Sekasauna, kenen kanssa ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja min
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Opiskeluaikana myös muutin miesten saunan sekasaunaksi menemällä sinne parinkymmenen miehen sekaan ovella sanoen "ei kai ketään haittaa, että tää on sekasauna", eikä ketään haitannut. Enää en kyllä olisi noin "rohkea".

Tuo on minun mielestäni sopimatonta. Vaikka suhtaudun sekasaunomiseen suht vapaamielisesti, jokaisella pitäisi olla oikeus valita, saunooko mies- vai naisseurassa Tuossa tilanteessa sitä todellista valinnanvapautta ei ole.

Mä voin mennä vaikka kuinka vieraitten naisten kanssa samaan aikaan saunaan, ja tietenkin oman mieheni, mutta en muiden miespuolisten (ehkä just ja just oman poikani kunhan on tarpeeksi vanha ;P ) Muuten ehkä menisinkin vaikkapa jos miehen kavereita tms. läheisiä miespuolisia ihmisiä olisi samassa saunassa, mutta mun kroppa näyttää hyvältä vaatteet päällä, mut alasti riisuttuna ei. Haluan mielummin pitää llä illuusiota siitä että miehelläni on hyväkroppainen avokki. :D

Miten niin helpompaa miehillä? Miehillä kun voi alkaa sopivassa tilanteessa haaroväleissä jäykistymään ja sitä on hieman hankala peitellä huomaamattomasti. Jos naisella on kroppa kunnossa niin mikäs siinä sekasaunoessa.

Saanko korjata pienen harhaluulon.

Itselläni on aika paljon kokemusta noista sekasaunoista kun olin toistakymmentä vuotta eräässä nuorisojärjestössä, jossa noi on aika yleistä kulttuuria. Yleensä siinä 14-15v maissa ohjaajaiässä pääsi mukaan isompien piireihin ja sitä myötä sekasaunoihin.

Meillä oli yhtenä vuonna sellainen sarja koulutustapahtumia osallistujat 17-24v, aika tasan miehiä ja naisia. Pidettiin sitten siellä suljettu äänestys että ketkä haluaa sekasaunaan ja ketkä ei. Nimeä ei tarvinnut laittaa, vain oma sukupuoli ja kyllä vai ei. Otanta varmaan 100 hlö. Uskokaa tai älkää, mutta miehet halusivat paljon enemmän saunoa vain oman sukupuolen kanssa. Vain harva naisista oli sekasaunaa vastaan nimettömänäkään.

Tämä ihan vain muistutuksena siitä hyvät naiset, että myös miehet voivat olla epävarmoja, mutta sosiaaliset paineet heillä ovat vielä suuremmat. Olepa se lihava ja pienimunainen mies, joka kieltäytyy lähtemästä saunaan 18v urheilijatyttöjen kanssa niin olet muiden miesten mielestä varmasti vielä vähemmän miehekäs ja täysi eunukki!

Näkökulma tämäkin.

En ole ikinä tajunnut miksi joku tekee eron sen suhteen mitä sukupuolta saunakumppanit ovat. Jos syy on siinä, että ei kehtaa itseään nayttää niin kyllä naiset ovat toisilleen julmempia kuin miehet naisille. Jos syy on siinä, että kammoaa saunaseuran seksuaalisia ajatuksia pitäisi siis kieltäytyä myös lesbojen kanssa saunonnasta. Ties vaikka niitä olisi uimahalleissakin ;) Ei mitään logiikkaa saunoa naisten kanssa jos ei voi saunoa miesten kanssa.

Mikä ihmeen issue tuo sekasauna joillekin on? ei voi tajuta...

Uusimmat

Yhteistyössä