se VIHA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pieni ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viha on ihan normaali, terve ihmiselle kuuluva tunne. Epänormaalia se alkaa olla siinä vaiheessa, kun sitä ei osaa käsitellä, halua käsitellä tai pysty käsittelemään.

Jokainen kuvittelee olevansa erilainen kuin muut. Monet kuvittelevat, että kukaan muu ei ymmärrä, ettei ole olemassa ketään sellaista kuin minä. Että minä olen juuri se erilainen, muut ovat aivottomia massasieluja.

Mutta näinhän se ei ole. Jos oikeasti miettii asioita, niin huomaa että ihan jokaisessa ihmisessa on pinnan alla jotain muutakin, jotain minkä vuoksi juuri se ovat ihan yhtä lailla erikoisia ja yksilöitä, eivätkä nimetöntä massaa.

Viha on normaali tunne. Se on ihan tervekin tunne, tasapainoisesti. Empatian puute taas ei ole tervettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu, en hyväksy toisten tappamista..
ehkä se on jopa riesa että osaa ajatella asioita kaikkien kannalta.

Ainakin silloin tuntuu kurjalta useamman puolesta.

onhan se niinkin :/
nykyään ku oon oppinut tuon itkemisen jalon taidon, niin itkin ku katoin uutisia; että kuinka moni vanhempi on tänään onnellinen ku saa lapsen kotiin, kuinka moni läheinen itkee ku menetti rakkaimpansa. sitten itkin vielä sen pojan puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Viha on ihan normaali, terve ihmiselle kuuluva tunne. Epänormaalia se alkaa olla siinä vaiheessa, kun sitä ei osaa käsitellä, halua käsitellä tai pysty käsittelemään.

Jokainen kuvittelee olevansa erilainen kuin muut. Monet kuvittelevat, että kukaan muu ei ymmärrä, ettei ole olemassa ketään sellaista kuin minä. Että minä olen juuri se erilainen, muut ovat aivottomia massasieluja.

Mutta näinhän se ei ole. Jos oikeasti miettii asioita, niin huomaa että ihan jokaisessa ihmisessa on pinnan alla jotain muutakin, jotain minkä vuoksi juuri se ovat ihan yhtä lailla erikoisia ja yksilöitä, eivätkä nimentöntä massaa.

Viha on normaali tunne. Se on ihan tervekin tunne, tasapainoisesti. Empatian puute taas ei ole tervettä.

no mä olin lapsena yli empaattinen, sit ku tuli se iso viha niin millään/kellään ei ollut merkitystä.
nyt ku se viha on vielä mukana osittain mut nyt sinne mahtuu taas myös rakkautta :heart:
mut ei sillä vihalla oo vieläkään oikein järkevää selitystä, ehkä se on vaan tää herkkyys ja aika pahat kokemukset...
mut asiaa puhuit!

Empatia on oikeastaan sitä, että pystyy näkemään asiasta sen toisen osapuolen näkemyksen, ja olemaan läsnä tälle toiselle ihmiselle ja tukemaan häntä. Aika usein ajatellaan, että empatia on sitä että pystyy olemaan surullinen jonkun muun ihmisen puolesta tai että kokee yletöntä tuskaa muiden kärsimyksestä. Empatia on kuitenkin sitä, että kykenee ymmärtämään toisen sisintä eikä sitä että kääntää sen toisen tilanteen itseensä. Vaan sitä että näkee, kokee ja ymmärtää, ja on lohtuna ja tukena.

Yhteistyössä