Se 4d ultra tuntuu vähän rahastukselta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen äiti

Vieras
Kävin tänään 4d ultrassa, kun halusin itetää lääkityksen takia, että onko pään mitta kunnossa ja ylähuuli vauvalla ehjä. Tietysti houkutti myös se lapsen kasvojen näkeminen, jota niin kovasti mainostetaan, sekä sukupuolen varmistuminen. Noh. Kasvoista ei ottanut tolkkua, kun lapsen käsi koko ajan naaman edessä. Kerran vilahti käsi pois siitä ja silloinkin kuva oli tosi epäselvä. Ylähuulen eheyskään ei ole mitenkään varma. Sukupuoli ei varmistunut, koska alapäähän ei näkynyt kunnolla. Lapsi on kuulemma enemmän tytön kuin pojan näköinen. Itse sain katsoa alapäätä ja se oli niin epäselvä söhry, ettei siitä ottanut selkoa. Opin tästä sen, että osittain tuo on rahastuskeino. Ei ole mitään takeita, että lapsen kasvot tai muukaan näkyy mitenkään selkeesti. Kuvat ovat paljon heikkolaatuisempia kuin mainoksissa. Olin vähän hölmö, kun heitin rahaa hukkaan.

Niinhän se on.

Mutta toisaalta kun sitä käytetään niin paljon viihdetarkoituksiin, pysyy hinta kohtuullisena jos sinne on oikeasti tarvetta mennä jonkun häiriöepäilyn vuoksi (kuten nyt teilläkin).

Alkuperäinen kirjoittaja teillä taisi olla huono ultraajakin:
Niinhän se on.

Mutta toisaalta kun sitä käytetään niin paljon viihdetarkoituksiin, pysyy hinta kohtuullisena jos sinne on oikeasti tarvetta mennä jonkun häiriöepäilyn vuoksi (kuten nyt teilläkin).

Lapsi kuulemma hankala tapaus. Mua vaan harmitti, kun olisin halunnut nähdä, että onko ne kasvot ihan kondiksessa. Eihän se toki ole ultraajan vika. Mut sillä hajos tulostinkin ja sain tosi vähän ja huonoja kuvia, vaikka luvattiin muka dvd ja sitä en saanut ollenkaan. Mut huonoja oli nekin kuvat mitä kasvoista saatiin. Siis todella epäselvät rajat ei yhtään voinut verrata mainoksien kuviin.

Mun siskolle aikoinaan Bruno Helsingin Femedassa (muistaakseni on) sanoi, tämä ei ole mikään Foto1.
Sehän nyt riippuu ihan lapsen asennosta, meillä tyttö kääntyi samoin tein ku ultrajuttu osui mahaan kasvot selkään päin eikä kääntynyt ennen kuin ulos tultiin.

Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
mä en haluis edes nähdä vauvan kasvoja ennen syntymää. jää jotain ylläriä sinnekin.

Joo. No ne nyt on niin huonoja ne kuvat, että ei niistä saa kuvaa miltä lapsi oikeesti voisi näyttää....et kyllä mulle tulee nyt yllärinä sukupuoli, kasvonpiirteet ja mahdollinen terve/vahingoittunut huuli. Elikäs olin vaan pikkasen tampio, kun ajattelin, että lapsen terveys jotenkin varmistuisi, mutta eihän sitä koskaan voi olla varma. Lisäksi kyllä ohimennen mainitsi, että lapsella on rytmihäiriö. Sekin vähän ärsytti, että sivulauseessa ohimenne heitellään. "kappas täällähän on rytmihäiriö". Ehkä mä nyt vaan olen liian vaativa..

Me käytiin Femedassa Bruno Cacciatoren luona 4d:ssä ja mä petyin. Ei vastannut odotuksiani. Asiaa hankaloitti se, että vaavin pää oli niin syvällä haaruksissa, ettei päätä saatu kunnolla näkyviin. Sitkeesti Bruno ultrasi 20 min yliaikaa, mutta eihän se sen vika ole, että sikiö oli "huonossa" asennossa (yritettiin saada liikkeelle niin että mä pompin, vaan ei liikkunnut).

Alkuperäinen kirjoittaja yrmy:
Mihinkä sen neljädeeultran oikeasti tarvitsee, ja kuka sitä tarvitsee ja mitä järkeä siinä on? vai onko se sama juttu kun ne tecit ja taivastiketit ja muut...

No ap:han jo mainitsi olevansa huolissaan vauvan rakennepoikkeamasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mihinkä sen neljädeeultran oikeasti tarvitsee, ja kuka sitä tarvitsee ja mitä järkeä siinä on? vai onko se sama juttu kun ne tecit ja taivastiketit ja muut...

No ap:han jo mainitsi olevansa huolissaan vauvan rakennepoikkeamasta.

mekin käytiin samasta syystä

:wave: tosin ei siellä nähty huulihalkiota,mutta sen takia ei sinne menty.

Totta Mooses me menimme sinne kolmen pojan jälkeen, kun tätä nelosta odotimme. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vipititi:
tosi kurja juttu. me saatiin Brunolta uusi käynti,kun sielläkin hajosi joku tietsikka. eli saatiin se dvd seuraavalla kerralla. paljonko se sitten muuten maksoi?

Maksoi melkein 170 euroo. Pari euroo jäi puuttumaan. Mä luulin että se 4d kuuluu samaan hintaan, kun puhelimessa sellaista puhuttiin. Olisin luullut, että olis kysytty sit erikseen, jos se ei kuulukaan siihen samaan maksuun.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
tosi kurja juttu. me saatiin Brunolta uusi käynti,kun sielläkin hajosi joku tietsikka. eli saatiin se dvd seuraavalla kerralla. paljonko se sitten muuten maksoi?

Maksoi melkein 170 euroo. Pari euroo jäi puuttumaan. Mä luulin että se 4d kuuluu samaan hintaan, kun puhelimessa sellaista puhuttiin. Olisin luullut, että olis kysytty sit erikseen, jos se ei kuulukaan siihen samaan maksuun.

kummallista touhua ja mitään ei sitten selvinnyt :/ eihän rytmihäiriö ole mikään pikku juttu vai olenko väärässä?

kummallista touhua ja mitään ei sitten selvinnyt :/ eihän rytmihäiriö ole mikään pikku juttu vai olenko väärässä?

Kuulemma yleistä tuo rytmihäiriö Mä kyllä vähän ihmettelen sitä, että noin kevyesti suhtautui. Koska kakkosen takia käytiin tarkastamassa sydän pariin otteeseen sen kohdunaikaisen rytmihäiriön takia. Myös syntymän jälkeen sitä on pikkasen tarkkailtu enemmän. Kakkonen saa edelleen esim.pahassa flunssassa rytmihäiriöitä. Mistään sydänviasta ei kuitenkaan ole kyse, vaikka neiti onkin aikamoisen kalvakka iholtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
mikä lääkitys sulla on?

tyrazol kilpirauhasen liikatoimintaan

Ootko syöny koko raskauden ajan tyrazolia?

Viikkojen 12-21 välissä olen syönyt sitä.

Sillä sitä kyselin,koska itse söin ensimmäisen kolmanneksen loppuun asti tyrazolia samaan vaivaan ja meille syntyi täydellinen, terve poika, joka on nyt vähän reilu 8kk vanha, eikä mitään merkkejä kys. lääkkeen syönnistä ole ainakaan vielä ilmennyt.
Mutta ymmärrän huolesi täysin. Mekin käytiin 4d:ssä ihan sen vuoksi varmistukseksi, että tiedettiin, että kaikki on varmasti hyvin ja kunnossa. Sukupuoli oli selvinnyt jo rakenneultrassa aiemmin.

[/quote]

Kuulemma yleistä tuo rytmihäiriö Mä kyllä vähän ihmettelen sitä, että noin kevyesti suhtautui. Koska kakkosen takia käytiin tarkastamassa sydän pariin otteeseen sen kohdunaikaisen rytmihäiriön takia. Myös syntymän jälkeen sitä on pikkasen tarkkailtu enemmän. Kakkonen saa edelleen esim.pahassa flunssassa rytmihäiriöitä. Mistään sydänviasta ei kuitenkaan ole kyse, vaikka neiti onkin aikamoisen kalvakka iholtaan.[/quote]

Ok,ehkä siitä ei tarvitse sitten olla niin huolissaan.. esikoisellani oli reikä sydämmessä,mutta sekin parani ajan kanssa,eikä rajoittanut elämää millään lailla. Saivatko muuten mitattua päätä,että vastaako viikkoja? vai eikö sekään onnistunut?

mun mielestä vauvat on suorastaan karmaisevan näköisiä noilla raskausviikoilla... Ihan avaruusolioiden näköisiä. Ite en haluaisi sen takia käydä missään 4d ultrissa, joutuisin loppuraskauden miettiin et onko tuleva lapsemme todella "noin ruma" :D

Yhteistyössä