Sauna - lapsen pahoinpitelyäkö..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27376750]Jos alastomuus saunassa on joillekin ulkomaalaisille kauhistus niin miten nämä ihmiset hoitaa lasten pesut? Pitääkö vanhemman vaatteet päällä käydä suihkuttamassa lapsi?[/QUOTE]

Ainakin elokuvissa jollekin 3-vuotiaallekin sanotaan vaan, että "menehän kylpyyn ja pese kunnolla varpaat" tms, ja ne lapset katoaa yksin kylpyhuoneeseen peseytymään.. :D

[QUOTE="Hmmm";27376847]Ainakin elokuvissa jollekin 3-vuotiaallekin sanotaan vaan, että "menehän kylpyyn ja pese kunnolla varpaat" tms, ja ne lapset katoaa yksin kylpyhuoneeseen peseytymään.. :D[/QUOTE]

Vau :D Ihme ettei Suomessa tuota harrasteta kun täällä niin arvostetaan itse selviytymistä.

[QUOTE="vieras";27376879]Vau :D Ihme ettei Suomessa tuota harrasteta kun täällä niin arvostetaan itse selviytymistä.[/QUOTE]

En mä nyt tietenkään tiedä onko tuo noin siellä mutta ainakin leffoissa menee niin. Ja japanilaisessa Totoro-piirroselokuvassa, isä käy kuumassa kylvyssä n.3v tytön ja 7v tytön kanssa, niin se kohtauskin oli poistettu jenkeissä kun kokivat sen jotenkin pedofiilisena. Eli voisi hyvin kuvitella että tuppaavat taaperot yksin kylpyyn.. :D

Kokolattiamatto saunassa.
Vois olla kyllä kokemus, joka pistäs nauramaan.
Mutta 10 vuotta sitten Vietnamissa kävin kahteen otteeseen paikallisessa Spassa.
Ensimmäisen oli aika hieno, ja hienoja kylpyammeita ja kaikkee.
Mieshoitajat, jotka tulivat kurkkimaan et oonko saanu riisutuksi jo ja kylpytakin päälle-
muuten hyvä, mutta olin kerennyt olla sermin takana n. 15s....et en ihan niin nopee oo.
Mutta tais kiinnostaa ulkolainen nainen, en pahastunnu kovin ;)
Mutta ne saunat, ekassa oli sellaset oranssit "kuppi" muovituolit rivissä ja oli iso ku mikä.
Mutta jopa lämmintä, ei tietty kuumaa. Oli siis turkkilainen sauna, ehkä....
Mutta toisessa paikassa sauna olikin sit kooltaan sellanen pieni kerrostalon vaatehuone.
Siellä pieni muovijakkara ja seinästä rupes tulee lämmintä höyryä vaan hiljalleen, mutta oli sen verta pieni et lämpökin nousi hiukkasen paremmin.

Olin saksalaisessa saunassa, saksalaisten kanssa ja ajattelin, että heitän tässä kunnon löylyt. Jengi meinasi saada sydärin kun löylyä sai heittää vasta kun käännettävästä tiimalasista oli valunut hiekka eli tyyliin 5- 10 min. Välein. Vilvoittelemassa käytiin hyvin säännöllisesti myös. Itselleni tuli kylmä ja kun sanoin, että tännehän jäätyy, niin pitivät hulluna:)

[QUOTE="vieras";27376827]ei sauna ole sauna jos sinne ei saa heittää löylyä! Näin meillä päin! ja sanonta jonka pitää kaikki suomalaiset tietää...jos ei viina , terva tai sauna tapa niin kuolemaks![/QUOTE]

Siis tarkennan vielä: muut saunassa istujat eivät olleet suomalaisia tai edes pohjoismaalaistaustaisia, vaan ihan perus-ausseja...

Oli kuulemma saanut hiukan selitellä et tää on kyllä ihan suomalainen kiuas ja et hän todella tiesi mitä teki :D

Ai kamala, meidän likka on sitten todella kaltoinkohdeltu kun on syntynyt ihan supisuomalaisessa saunassa ja vieläpä niinkin vauhdikkaasti että koko toimitus kesti kokonaiset 20min =)

Itse kyllä pidän enemmin pahoinpitelynä sitä että jenkkilässä usein pienetkin lapset joutuvat katselemaan synnytystä...

Tää on ihan hulvaton ketju :D Kulttuurieroja on, mutta jotenkin tuntuu ihan hassulta, että lasten kanssa saunomista pidetään pedofiliana ja pahoinpitelynä. Meillä 1v 7kk istuu isin kanssa ylimmällä lauteella ja paiskoo kilpaa löylyä ja nauraa vaan. Ei tietenkään kovin kauaa jaksa ja käy välillä ammeessa vilvoittelemassa, mutta silti. Ekan kerran saunoi 1kk ikäisenä.

Australiassa tuli selväksi, että lapsen vieminen saunaan on rangaistava teko joka johtaa erittäin suurella todennäköisyydellä lastensuojelullisiin toimenpiteisiin. Tai pitäisikö sanoa, että johtaa varmasti.

Olen saunottanut Australialaisia lapsia täällä suomessa. :D

[QUOTE="qAz";27377610]Australiassa tuli selväksi, että lapsen vieminen saunaan on rangaistava teko joka johtaa erittäin suurella todennäköisyydellä lastensuojelullisiin toimenpiteisiin. Tai pitäisikö sanoa, että johtaa varmasti.

Olen saunottanut Australialaisia lapsia täällä suomessa. :D[/QUOTE]

no siellä ei sitten saunota! Mitä vittua! vois sanoa! Suomessa saunotaan alasti ja eikä munat seiso! (isillä)

Mitenhän nuo suhtautuisivat tietoon, että me (minä, mies ja tyttö 8 kk) lilluttiin alasti jouluaattona kylpytynnyrissä pihalla pipot kaikilla päässä pikku pakkasessa?? :D :D niin ja asutaan omakotitalo alueella.. Vaikkei naapurit nyt niin häiritsevän lähellä olekaan ja kävelytielle päin on pari puskaa edessä, niin silti...
Saunassa tyttö on käynyt 2 kk:n ikäisestä ja nyt 1,5 vuotiaana kipuaa onnellisena ylälauteille lehraamaan leluillaan ja kertoo kyllä milloin haluaa pois. Raskausaikana minusta ei ollut mikään sen ihanampaa kuin lukea kirjaa rauhassa saunan lauteilla sopivassa lämmössä... Ah!

Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen;27377480:
Jaahas, lastensuojeluilmoitusta pukkaa. Me pahoinpideltiin lapsia viimeksi perjantaina.

Niin ja ajattele, että meidän 3v tyttö oikein intti, että lämmitettäis tänäänkin sauna. Niin se vaan pahoinpitely jatkuu sukupolvesta toiseen, kun ite oon huutanu kerrostalon yhteissaunassa, että hakkaa isi vielä! (Vastallapa tietenkin) :D

Mekin näemmä pahoinpideltiin 1v8kk ikästä likkaa tänään. Saunonu meidän kanssa 6kk ikäisestä asti. Nykyään on ihan kovissakin löylyissä, menee sitte itte alemmas jos tulee liika kuuma

[QUOTE="vieras";27376443]http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=105167

jos tietopohja on tämä, niin ei ihmekään, että ovat huolissaan :)[/QUOTE]

Tässä oli saunan lämpötila 100 ja 115 C astetta. Kuinka moni oikeasti saunoo näin kovissa lämpötiloissa? Me saunomme noin 60-70 asteisessa saunassa.

Tää on ihan hulvaton ketju :D Kulttuurieroja on, mutta jotenkin tuntuu ihan hassulta, että lasten kanssa saunomista pidetään pedofiliana ja pahoinpitelynä. Meillä 1v 7kk istuu isin kanssa ylimmällä lauteella ja paiskoo kilpaa löylyä ja nauraa vaan. Ei tietenkään kovin kauaa jaksa ja käy välillä ammeessa vilvoittelemassa, mutta silti. Ekan kerran saunoi 1kk ikäisenä.

Just toi mullakin huvitti. :D Kulttuurieroja on, mutta toi ei ole mun mielestä mikään kulttuuriero, että saunaa pidetään vaarallisena ja lapsen sinne vienti olisi pahoinpitelyä ja sitten jos vanhemmat näkee lapsensa alasti niin se olisi jotenkin pedofiliaa..

Toisaalta, tuli mieleen noista 100-asteen saunoista, joskus kemianopettaja sanoi, että saunassa ei voi olla oikeasti 100-asteista, koska silloin kuulemma iho alkaisi jo kuplia ja palaa ja ei voisi hengittää. Eli oikeasti saunassa on jotain 50-70 asteista, mittarit vaan muka näyttää enemmän. Tiedä sitten onko totta :D

[QUOTE="vieras";27378335]Ja joissain maissa ollaan ihan ymmällään siitä että lapsen läppäisystä voi tehdä lastensuojeluilmoituksen.[/QUOTE]

Taitaapi esim. Ranskassa olla näin. Ja sielläkin on yleisissä saunoissa ikäraja, en muista onko ihan 18v. mutta lähellä kuitenkin. Muutenkin oli saunan vieressä kyltti, jossa pitkä lista ohjeita. Mm. max. 10 min. saunassa kerrallaan sai olla!