen houdinihommaan, niin onnea ja menestystä vaan :D Puudelin isukki meni aikoinaan naapuriin juoksulanka ja juoksulangan päissä olleet pylväät perässään ;)

:D :laugh:

Otin nokoset ja suunnittelin valjaita. Ja samaa mieltä olen: purkinavaaja on nössöille ;)

Sisällä tuo hukka on aika ison näköinen... keittiöön ei sen lisäksi mahdu muita. :D

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
on kyllä sulonen pikku Fifi :heart:
OT, Mun pikkuveljenikin on vpk:n leirillä parhaillaan. Harmi, että meni Stasilta leiri sivusuun :(

Harmittaa Stasiakin... Vaan minkäs teet. Ensi kerralla ei ole koulutusryhmässä oman porukan VPK:laisia ja joutunee suurimman osan ajasta olemaan vieraassa jengissä.

Mutta se on ensi kesän huolia :)