se uusi kahvinkeitin jota nyt mainostetaan jossa on ne kapselit... ah, tahtoo sellaisen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22367057]Normaali suodatinkahvi maksaa reilusti alle ton ja siitä saa kymmeniä annoksia. Ja sitä tavissumppiakin voi maustaa vaikka millä konsteilla.[/QUOTE]

No onko vähän helpompi homma kuitenkin tolla tehdä se yksi kupillinen ilman mitään maustamisia?
Eikä varmaan kukaan konkurssiin kahvin hinnan takia mene.
En minä tiedä, mausta en sano mitään kun mun mielestä kaikki kahvi on kamalaa mutta mies sanoi että hyvää oli.

Viimeksi muokattu:
Niitähän on vaikka mitä espressoa (jonka pinnalle kyllä muodostuu vaahtokerros), cappucciinoa, maitokahvia, jääkahvia, suklaakahveja yms...

Pikakahvisekoitusten valkaisuaine on kovetettua tai osittain kovetettua kasvirasvaa. Kapselikahveissa on tuoteselosteen mukaan maitojauhetta. Rasvasota on käynnissä, mutta siitä ei kiistellä että osittain kovetetut kasvirasvat ovat tapporasvaa.

No onko vähän helpompi homma kuitenkin tolla tehdä se yksi kupillinen ilman mitään maustamisia?
Eikä varmaan kukaan konkurssiin kahvin hinnan takia mene.
En minä tiedä, mausta en sano mitään kun mun mielestä kaikki kahvi on kamalaa mutta mies sanoi että hyvää oli.

mä juon maustekahvia jonka kilohinta on 33€
en kotona käytä enää tavallista kahvia lainkaan ja mielelläni juon ulkonakin jotain muuta,esim lattee jne.
oon miettiny tuota dolce gustoo,sitä pyöreetä joka maksaa 179€. se miellyttää silmää ja mahtuu meille. hyvä se on siinäkin mielessä että sillä saa muutakin kun pelkkää espressoo.
isot kahviautomaatit mitkä maksaa monta tonnia on liian isoja enkä kyllä maksaiskaan niinpaljoa niistä.

mun piti lainata viestiä johon as if vastasi..ei tää taidakaa toimia niinkun edeltävä palsta..

Viimeksi muokattu:
En missään tapauksessa ostaisi. Esim. Nestlellä on menossa jo toinen malli ja tietenkään siihen vanhaan (jota myytin vasta pari vuotta sitten) ei niitä kapseleita enää saa mistään. Käyttöikä on siis todella lyhyt, kun niitä nappeja ei saa kuin lyhyen aikaa.

Ennemmin kannattaa hankkia oikea espressokone tai vaikka mutteripannu, vaiva ei nimittäin ole juurikaan suurempi.

En missään tapauksessa ostaisi. Esim. Nestlellä on menossa jo toinen malli ja tietenkään siihen vanhaan (jota myytin vasta pari vuotta sitten) ei niitä kapseleita enää saa mistään. Käyttöikä on siis todella lyhyt, kun niitä nappeja ei saa kuin lyhyen aikaa.

Ennemmin kannattaa hankkia oikea espressokone tai vaikka mutteripannu, vaiva ei nimittäin ole juurikaan suurempi.

onko noin? kun nyt tuli myyntiin 4? uutta mallia johon käy samat napit.
oudolta kuulostaa että myynnissä ois vain uusiin laitteisiin kapseleita. en tosin ole ees nähnyt vanhaa mallia missään kun oon jo aikoja kattellut kyseisen hintaluokan vehjettä.
laita mulle joku linkki kuvaan tms ni selvittelen.

Korjaan ylläolevaa väitettäni maitokahvijuomajauheiden valkaisuaineesta: tuoteselosteiden mukaan se on kokonaan kovetettua kasvirasvaa sekä rasvatonta maitojauhetta. Suureksi osaksi feikkiä siis, mutta ei kuitenkaan transrasvaa, jota on osittain kovetetussa kasvirasvassa. Kapseleissa pitäisi olla pelkkää maitojauhetta.

Eikös noiden laitteiden ideana ole, että voit valmistaa tuoretta kahvia pienemmissä määrissä. Kuinka moni on yrittänyt valmistaa yhtä tai kahta kupillista tavallisessa kahvinkeittimessä siinä kuitenkaan järkevästi onnistumatta. Itse olen moccamasterilla tuota yrittänyt ja aina tullut joko liian vähän kahvia tai liian paljon - tai vastaavasti maku on ollut samassa suhteessa pielessä.

Italialaiseen kahviin tykästyneenä voisin hyvin ostaa OBH:n keittimen, kun sillä saa espressoa tehtyä helposti. Oli paikallisessa kaupassa esittely ja helposti näytti kaikki toimivan ja maku oli aina sama. Maistoin myös Dolge guston lattea, mutta se maistui oudolle. Helpointa on varmaan tehdä espresso laitteella ja laittaa siihen sitten höyrytetty maito, kun käyttää kapseleita, joissa oli valmiiksi sokeria yms.

Eikös laki velvoita yrityksiä tarjoamaan laitteen käyttöön vaadittuja tarvikkeita pitkään sen markkinoilta poistumisen jälkeen...huvittaa kommentit "toi on niin turha" - on moni muukin asia todella turha, mutta silti niitä löytyy kotoolta :)

Nappikone on hyvä jos tykkää tekokahvista keinotekoisten makeutusaineiden kera. Ainiin, kupin hintakin on iso.

Itse keitän mutteripannulla tummat espressot ja siihen maitopäälle, nams.

nämä tämmöiset on tarkoitettu juuri niille, jonka seiniä koristavat jättimäiset viuhkat, ja sen pyökin värisen sotkan lastulevyhyllykön päällä olevassa sinisessä pullossa olevat tekokukat heiluvat katossa olevan tuuletinvalaisimen myötävaikutuksesta.