Särkynyt sydän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rikki

Vieras
Tietääkö kukaan, miten korjataan särkynyt sydän?

Erosin exästä jo kolme vuotta sitten ja olen uudenkin kumppanin kanssa ollut jo vuoden, siitä huolimatta tunnen, että sydämeni on edelleen pirstaleina.

Joudunko loppuelämäni elämään särkyneen sydämen kanssa?

Miten sydämen saa taas ehjäksi?

Onko väärin nykyistä kumppania kohtaan, että tunnen näin? Pitäisikö erota?

Auttakaa pliiis...

Kaivapa Naisen elämää-palstan arkistosta saviruukku-keskustelu. Pidän kovasti tuosta hengellisestä laulusta.

Sydän voi särkyä monella tavalla. Siitä huolimatta saviruukku kasataan uudeksi entistä ehommaksi.

Sydän paranee pikkuhiljaa. Anna anteeksi sydämesi särkijälle. Kun et tunne enää kaunaa, sydänkin alkaa olla jo ehjä.

Niin, sydämesi on särkynyt tai paremminkin särjetty. Olet ilmeisesti joutunut kokemaan rakastamasi henkilön taholta loukkaavia tuntemuksia. Ne voivat olla vaikkapa sellaisia, että olet joutunut myöntämään, että sinä rakastit häntä paljon enemmän kuin hän koskaan sinua. Jotain tällaista. Tai tunnet, että sinua on tavalla tai toisella käytetty hyväksi. Minä koen edelleen niin ja vaikka olen jo uudelleen naimisissa ja hyvin onnellinen nykyisen mieheni kanssa, niin haudon edelleen ajoittain vanhaa suhdettani. Myönnän ihan avoimesti olevani katkera, koska tunnen, että minua vedettiin nenästä oikein kunnolla. Ja vihaisin olen kai itselleni, kun sisimmässäni tiesin sen kaiken ja jatkoin vaan suhdetta uskotellen itselleni jotain paskaa.

Jos uusi kumppanisi ei täytä edellisen jättämää aukkoa, kannattaa harkita, jos nyt ei ihan eroa, niin ainakin vakavaa keskustelua hänen kanssaan. Hänellä on oikeus tietää, jos suhde ei ole mielestäsi tasapainossa.
Särkyneen sydämen korjaa aika ja tasapainoinen elämä.

Särkyneitä sydämiä korjataan siperiassa.
Siperia=suru.
Suremalla aidosti, niin pitkään kuin surua riittää.
Sitten voit tulla junalla kotiin.
Sekös jälleennäkemisen riemu sykähdyttää.