sauna sektion jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leikattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niin, ja jos on tietoa tuosta uimisesta niin täällä olisi kanssa kiinnostusta tietää. sektioni on vasta suunnitteilla, mutta mökkeilyn ilot, sauna ja uinti mietityttää.

Minulle sanottiin sairaalassa, että sektion jälkeen olisi hyvä ettei saunoisi ainakaan 2 viikkoon. Noudatin sitä määräystä ja kahden viikon jälkeen aloittelin miedoilla ja lyhyillä saunomisilla. Eipä haava huonoa tykännyt.

Uimisesta on vaikea sanoa, koska ite synnytin talvella ja silloin ei luonnonvesiin tarennut mennä. Jos luonnonvesissä uiskentelee niin varmasti kannattaa odotella kauemman aikaa kuin jos käy uimahallissa.

Mulle taas sanottiin että saa mennä vaikka heti, mulla oli sulavat tikit. Mutta ei nyt tullut mieleenkään mennä ennenkuin vuoto loppu (1,5-2vk) (eikä omaa saunaa)

Ompeleiden poiston jälkeen saa saunoa varovaisesti, jos sulavat ompeleet 2 vkon kuluttua leikkauksesta.

Luonnon vesissä ei kannata uida ennen kuin jälkivuoto on loppunut. Eikä kyllä muutenkaan uida tai makoilla ammeessa . Niin kauan kun on vuotoa, on kohtuun avoin reitti ja tulehdusriski kohonnut.

Taisinpa saunoa..jos en nyt ihan samana iltana kun pääsin kotiin sairaalasta niin sitä seuraavana. minulle sanottiin jotta saa mennä vaikka samantien jos hyvältä tuntuu.. ja kun haava-alueella ei ollut mitään ongelmia.

Yhteistyössä