se on geeneissä joka toisella suomalaisella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DURACELL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

DURACELL

Aktiivinen jäsen
18.12.2004
4 574
0
36
:/
Joka toisella suomalaisella on väkivalta geeneissä
22.09.2009 09:57, päivitetty 22.09. 10:03

Perimällä on yllättävän suuri vaikutus väkivaltaisuuteen, selviää tuoreesta väitöstutkimuksesta.

Tutkija Roope Tikkasen mukaan puolet väkivaltaisuudesta johtuu perimästä, puolet ympäristön vaikutuksesta, kertoo Yle Uutiset.

Tähän saakka rikollisuuden on nähty pitkälti johtuvan sosiaalisista ja psykologisista tekijöistä. Tikkanen taas on tutkinut geenimuotoa, jonka kantajilla on suurempi riski väkivaltaiseen käytökseen. Yllättäväksi löydön tekee se, että kyseistä geenimuotoa kantaa yli puolet suomalaisista.

Tikkasen mukaan geneettinen alttius voi johtaa väkivaltaiseen käytökseen etenkin silloin, kun henkilö käyttää myös runsaasti alkoholia.

Perinnöllisen alttiuden ja päihderiippuvuuden lisäksi väkivaltarikosten uusijoita yhdistävät usein vakavat persoonallisuushäiriöt.

Lääketieteen lisensiaatin Roope Tikkasen väitöskirja tarkastetaan perjantaina Helsingin yliopistossa.
IS

Sitä oon täällä koittanut toitottaa kovasti mutta ihmiset luulevat sen tulevan jostakin yliluonnollisesta tms. Nyt koko aamun uutiset telkussakin toitottaneet tuota.

Mun mielestä väkivaltaisen ihmisen velvollisuus on mennä hoitoon mielensairautensa takia. Mun mielestä naisen velvollisuus on olla lisääntymättä miehen kanssa joka kykenee lyömään ja mun mielestä nainen joka on väkivaltainen ei pitäisi tehdä lapsia vaan abortti jos raskaana. Väkivalta on sen verran kurja juttu että se on yhtä pikku aborttia paljon pahempi asia.

Ehkä väkivalta on ihmisyyden geeneissä. Tai ainakin vissiin ne muinaiset luolamiehet niitä nuijiaan roudas mukana.
Ja yllätys yllätys että myös kännissä jotku on kiukkusempia kuin toiset.
Mutta eikö käytöstavat ja toisten ihmisten kohteluohjeet tule jo nykypäivänä ihan yhteiskunnan toimesta ettei tarvi geenien pohjalta käytöstään miettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Sitä oon täällä koittanut toitottaa kovasti mutta ihmiset luulevat sen tulevan jostakin yliluonnollisesta tms. Nyt koko aamun uutiset telkussakin toitottaneet tuota.

Mun mielestä väkivaltaisen ihmisen velvollisuus on mennä hoitoon mielensairautensa takia. Mun mielestä naisen velvollisuus on olla lisääntymättä miehen kanssa joka kykenee lyömään ja mun mielestä nainen joka on väkivaltainen ei pitäisi tehdä lapsia vaan abortti jos raskaana. Väkivalta on sen verran kurja juttu että se on yhtä pikku aborttia paljon pahempi asia.

Mutta jos tuo uutinen on tosi, joka toinen ihminen olisi "lisääntymiskyvytön" :o

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:

Mutta jos tuo uutinen on tosi, joka toinen ihminen olisi "lisääntymiskyvytön" :o

Se ei muuten tekisi pahaa ihmiskunnalle :D Sen lisäksi ihmiset jalostuisivat viimein OIKEAAN suuntaan josta kukaan ei voisi sanoa että olisi rasistista tams. jalostumista. Mutta haaveissa vain.. :( Ei niin kuitenkaan tapahdu.

Yhteistyössä