Se tunne kun saatiin aikataulut täsmäämään melkein täydellisesti

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilttimies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kilttimies

Tunnettu jäsen
16.06.2023
2 227
352
83
Daamini sisko saapuu Turkuun niin että daamini pääsee hakemaan hänet suoraan duunista. Ne on molemmat täällä vähän myöhemmin iltapäivällä ja minun tehtäväksi jää huolehtia siitä että tarjolla on lämmintä ruokaa, vuodepaikka ja mitä nyt raskaan matkan jälkeen tarvitsee. Luvassa on joulu kolmistaan aivan huippuvieraan kanssa 🤩
Aattona sitten syödään hyvin ja käydään sukulaisten haudoilla. Aivan 5/5-joulu luvassa.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Ihanaa!❤😍

Enää muutama päivä niin pääsemme joulupöytään.
Teillä on oikein spesiaali juhla kun on itsekasvatettua ruokaa ja puitteet kunnon tunnelmalliselle maalaisjoululle ( ajamatta kuitenkaan naisväkeä jouluaattona hankeen😁😉 ).❤

Oikein ihanaa rauhallista ja hyvää jouluodotusta sinne!❤
 
Ihanaa!❤😍

Enää muutama päivä niin pääsemme joulupöytään.
Teillä on oikein spesiaali juhla kun on itsekasvatettua ruokaa ja puitteet kunnon tunnelmalliselle maalaisjoululle ( ajamatta kuitenkaan naisväkeä jouluaattona hankeen😁😉 ).❤

Oikein ihanaa rauhallista ja hyvää jouluodotusta sinne!❤
Omasta talosta saadaan tässä vaiheessa hunajaa ja kaninlihaa. Puut ja pensaat on istutettu mutta saa nähdä milloin ne antaa mitään. Viime kesänä tehtiin palstat mutta niillä viljellään vasta ensi kesänä. Lampaista saataisi villaa mutta ei niitä voi keritä tähän aikaan. Kalkkunat munii vasta joskus kevättalvella. Sitten tuo kasvihuoneen rasto pitäisi rempata käyttökuntoon ja hommata toinen pienempi ympärivuotiseen käyttöön. Tässä lähinnä uupuu kun miettii paljonko on vielä tekemättä.
 
Omasta talosta saadaan tässä vaiheessa hunajaa ja kaninlihaa. Puut ja pensaat on istutettu mutta saa nähdä milloin ne antaa mitään. Viime kesänä tehtiin palstat mutta niillä viljellään vasta ensi kesänä. Lampaista saataisi villaa mutta ei niitä voi keritä tähän aikaan. Kalkkunat munii vasta joskus kevättalvella. Sitten tuo kasvihuoneen rasto pitäisi rempata käyttökuntoon ja hommata toinen pienempi ympärivuotiseen käyttöön. Tässä lähinnä uupuu kun miettii paljonko on vielä tekemättä.
Vaihe vaiheelta, se mitä et voi tehdä tänään niin sitä on turha miettiä nyt.

Pää tyhjäksi murheista ja huolista jouluna.
Nauti siitä sadosta mitä teillä on nyt. Olette onnistuneet hyvin monessa asiassa. Älä pidä saavutuksianne itsestäänselvyytenä tai huonoina - ei sellaisesta ole hyötyä. Motivaatio teillä tuntuu olevan ihan kohdillaan, se on hieno asia joka vie eteen päin.👍💪
 
Daamini sisko saapuu Turkuun niin että daamini pääsee hakemaan hänet suoraan duunista. Ne on molemmat täällä vähän myöhemmin iltapäivällä ja minun tehtäväksi jää huolehtia siitä että tarjolla on lämmintä ruokaa, vuodepaikka ja mitä nyt raskaan matkan jälkeen tarvitsee. Luvassa on joulu kolmistaan aivan huippuvieraan kanssa
Aattona sitten syödään hyvin ja käydään sukulaisten haudoilla. Aivan 5/5-joulu luvassa.
Joulukirkko?
 
Jos naisväki on ortodokseja, niin miksi syötät heidät lihapadoilla jouluaattona?
Vietättekö ortodoksisen joulun sitten uudestaan?
En tiedä miten tiukasti ne noudatti perinteitä kotimaassaan. Sen verran kuitenkin että jos joku kirkkokunta pitää valita niin daamini toivoo juuri ortodoksia.
Vietetään joulua miten itse halutaan. Naisväen puolelta toivomuksia on tullut yllättävän vähän joten mennään vielä tämä vuosi pääasiassa perinteisen joulupöydän mukaan sillä erolla että kinkun tilalla on kalkkuna.
 
Älä kysy liian vaikeita! Hänellä on jo muutenkin tarpeeksi työtä pitääkseen näiden tarinoiden langat käsissään. Olen itsekin esittänyt kysymyksiä, saamatta vastausta.

Lissulla on vaikeaa esittää miestä, jolla on joku(?)vironvebäkäinen muija ja jonka kanssa se asuu muka maalla.

Toki voidaan vain ihmetellä, mitä Lissu näistä jutuistaan saa?

Ei taida ihan lissulla olla kaikki ok?
 
En tiedä miten tiukasti ne noudatti perinteitä kotimaassaan. Sen verran kuitenkin että jos joku kirkkokunta pitää valita niin daamini toivoo juuri ortodoksia.
Vietetään joulua miten itse halutaan. Naisväen puolelta toivomuksia on tullut yllättävän vähän joten mennään vielä tämä vuosi pääasiassa perinteisen joulupöydän mukaan sillä erolla että kinkun tilalla on kalkkuna.
Siis eihän ortodoksit vietä jouluaattona juhlaa ollenkaan, ja joulupäivät heillä on tammikuussa.
 

Similar threads

Yhteistyössä