se kolmas lapsi perheessä on vain tuhoontuomittu juttu - osa 348832984,7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26649830]Sun mielestä on ok olla käyttämättä ehkäisyä ja abortoida jos sattuu napsahtamaan?[/QUOTE]
Jos toinen vaihtoehto olisi synnyttää lapsi tilanteeseen, johon lapsen ei ole hyvä syntyä, niin kyllä: abortti on parempi vaihtoehto.

Ehkäisyn käyttö olisi tottakai vielä parempi vaihtoehto, mutta siinä vaiheessa kun on jo napsahtanut, niin ehkäisyn käyttö ei enää ole mahdollista, paitsi jos osaa matkata ajassa taaksepäin. Virheitä sattuu lähes jokaiselle, ja useimmat oppivat niistä. Jotkut sitten kivittävät toisia vuosikausia sitten tapahtuneen virheen takia.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Onneksi en tunne tuollaisia ihmisiä. Vain muutamia sellaisia, joille on kerran tehty abortti, sillä hetkellä erittäin hyvistä syistä. Ne syyt on jokaiselle olleet omanlaisensa, muttei ole mun tehtävä sanoa mikä oli tarpeeksi hyvä syy ja mikä ei.

Okei, jos tyyppi abortoi vauvan, joka syntyisi elokuussa 2012, koska ei jaksa olla kesähelteillä raskaana, ja sitten syyskuussa ilmottaisi että nyt saa vauva tulla, en joudu olemaan raskaana kesähelteillä, niin olisiko asia ihan ok?

Jos toinen vaihtoehto olisi synnyttää lapsi tilanteeseen, johon lapsen ei ole hyvä syntyä, niin kyllä: abortti on parempi vaihtoehto.

Ehkäisyn käyttö olisi tottakai vielä parempi vaihtoehto, mutta siinä vaiheessa kun on jo napsahtanut, niin ehkäisyn käyttö ei enää ole mahdollista, paitsi jos osaa matkata ajassa taaksepäin. Virheitä sattuu lähes jokaiselle, ja useimmat oppivat niistä. Jotkut sitten kivittävät toisia vuosikausia sitten tapahtuneen virheen takia.

mä en kyllä tunne niin tyhmiä ihmisiä, ketkä eivät osaa ehkäisyä käyttää.

[QUOTE="vieras";26649784]SE on itse kertonut ettei käyttänyt ehkäisyä, joten kyllä, vastuutonta meininkiä. Ja jos ei viitsi käyttää ehkäisyä vaan käyttää aborttia ehkäisynä, niin moraalissa on jotain pahasti vialla.

Tuleeko sun mielestä niistä kahdesta ekasta lapsesta jotenkin harmittomia ja vaivattomia sen parin vuoden aikana? Vastuu, rahanmeno ja huoli vaan lisääntyy mitä isommiksi lapset kasvavat.

Aborttitehtailu= Ei käytä ehkäisyä, abortoi väärään aikaan syntyvät/väärää sukupuolta olevat. Ei moraalisia esteitä tehdä abortteja enemmänkin.[/QUOTE]

pakko kirjautua sisään takaisin ,oikomaan sun faktoja.

mun abortista on kauemmin "pari vuotta". olemme jo yhden lapsenkin saaneet sen jälkeen.

abortti oli silloin aikanaan vaan aika selkeä ja ainoa oikea,sopiva päätös meille. kun kumpikaan ei silloin halunnut lasta. raskaus oli täydellinen vahinko ja omaa tyhmyyttä - se yksi ja ainoa kerta ilman ehkäisyä ns. varmana päivänä ja..no, lopun jo tiedättekin.
se on osa mun ja miehen henkilöhistoriaa - mitäpä sitä kiistämään. en minä siitä ole ylpeä tai ajattele, että abortti on ehkäisykeino tms.mutta en myöskään pyytele sitä anteeksi tai kadukaan ( ja uskon kyllä, että nimenomman se on joillekin vaikeaa ymmärtää )

[QUOTE="vieras";26649865]mä en kyllä tunne niin tyhmiä ihmisiä, ketkä eivät osaa ehkäisyä käyttää.[/QUOTE]

Älä ole niin varma. Peiliin kurkkaamalla löytyy typerä inttäjäkin.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Uskonto ja pyhä kirja nimenomaan opettaa teille abortinvastustajille kaikenlaista.

(tosin monelta menee sitten ohi se kohta, joka toteaa että synnitön heittäköön ensimmäisen kiven)

Alkiovaihe on ihmisen ikäkausi? Sikiön kehityksen kausi juu, mutta että oikein ihmisen ikäkausi? Selevä...

Minä kannatan naisen oikeutta päättää kehostaan. Ja asetan jo syntyneen & elävän ihmisen oikeudet alkion edelle. Jotkut tekevät päinvastoin, ja se ei koskaan lakkaa ihmetyttämästä minua.

Onko vaikeaa pysyä aiheessa? Mikäsuskonto ja pyhä kirja se luonnontiede ja sen oppikirja oikein on? Etkö tykkää tieteestä, ei tuu niillä menetelmillä niin kuin sun mieleistä matskua vai? Tuliko ihmisen kehityskaari ihan yllätyksenä sulle? Hyvä kun tuli nyt selväksi, ei siinä mitään monimutkaista olekaan. Kunhan on tapana kaikenmaailman fanaatikkojen yrittää hämärtää asiaa puhumalla tunteellisesti solumöykyistä sun muista,

kun eivät kestä sitä totuutta, että ihmisen tappamiselle on valittu mielivaltaisesti ikäraja Suomessa tällä hetkellä, jotta nainen saisi päättää omasta kehostaan. (Viis siitä toisen ihmisen kehosta, jota uhkaa vähän enempikin kuin 10 kuukauden tuska)

Minä asetan elämän ihan etusijalle, sitten vasta naisen kropan (ikäänkuin sille tapahtuisi jotain pahaa?!)

[QUOTE="vieras";26649850]Okei, jos tyyppi abortoi vauvan, joka syntyisi elokuussa 2012, koska ei jaksa olla kesähelteillä raskaana, ja sitten syyskuussa ilmottaisi että nyt saa vauva tulla, en joudu olemaan raskaana kesähelteillä, niin olisiko asia ihan ok?[/QUOTE]
Niin kauan kun MINÄ en ole se tyyppi, niin se on mulle ok.

Eikä ap varmaan pari kk sitten aborttia tehnyt, vai...?

Mun ystävä teki aikoinaan juurikin noin. Jätti ehkäisyn pois kokeilumielessä, halusi tietää tuleeko raskaaksi helposti. Tuli raskaaksi. Lapsi olisi syntynyt kesällä, ja se ei sopinut hänelle, koska mies ei olisi päässyt silloin synnytykseen mukaan (asuttiin kaikki tuolloin Turkissa, tämä ystäväni halusi synnyttää omassa kotimaassaan Tanskassa, mutta yrittäjämies ei voinut kesällä lähteä mukaan). Teki abortin. Ja tuli pian raskaaksi uudestaan, sai talvivauvan.

En minä niin tekisi. Enkä oikein ymmärtänyt hänen toimintaansa tai ajattelutapaansa, mutta eipä ollut mun asia tuomita. Kun ei ollut mun kehoni kyseessä.

Niin kauan kun MINÄ en ole se tyyppi, niin se on mulle ok.

Eikä ap varmaan pari kk sitten aborttia tehnyt, vai...?

Mun ystävä teki aikoinaan juurikin noin. Jätti ehkäisyn pois kokeilumielessä, halusi tietää tuleeko raskaaksi helposti. Tuli raskaaksi. Lapsi olisi syntynyt kesällä, ja se ei sopinut hänelle, koska mies ei olisi päässyt silloin synnytykseen mukaan (asuttiin kaikki tuolloin Turkissa, tämä ystäväni halusi synnyttää omassa kotimaassaan Tanskassa, mutta yrittäjämies ei voinut kesällä lähteä mukaan). Teki abortin. Ja tuli pian raskaaksi uudestaan, sai talvivauvan.

En minä niin tekisi. Enkä oikein ymmärtänyt hänen toimintaansa tai ajattelutapaansa, mutta eipä ollut mun asia tuomita. Kun ei ollut mun kehoni kyseessä.

Okei, täytyy perua vähän puheita, kyllä tää aika koville ottaa. Huhheijaa vaan. Tämän takia ei viitsi uutisiakaan lukea..Kuka ikinä keksi antaa äideille oikeuden päättää lastensa elämästä.. Kyllä mä todella syytän enemmän yhteiskuntaa kuin yksilöitä, kun tiedän miten ajattelematon voi ihminen olla.

Kolmas oli helpoin vauva ja synnytyskin oli helpoin. Ja palautuminen lasten leikkiä. Kai se vartalokin oli mennyt jo kahdesta. Ja nimikin oli helppo keksiä kun kolmas oli eri sukupuolta kuin kaksi ekaa. Mutta mitenköhän tää mahdollinen neljäs?

pakko kirjautua sisään takaisin ,oikomaan sun faktoja.

mun abortista on kauemmin "pari vuotta". olemme jo yhden lapsenkin saaneet sen jälkeen.

abortti oli silloin aikanaan vaan aika selkeä ja ainoa oikea,sopiva päätös meille. kun kumpikaan ei silloin halunnut lasta. raskaus oli täydellinen vahinko ja omaa tyhmyyttä - se yksi ja ainoa kerta ilman ehkäisyä ns. varmana päivänä ja..no, lopun jo tiedättekin.
se on osa mun ja miehen henkilöhistoriaa - mitäpä sitä kiistämään. en minä siitä ole ylpeä tai ajattele, että abortti on ehkäisykeino tms.mutta en myöskään pyytele sitä anteeksi tai kadukaan ( ja uskon kyllä, että nimenomman se on joillekin vaikeaa ymmärtää )

Ihan sama kuinka kauan siitä on, joka tapauksessa olet niitä ihmisiä ketkä abortoivat väärään aikaan syntyvät ja pitävät oikeaan aikaan syntyvät. Kummallista että se samanikäinen sikiö on vauva kun arvon nainen on sitä mieltä, ja pelkkä solumöykky kun rouva ei halua vauvaa. Ja noin vastuuttoman ihmisen (ei osaa käyttää ehkäisyä) ei kannata tehdä enempää lapsia. Mitäs jos tän seuraavan mahdollisen raskauden aikana yhtäkkiä päätät taas, että syntyy väärään aikaan? Uusi abortti vaan, helppoa!

[QUOTE="vieras";26649881]Älä ole niin varma. Peiliin kurkkaamalla löytyy typerä inttäjäkin.[/QUOTE]

Mielummin typerä inttäjä kun aivoton akka joka ei osaa ehkäistä ja tehtailee abortteja. Typerä inttäjä sentään omaa jonkinnäköisiä moraalisia arvoja. :)

[QUOTE="vieras";26649985]Mielummin typerä inttäjä kun aivoton akka joka ei osaa ehkäistä ja tehtailee abortteja. Typerä inttäjä sentään omaa jonkinnäköisiä moraalisia arvoja. :)[/QUOTE]

:laugh: Moraalisia arvoja?

Kuka sulle muuten onkaan antanut oikeuden syyttää tai tuomita ketään?

[QUOTE="vieras";26650010]:laugh: Moraalisia arvoja?

Kuka sulle muuten onkaan antanut oikeuden syyttää tai tuomita ketään?[/QUOTE]

Säkään et tuomitse murhaajia, väkivaltaisia hakkaavia miehiä, rikollisia? Et ketään, ikinä? vittu vähän sä oot enkeli. :heart:

[QUOTE="vieras";26649978]Ihan sama kuinka kauan siitä on, joka tapauksessa olet niitä ihmisiä ketkä abortoivat väärään aikaan syntyvät ja pitävät oikeaan aikaan syntyvät. Kummallista että se samanikäinen sikiö on vauva kun arvon nainen on sitä mieltä, ja pelkkä solumöykky kun rouva ei halua vauvaa. Ja noin vastuuttoman ihmisen (ei osaa käyttää ehkäisyä) ei kannata tehdä enempää lapsia. Mitäs jos tän seuraavan mahdollisen raskauden aikana yhtäkkiä päätät taas, että syntyy väärään aikaan? Uusi abortti vaan, helppoa![/QUOTE]

sinulla on puurot ja vellit sekaisin nyt.
meille se abortoinnin varsinainen syy ei ollut se AIKA. vaan se, että meillä ei ollut HALUA saada lasta. minusta se on valtavan suuri syy päätyä aborttiin.
kuten sanoin, se ettei ollut sitä ehkäisyä, oli omaa tyhmyyttä. mitä sanoisin ? huuma vei mennessään,vaikka ihan aikuisia oltiin molemmat . tai sitä koitti todistella itselleen, että ei se nyt nappaa,ei ole oikeat päivätkään siihen . VAIKKA järki sanoo toisin - että mikään ei ole varmempaa kuin epävarma.

haluan kysyä,mitä sinä saat siitä, että käyt päälleni henkilökohtaisilla solvauksilla ? abortista voidaan jutella, mutta se on vaikeaa, jos olet vain noin ilkeä kokoajan ja haukut minua.

meille se abortoinnin varsinainen syy ei ollut se AIKA. vaan se, että meillä ei ollut HALUA saada lasta. minusta se on valtavan suuri syy päätyä aborttiin.
kuten sanoin, se ettei ollut sitä ehkäisyä, oli omaa tyhmyyttä. mitä sanoisin ? huuma vei mennessään,vaikka ihan aikuisia oltiin molemmat . tai sitä koitti todistella itselleen, että ei se nyt nappaa,ei ole oikeat päivätkään siihen . VAIKKA järki sanoo toisin - että mikään ei ole varmempaa kuin epävarma.

haluan kysyä,mitä sinä saat siitä, että käyt päälleni henkilökohtaisilla solvauksilla ? abortista voidaan jutella, mutta se on vaikeaa, jos olet vain noin ilkeä kokoajan ja haukut minua.

Abortista juttelu on todistetusti vaikeaa, vaikka kaikki henkilökohtaisuudet unohdettaisiinkin..

tänään haluan lapsen, huomenna en, ehkä taas ensi viikolla...
anteeks vaan, mut minkä ikäsiä te miehen kanssa olette? kun jo yläasteella kerrotaan ettei varmoja päiviä olekkaan? vai ootteko jotenkin henkisesti kehittymättömiä? kouluna elämänkoulu? :D:D

joo. miten sä ap kehtaat. :( mä melkeen toivon ettet sä tuu raskaaksi koska ei se aiempikaan lapsi sulle kelvannut kun et halunnut sitä. hyi saatana mitä porukkaa...

Kolmas on mahtava juttu! Varsinkin isolla ikäerolla! Tuo meidän pikku-mies on maailman suloisin poika ja koko perheen silmäterä!!! Nyt vielä kun sattuu olemaan tämä aivan mahtava 1v2kk ikä! Tuon ikäiset on niin suloisia, kun tepastelevat pullajaloilla :)

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Tässä ketjussa taas huomataan miten ilkeitä äidit ovat toisilleen. Minä paras äiti, minä olen täydellinen. Ihminen ei ole virheetön ja se meille suotakoon. Ei sitä paremmaksi ihmiseksi muutu vaikka jättäisi sen kolmannen lapsen tekemättä tekemänsä abortin takia eikä muutu huonommaksikaan. Ap:lle tsemppia jos päätätte kolmatta yrittää.

Yhteistyössä