Arghh!!! Meidän luupääkoira osa 728...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sillä on meidän toisen koiran luonne. Se on *sensuroitua* sukua Houdinille. Nyt on saatu se kestämään kun raahattiin viikko kiviä koiraverkon alle, valettiin ne kiinni sementillä ja kahdella sivulla on betoniseinät vanhaa navettaa hyödyntäen, jonka ikkunoiden eteen on naulattu koiraverkkoa sekä ovi vahvistettu 3 mm paksulla metallilevyllä. :whistle:

Mie jätän meitin hauvalle aina touhupallon täynnä muonapapanoita, järsittävän kumilelun lattialle ja radion päälle...mielellään esim radio suomi, rauhoittavaa puhetta ja suomen kieltä. Sitten ikkunat auki, ilman verhoja, että näkee että lähden ja näkee kun tulen....se jotenkin rauhoittaa meidän koiraa...pääsee siis ikkunaan katselemaan tuolilta.

ja ehdottomasti kavennat koiran oleskelutilaa, sekin rauhoittaa. Eli järjestät asiat niin että pääsee liikkumaan yhdessä huoneessa, jossa ehkä se ikkuna, juotavaa ym touhuttavaa...ikinä en usakltaisi jättää omaa koko asuntoon vapaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja ehdottomasti kavennat koiran oleskelutilaa, sekin rauhoittaa. Eli järjestät asiat niin että pääsee liikkumaan yhdessä huoneessa, jossa ehkä se ikkuna, juotavaa ym touhuttavaa...ikinä en usakltaisi jättää omaa koko asuntoon vapaaksi.

:laugh: :laugh: Sanos kuule kui mä tuon teen ilman että meidän ovissa on koiran mentävä aukko, ku mä tulen töistä? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
:laugh: :laugh: :laugh: Ihanaa, Lumiina, kun teillä on tuo koira. Kyllä olis palstailu tosi tosi tylsää ilman näitä koirajuttuja. :heart: Jos nyt ois irtorahaa, lähettäisin hauvelille postin mukana vähän koirannamuja. :laugh:
Musta ei oo yhtään ihanaa! :/
Mutta kiva, että joku edes tykkää... ;) :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
:laugh: :laugh: :laugh: Ihanaa, Lumiina, kun teillä on tuo koira. Kyllä olis palstailu tosi tosi tylsää ilman näitä koirajuttuja. :heart: Jos nyt ois irtorahaa, lähettäisin hauvelille postin mukana vähän koirannamuja. :laugh:

:( No voi. Ehkä mun pitäiskin lähettää niitä namuja sulle! Siis ihmistennamuja. ;) :hug: :D :flower:

Se on liian yliaktiivinen. Ei normaalisti tuon tyyppinen koira kaipaa noin paljon aktiviteettiä ja liikuntaa. Tekesi mieli kirjoittaa tähän, että sen siitä saa kun sekarotuisen ottaa. Rotukoirilla on yleensä luonne tiedossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Sillä on meidän toisen koiran luonne. Se on *sensuroitua* sukua Houdinille. Nyt on saatu se kestämään kun raahattiin viikko kiviä koiraverkon alle, valettiin ne kiinni sementillä ja kahdella sivulla on betoniseinät vanhaa navettaa hyödyntäen, jonka ikkunoiden eteen on naulattu koiraverkkoa sekä ovi vahvistettu 3 mm paksulla metallilevyllä. :whistle:
:D
Meillä jos ois tuollanen niin olen kyllä melko varma, että koira juoksis navetan kanssa kylillä vastaan ku tulisin töistä verkon karmit kaulasta roikkuen häntä iloisesti viuhtoen...

:( No voi. Ehkä mun pitäiskin lähettää niitä namuja sulle! Siis ihmistennamuja. ;) :hug: :D :flower:
Joo, mutta älä lähetä suklaata. Tuo koira meinaan söi kerran mun puolikkaan suklaa levyn sillä aikaa ku mä olin jumpassa ja voit uskoa, että siinä oli vauhtia sen jälkeen enempi ku aropupussa!
Liikku kyllä nopeempaa ku ajatus... Hetken ihmettelin,että ei helvattu mikä sille nyt on tullu, ni sit hokasin, että mun suklaalevy oli hävinny parempiin suihin.

Sen jälkeen olen kyllä pitänyt huolen ettei se vaan saa enää mistää lisää vauhtia, joten olen syönyt suklaat kiireesti pois:D

Mikä laki antaa teille luvan päästää koira juoksentelemaan pitkin metsiä vapaana ja ilman valvontaa? Onko koira ihmisille vaarallinen vai muuten vaan noin levoton? Ketä te voitte syyttää jos jollekin tai koiralle sattuu noilla omilla lenkeillä jotain pahaa?

Alkuperäinen kirjoittaja adhd :
Se on liian yliaktiivinen. Ei normaalisti tuon tyyppinen koira kaipaa noin paljon aktiviteettiä ja liikuntaa. Tekesi mieli kirjoittaa tähän, että sen siitä saa kun sekarotuisen ottaa. Rotukoirilla on yleensä luonne tiedossa.

:D Niinpä, sano toi sama mun miehelle. Se kun sen meille pelasti... Sitä niin säälitti, ku se oltais räjäytetty jos me ei sitä oltas otettu.
Okei, myönnän, sillon muakin se säälitti, MUTTA silti minä en ois sitä ottanut silloinkaan.
Tuo mies on aivan liian eläinrakas...

Mikä laki antaa teille luvan päästää koira juoksentelemaan pitkin metsiä vapaana ja ilman valvontaa? Onko koira ihmisille vaarallinen vai muuten vaan noin levoton? Ketä te voitte syyttää jos jollekin tai koiralle sattuu noilla omilla lenkeillä jotain pahaa?
Itseämme tietenkin syytetään ;) Ei se ole ihmiselle vaarallinen. Jos olis niin se ois saanu piikin persauksiin aikoja sitten!

Teillä kuulostaa olevan sitten yhtä hullu koira kuin meidän piski oli ennen :D (Meilläkin toinen puoli ajokoiraa, toinen kai pystykorvaa) Se on syönyt mm. mun yöpöydän, kirjoja, kenkiä, seinälistoja, 2 tuolia, ikkunanpielet ja yhden sohvan. Tää oli myös nuorempana semmonen fakiiri että aukoi lukossa olevat ovet, ei auttanu mikään...Nykyään on jo rauhallisempi, ikää kohta 7 vuotta.

Yksin ollessaan tämäkin piruutta teki, eikä auttanut vaikka jätti ties mitä virikkeitä revittäväksi. Ja tälle ei voinut tehä ees pallien poistoa, kun on tyttökoira :kieh: Kerran söi jopa Buranaa, kun oli jäänyt paketti pöydälle :x Jonkin aikaa oli munuaisarvot koholla vaan alta aikayksikön tokeni samanlaiseen hästäämiseen kuin ennenkin. Mä en käsitä miten se nuo Buranatkin innostui syömään, kun tarpeellisia lääkkeitä ei sille saa menemään kirveelläkään...

Itseämme tietenkin syytetään ;) Ei se ole ihmiselle vaarallinen. Jos olis niin se ois saanu piikin persauksiin aikoja sitten!

Mikä rotu? Oletko ihan varma ettei edes koiralle tule vaaratilannetta? Itse en uskaltaisi päästää omaamme minnekään metsiin juoksentelemaan yksin, ettei satu mitään.

Mikä rotu? Oletko ihan varma ettei edes koiralle tule vaaratilannetta? Itse en uskaltaisi päästää omaamme minnekään metsiin juoksentelemaan yksin, ettei satu mitään.

Puhumattakaan siitä että laki kieltää tollasen koiran ''ulkoiluttamisen''.

Haloo! Luuletko, että metsämiehet pitää koiriaan metsällä ollessa narussa? Saati, että juoksisivat koirien perässä... Tuollainen ajokoirakin saattaa olla pitkiä aikojakin metsässä ettei isäntä sitä näe tai kuule kun se saa ajon.
En tietenkään voi olla satavarma, etteikö koiralle tulis vaaratilanteita. Onhan niitä sattunut että esim. hirvikoirat ajavat hirveä ja hirvi (yleensä emä ) vie ne suolle ja polkevat sinne. Tai karhu/ ilves/ susi raatelee koiran tai jänis juoksee tiellä, koira perässä ja pam... Jokaista vaaraa ei voi välttää ja tosiaan ei metsästyskoirat kulje liekassa metsällä ollessaan. Johan se aiheuttaisi vaaratilanteen omistajallekkin! Sellaista kun ei niin vaan pidelläkkään, kun vainun saa ;)

Aktiviteeteista: Meillä on se pallo johon tulee makupaloja, olen laittanut makupaloja paperirulliin, kätkenyt niitä mattojen , pahvilaatikoiden ym. alle. Koiralla on leluja. Poika leikkii koiran kanssa joka päivä piilosta. Usein koira on aamuisin tuolla jänismetsällä. ( Nyt kun mies ei ole kotona niin muutama tuttava on käyttänyt sitä ) Leikkii tuon meidän eläkeläiskoiran kanssa ja kai nuo mun tarha/ketju viritelmätkin voi joksikin aktiviteetiks laskea... ;) :D

Jos teillä on lisää aktiviteetti ehdotuksia niin niitä otetaan ilomielin vastaan :wave:

Haloo itsellesi kuule. Laki tosiaan antaa _metsästyskoirille_ oikeuden olla vapaana silloin kun _metsästetään_, ei silloin kun kyse on vaan koiran ''lenkittämisestä''.

Haloo itsellesi kuule. Laki tosiaan antaa _metsästyskoirille_ oikeuden olla vapaana silloin kun _metsästetään_, ei silloin kun kyse on vaan koiran ''lenkittämisestä''.
No täällä korvessa tuskin ketään haittaa jos koira on irti yöaikaan ja juoksentelee meidän lähimetsässä ja pellolla.
Tuskinpa olen ainoa jonka koira on välillä vapaana. ;) Eriasia tietty jos asuu kaupungissa ja pitää koiraa irti päivällä... mutta voin vaikka vannoa, että tuolla metsässä ei yöaikaan (kun päivisinkään siellä ei liiku ku hiippari ja onneks sitäkään ei ole enää näkynyt ) liiku yksikään ihminen!
Aamuisin/päivisin ja iltaisin koira on irti vain jos se on metsällä.

Yhteistyössä