Satuhahmojen nimet lapsilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nalletar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on Miina, ja vaikka tykkäänkin Manu-nimestä, niin en sitä laittas sen takia että likka on Miina.
Mutta en ajattele kyllä kenenkään nimiä satuhenkilöiden niminä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Eemeli ja Iida on ihan tavallisia nimiä. mutta jos alkaa olla peppilotta sikuriinaa tai vastaavaa. Itseasiassa tiedän yhden Lumikin.... ja aina olen ihmetellyt

Lumikkihan on mitä ihanin nimi =), ei kaikkien tarvitse ollakaan top kymppi-nimisiä. Tosin minä antaisin Lumikki-nimen kissalle :saint: jos kissan joskus saan (ja jos se on narttu).

Mä aikoinani haaveilin lapsille nimistä Tuhkimo tai Lumikki. Hylkäsin ajatuksen kun joku keksi miten helposti näistä vääntyy lempinimet Tuhkis ja Lumppu :)

Tiedän sisarukset joiden nimet ovat Miina ja Manu. Vähän töksöä, mutta nyt kun niihin on tottunut, niin en ajattele enää niitä piirroshahmoja.

Siskontytölle oli vaihtoehtoina Peppi ja Ronja. Tytöstä tuli Ronja siksi että oli oikein tummasilmäinen ja tummatukkainen. Ja nyt jälkeenpäin on huomattu että on kuin tulta ja tappuraa:)

Serkullani lapset Tommi ja Annika.

Alkuperäinen kirjoittaja khf:
Meiltä löytyy Milla-Magia

Ja kamullani Taikametsän perheeltä totta tosiaan löytyy

Pessi
Illusia
Ronja
Jesse
Anastasia
Oikeestiko sai nimeksi Milla-Magian, meiltä se evättiin, mutta yksi kirjain vaihdettiin vaan niin ei nimi paljoa muuttunut

No, meillä tykätään kanssa noista kirjoista ja itseasiassa, osittain ihan sattumaltakin, noita kirjojen nimiä löytyy molemmilta lapsilta. Esikoiselta vain etunimi, mutta kuopuksella kaikki kolme nimeä ovat Astrid-tädin kirjoista. Ja tosissaan tämä tajuttiin vatsa kun yksi vauvaa aikanaan katsomaan tullut kaveri kiinnitti huomion siihen. ;)

Ja juu, ihmekös tuo kun äidilläkin on tällainen nikki... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusunen:
No meillä on Ronja ja Eemeli. Kolmas lapsi on toiveissa ja jos se on tyttö, niin siitä tulee Peppi, mutta Lindgrenin kirjoista on vielä etsinnässä kiva nimi pojalle.
Meillä ollaan hulluina Astrid Lindgrenin kirjoihin :)

Miio tai Joonatan =)

Astrid Lindgrenin kirjahan on MiO, poikani MIO, eikä MIIO

Yhteistyössä