Sdp haluaa Jussi Halla-Ahon eroa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ilta-Sanomat tänään:
Norjan iskujen huolestuttama Sdp haluaa kansanedustaja Jussi Halla-ahon (ps) syrjään turvallisuusasioista vastaavan valiokunnan puheenjohtajan paikalta.

Asia tuli esille Norjassa, jossa IS tapasi Sdp:n puoluesihteerin, kansanedustaja Mikael Jungnerin.

Jungner kertoi, että sosiaalidemokraatit aikovat kyseenalaistaa Halla-ahon aseman eduskunnan hallintovaliokunnan puheenjohtajana.

- Hallintovaliokunta kuitenkin vastaa mm. turvallisuusasioista, Jungner perusteli IS:lle.

Olen ehdottomasti samaa mieltä. Tällaiset kansanedustajat, jotka vastustavat tiettyjä ihmisryhmiä -ja kulttuureja eivät kuulu Eduskuntaan. Juu, ja kohta joku sanoo, että kuuluvatpas, Suomi on demokraattinen valtio. Kyllä tietysti on, mutta kaikkia terrori-iskuja tulee välttää, niin Suomeen kuin ulkomaillekin. Tietysti maahanmuuttajien pitää elää maassa maan tavalla, kuitenkaan ei ole heitä syytä syrjiä...

Olen ehdottomasti samaa mieltä. Tällaiset kansanedustajat, jotka vastustavat tiettyjä ihmisryhmiä -ja kulttuureja eivät kuulu Eduskuntaan. Juu, ja kohta joku sanoo, että kuuluvatpas, Suomi on demokraattinen valtio. Kyllä tietysti on, mutta kaikkia terrori-iskuja tulee välttää, niin Suomeen kuin ulkomaillekin. Tietysti maahanmuuttajien pitää elää maassa maan tavalla, kuitenkaan ei ole heitä syytä syrjiä...

Mistä sä löydät ihmisen, joka ei jotain ihmisryhmää vastustaisi?? Täällä esimerkiksi löytyy nähtävästi paljon persujen vastustajia ja sitten taas toisaalta kokoomuksen. Lisäksi hyvin moni vastustaa raiskaajia, murhaajia, pedofiilejä jne. Nämä ovat myös ihmisryhmiä. Kansallisuudet ja uskonnot sitten erikseen.

Kyllä me jo tarvitaan sellainen edustaja, joka pistää vähän jarruja holtittomaan menoon. Puheenjohtajahan ei yksin päätä mistään asiasta. Maahanmuuttajia ei saa syrjiä, mutta suomalaisia saa? Niinpä.

Mistä sä löydät ihmisen, joka ei jotain ihmisryhmää vastustaisi?? Täällä esimerkiksi löytyy nähtävästi paljon persujen vastustajia ja sitten taas toisaalta kokoomuksen. Lisäksi hyvin moni vastustaa raiskaajia, murhaajia, pedofiilejä jne. Nämä ovat myös ihmisryhmiä. Kansallisuudet ja uskonnot sitten erikseen.

Kyllä me jo tarvitaan sellainen edustaja, joka pistää vähän jarruja holtittomaan menoon. Puheenjohtajahan ei yksin päätä mistään asiasta. Maahanmuuttajia ei saa syrjiä, mutta suomalaisia saa? Niinpä.

Ensiksi, raiskaajat, murhaajat ja pedofiilit ovat rikollisia. Heidät pitääkin tuomita, he ovat rikkoneet valtakunnan lakia. Mutta ei heitäkään saisi syrjiä! Jos maahanmuuttaja raiskaa, murhaa tai sekaantuu lapseen, hänet pitää karkoittaa kotimaahansa, ja tämä on kantani maahanmuuttajien kanssa. Ja tuo kohta, että vastustaa persuja tai kokoomusta, totta kai saa olla eri mieltä puolueiden kanssa, mutta lukeeko kenekään edustajan vaaliohjelmassa "Ei kokoomusta", "Ei perussuomalaisia", ei lue. Sen sijaan maahanmuutosta lukee. Niin, kyllähän niitä jarruja voi laittaa, ja se on ihan hyväkin. Mutta oletko lukenut Halla-Ahon blogikirjoituksia? Minä olen. Ne ovat aika rajuja. Ja jos iso ryhmä Suomen kansalaisia alkaa kiihkoilemaan samalla tavalla, siitä seuraa Norjan kaltaisia iskuja. Ja Perussuomalaisten viralinen maahanmuuttokanta ei ole sama kuin edustajilla. Edustajien kanta on perintöä Tony Halmeen ajoilta. Lopuksi, ei tietenkään suomalaisia saa syrjiä, ja kukaan tuskin sellaista ajaakaan. Ennenkuin kysyt olenko maahanmuuttaja - en, olen syntyperäinen suomalainen, olenko vihreä - en sitäkään, enkä myöskään homo. Jokaisellahan on oikeus mielipiteeseen, minä vain perustelen omani. Enkä myöskään äänestänyt demareita, vaan Keskustaa ;)

Viimeksi muokattu:
Kyllä sielä eduskunnassa pitää olla edes yksi,joka ajaa suomalaisten asioista.
Itse koin juuri syrjintää,siksi että satun olemaan suomalainen,enkä ulkomaalainen.Kyllä siinä rupesi miettimään,että nyt on asiat kyllä viturallaan,kun huomasin tuleeni syrjjityksi,suomessa suomalaisena.

• Tykkää
Reactions: Fortune
Ensiksi, raiskaajat, murhaajat ja pedofiilit ovat rikollisia. Heidät pitääkin tuomita, he ovat rikkoneet valtakunnan lakia. Mutta ei heitäkään saisi syrjiä! Jos maahanmuuttaja raiskaa, murhaa tai sekaantuu lapseen, hänet pitää karkoittaa kotimaahansa, ja tämä on kantani maahanmuuttajien kanssa. Ja tuo kohta, että vastustaa persuja tai kokoomusta, totta kai saa olla eri mieltä puolueiden kanssa, mutta lukeeko kenekään edustajan vaaliohjelmassa "Ei kokoomusta", "Ei perussuomalaisia", ei lue. Sen sijaan maahanmuutosta lukee. Niin, kyllähän niitä jarruja voi laittaa, ja se on ihan hyväkin. Mutta oletko lukenut Halla-Ahon blogikirjoituksia? Minä olen. Ne ovat aika rajuja. Ja jos iso ryhmä Suomen kansalaisia alkaa kiihkoilemaan samalla tavalla, siitä seuraa Norjan kaltaisia iskuja. Ja Perussuomalaisten viralinen maahanmuuttokanta ei ole sama kuin edustajilla. Edustajien kanta on perintöä Tony Halmeen ajoilta. Lopuksi, ei tietenkään suomalaisia saa syrjiä, ja kukaan tuskin sellaista ajaakaan. Ennenkuin kysyt olenko maahanmuuttaja - en, olen syntyperäinen suomalainen, olenko vihreä - en sitäkään, enkä myöskään homo. Jokaisellahan on oikeus mielipiteeseen, minä vain perustelen omani.

Ei Norjan tyyliset iskut johtuvat siitä itsekkyydestä, mitä kylvetään ympärille - ei Halla-ahosta. Se lähtee jo kotikasvatuksesta. Jos kotona ei opetata kunnioittamaan muita ja hyväksymään erilaisuutta, olemaan heikkojen puolella, se on se mistä tuollaiset Norjan kaltaiset iskut ja kouluampumiset ynnä muut tulevat.
Ja olen lukenut joitakin tekstejä enkä itsekään yhdy niihin. Tietty provosointi on tarpeen joskus, toisinaan se menee täysin yli. Perussuomalaiset ei ole = Soini/Hakkarainen/Halla-aho. Halla-aho on pj, mutta turvallisuusvaliokunnassa on monta muutakin.
Kyllä ne raiskaajat/murhaajat jne. ovat rikollisia, mutta myös ryhmiä. Tarkoitus oli sanoa, että toivottavasti eduskunnasta löytyy tiettyjen ihmisryhmien vastustajia (ja muutenkin kansalaisista), koska muutenhan meno olisi kuin villissä lännessä. Itselläni aivan sama kanta, että rikolliset mamut täytyy karkoittaa ja tämähän on persujen yksi perusajatus, mitä nyt ei saa millään läpi. Koska on niin kiva maksaa korkeita ylläpitokustannuksia ulkomaalaisistakin rikollisista ja hehän ovat ihmisiä, ei heitä voi niihin oloihin palauttaa. Joopa mutta täällä ne voivat kylvää saastaa ympärilleen. Kyllä meillä sitä saastaa riittää muutenkin omasta takaa.

Ja en puhunut siitä, että lukeeko kenenkään ohjelmassa 'ei persuja/ei kokoomusta', vaan että esimerkiksi täältä palstalta löytyy paljon niitä ryhmiä, jotka vastustavat hyvinkin jyrkästi esim. persuja. Ja nämä ovat siis myös ihmisryhmiä. Persujen ohjelmassa muistaakseni ei lue 'ei maahanmuuttoa', vaan että 'maahanmuuttoa on rajoitettava ja rikolliset palautettava kotimaihinsa'.

Enkä olisi kyllä kysynytkään oletko mamu, vihreä tai homo - se kun ei liity tähän mitenkään.

Ei Norjan tyyliset iskut johtuvat siitä itsekkyydestä, mitä kylvetään ympärille - ei Halla-ahosta. Se lähtee jo kotikasvatuksesta. Jos kotona ei opetata kunnioittamaan muita ja hyväksymään erilaisuutta, olemaan heikkojen puolella, se on se mistä tuollaiset Norjan kaltaiset iskut ja kouluampumiset ynnä muut tulevat.
Ja olen lukenut joitakin tekstejä enkä itsekään yhdy niihin. Tietty provosointi on tarpeen joskus, toisinaan se menee täysin yli. Perussuomalaiset ei ole = Soini/Hakkarainen/Halla-aho. Halla-aho on pj, mutta turvallisuusvaliokunnassa on monta muutakin.
Kyllä ne raiskaajat/murhaajat jne. ovat rikollisia, mutta myös ryhmiä. Tarkoitus oli sanoa, että toivottavasti eduskunnasta löytyy tiettyjen ihmisryhmien vastustajia (ja muutenkin kansalaisista), koska muutenhan meno olisi kuin villissä lännessä. Itselläni aivan sama kanta, että rikolliset mamut täytyy karkoittaa ja tämähän on persujen yksi perusajatus, mitä nyt ei saa millään läpi. Koska on niin kiva maksaa korkeita ylläpitokustannuksia ulkomaalaisistakin rikollisista ja hehän ovat ihmisiä, ei heitä voi niihin oloihin palauttaa. Joopa mutta täällä ne voivat kylvää saastaa ympärilleen. Kyllä meillä sitä saastaa riittää muutenkin omasta takaa.

Ja en puhunut siitä, että lukeeko kenenkään ohjelmassa 'ei persuja/ei kokoomusta', vaan että esimerkiksi täältä palstalta löytyy paljon niitä ryhmiä, jotka vastustavat hyvinkin jyrkästi esim. persuja. Ja nämä ovat siis myös ihmisryhmiä. Persujen ohjelmassa muistaakseni ei lue 'ei maahanmuuttoa', vaan että 'maahanmuuttoa on rajoitettava ja rikolliset palautettava kotimaihinsa'.

Enkä olisi kyllä kysynytkään oletko mamu, vihreä tai homo - se kun ei liity tähän mitenkään.

Niinhän se on, mutta kyllähän Halla-Aholla on hyvin samankaltaisia ajatuksia Breivikin kanssa. Olisikohan sitten kotikasvatuksesta? Nimenomaan se erilaisuuden hyväksyminen olisi monille suomalaisille todella tarpeen, mutta Halla-Ahon ajatukset eivät oikeen linjaa erilaisuuden hyväksymisen kanssa. Olet kyllä siinä 100% oikeassa, että kotikasvatukseen tulee panostaa. Olen itse siitä kohtuu hyvä esimerkki, isoisäni on joutunut taistelemaan kotinsa puolesta Karjalassa ja menettänyt sen. Silti äitini on kasvatettu hyväksymään kaikki, myös venäläiset. Ja äitini kasvatti minut samoiten. Tunnen "ryssänvihaajia", jotka eivät ole ikinä joutuneet kokemaan mitään venäläisyyttä ja silti vastustavat. Mutta takaisin asiaan, tietysti HILLITTY kritiikki maahanmuuttajia kohtaan, mutta persuista löytyy sellaisiakin, jotka vastustavat maahanmuuttoa yleensäkin, tai ainakin heidän kannattajistaan. Loppuun tuo mamu-vihreys-homous-, nii-in, eihän se tähän mitenkään liity, mutta monesti tuollaisiin kysymyksiin täällä palstalla törmää .

Niinhän se on, mutta kyllähän Halla-Aholla on hyvin samankaltaisia ajatuksia Breivikin kanssa. Olisikohan sitten kotikasvatuksesta? Nimenomaan se erilaisuuden hyväksyminen olisi monille suomalaisille todella tarpeen, mutta Halla-Ahon ajatukset eivät oikeen linjaa erilaisuuden hyväksymisen kanssa. Olet kyllä siinä 100% oikeassa, että kotikasvatukseen tulee panostaa. Olen itse siitä kohtuu hyvä esimerkki, isoisäni on joutunut taistelemaan kotinsa puolesta Karjalassa ja menettänyt sen. Silti äitini on kasvatettu hyväksymään kaikki, myös venäläiset. Ja äitini kasvatti minut samoiten. Tunnen "ryssänvihaajia", jotka eivät ole ikinä joutuneet kokemaan mitään venäläisyyttä ja silti vastustavat. Mutta takaisin asiaan, tietysti HILLITTY kritiikki maahanmuuttajia kohtaan, mutta persuista löytyy sellaisiakin, jotka vastustavat maahanmuuttoa yleensäkin, tai ainakin heidän kannattajistaan. Loppuun tuo mamu-vihreys-homous-, nii-in, eihän se tähän mitenkään liity, mutta monesti tuollaisiin kysymyksiin täällä palstalla törmää .

Itse en anna venäläisille ikinä anteeksi, heidän syntinsä on liian suuria. Tämä viha menee hautaan asti.

Se paskan määrä mitä minun sukuni on joutunut kokemaan, niin ei sanat riitä kuvailemaan sitä kärsimyksen määrää.

Tässä tapauksessa ymmärrän patoutuneen vihasi. Sellaista "ryssäänvihaa" en ymmärrä, että ei ikinä olla Karjalassa käytykään, ei ole ikinä kärsineet Venäjän tempauksista ja puhutaan, kuinka he tekivät pahaa...

[QUOTE="hippi";24300217]Tuomioja on kyllä vetänyt ajatuksissaan sellaisia kuvioita, että olisi jäähyn paikka.[/QUOTE]
Olen suoraan sanoen alkanut epäillä, että häntä on alkanut tietyntyyppinen vanhuudenhöperöys vaivata. Ei varsinaisesti mikään hieno lääketieteellinen diagnoosi, mutten osaa sitä paremminkaan kuvailla :D

Yhteistyössä