sekaisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leijona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leijona

Vieras
Heips!

Kertokaahan viisaammat! Täällä yksi vauvakuumeilija kyselee... Töissä on hiljaista, joten on aikaa pähkäillä näitä asioita...

Kirjoitinkin jo tonne vko31 jännääjiin(tosin en kyllä sinne kuuluisi, en taida kuulua oikein vielä mihinkään, vaikka kovasti haluaisinkin!), mutta voisin vielä kerrata... Elikkä lopetin pillerit vko 23 lopussa kesken laatan(kuume oli niin kova ja nyt vasta olen älynnyt miten hölmöä se oli...). Olin ehtinyt syödä niitä 10 pvä, eli 11 pilleriä jäi syömättä. 5 pvä vikan pillerin jälkeen tuli vuoto, joka kesti sen aikaa kuin mulla yleensäkin kk:t. Ne oli kyllä kivuliaammat ja ehkä runsaammatkin.

Kysymys siis kuuluisi, et oliko toi vuoto tyhjennysuoto vai kuukautiset? Ja jos se oli tyhjennysvuoto, miten lasketaan seuraavien kuukautisten ajankohta? Ei ole ollut minkäänlaista vuotoa tuon tyhjennysvuodon jälkeen(paitsi välillä valkovuotoa). Mulla oli juhannuksena(eli just silloin kun kk:t ois tullut, jos oisin syönyt laatan loppuun) vihlontaa alavatsassa ja tosi huono olo.

Ja muuten, missä vaiheessa kannattais mennä lääkäriin, jos kuukautisia ei ala kuulumaan?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Tuo viimeisin vuoto on siis ollut tyhjennysvuoto ja yleensä tuolla tk:n puolella odottelevat puolikin vuotta ennen kuin tekevät mitään, yksityisten käytäntöä en tiedä. Itsellä ensimmäiset kuukautiset tulivat 45 päivän jälkeen, mutta joillakin on mennyt pitkästi yli 100 päivää että vaikea arvioida milloin saat eka kuukautiset.

Toivottavasti saat kietosi kuntoon!:)

Mä lopetin pillerit joulukuussa ja seuraavat kuukautiset tuli Terolutien avulla maaliskuussa! Eli tosiaan voi mennä piiiitkään ennen kuin kierto tasottuu.

Meillä on tuo Kevätnuppuset semmoinen ketju, jossa kirjottelee pitkäkiertolaiset ja muut, joiden kuukautiset heittelee niin ettei oikein tiedä millä viikolla jännäisi. Tule ihmeessä sinne kirjottelemaan! :)

Tietenkin riippuu omasta kärsivällisyydestäsi jne., mutta minä en jaksanut odotella menkkoja, kun meni kierto sekaisin pillereiden jälkeen. Kun lopetin pillerit tyhjennysvuoto tuli ja yksi ihan normaalimittainen kierto, mutta sitten kierto venähti. Hain Terolutit terveyskeskuslääkäriltä, kun elin jotain kp 40 tai vähän yli. Mielestäni ei ole mitään järkeä odotella useita kuukausia niitä kuukautisia saapuvaksi, jos kerran lasta yrittää, lääkäri oli samaa mieltä. Ainoa mikä rassasi tilanteessa, oli se, että uutta hormonia toisen perään. Mieluiten olisin tietenkin ollut ilman, mutta aina ei käy niin kuin toivoo ;)

Heips!

Voisitteko kertoa vielä noista Teroluteista...Enpä ole ennen käyttänyt, ehkä joskus kuullut nimen. Jos sellaisia alkaa käyttää, voiko niiiden aikana tulla raskaaksi? Ehkä hieman tyhmä kysymys(?), mut en tosiaan tiedä...

Joo, kävin tk lääkärillä muissa asioissa n.viikko sit ja se vaan tuumas, et ""kyl ne kuukautiset sieltä tulee, yleensä n.2 kk kuluttua pillerien lopettamisesta, paitsi ellet ole jo raskaana"". Eipä se mitään puhunut siitä, että on hyvin mahdollista, ettei niitä välttämättä kuulu ilman apukeinoja. Yritin kyllä kysellä, et kauanko kannattaa odotella. Vastausta ei oikein tullut. Harmittaa. kun ne aina noin epämääräisiä! Ehkä mä nyt sit vielä jonkun aikaa oottelen. Katsotaan kauanko kärsivällisyys riittää, vauvakuume on nimittäin valtava!

Nyt voisin siirtyä sinne Kevätnuppusiin odottelemaan!

Yhteistyössä