seks.suuntautuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellyys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hellyys

Vieras
olen kuin liisa ihmemaassa. koko elämäni olen ajatellut että olen "umpi" hetero mutta niinköhän vain. menin naimisiin mieheni kanssa neljä vuotta sitten ja viimesen 2 vuotta en ole tykännyt kun hän koskettaa minua tai katsoo edes eroottisesti. en kiihotu hänestä yhtään ja meillä menee muutenkin huonosti etten kaipaa seksiä hänen kanssaan. 2 vuotta olen haaveillut naisesta ja naisen kosketuksesta. luen lesboseksistä ja fantasioin naisesta kun teen soolokivaa. voisin tulla ulos "kaapista ilman että minua se nolottaisi tai häpeäisin kun muut saa tietää en ole koskaan välittänyt muiden mielipiteistä vaan keskittynyt elämään omaa elämääni. mutta voiko lesboksi muuttua 32 vuotiaana. ei mulla ollut teininä tällasia tuntemuksia tyttöjä kohtaan. vasta nyt viimeset 2 vuotta olen unelmoinu naisesta ja miehet ei tunnu miltään. haluaisn olla varma asiasta ennen kuin alkaisin elää lesbona. ettei tää vaan ole jokin vaihe elämässä. vai olenko bi? onko bi.n elämä sellaista että on jaksoja että kiinnostaa vaan miehet ja sitten jaksoja että vaan naiset vai onko koko ajan kiinnostus molempiin? anteeksi että kysyn tyhmiä, mutta ratkaisuni muuttaa kokonaa elämäni.
en kaipaa vastauksia #&%?$!* vastaisilta tyypeiltä tai vastaavilta joilta ei saa järkeviä vastauksia.

Ei ole omakohtaista kokemusta. Ajattelisin että sun kannattaa kokeilla naista. Eiköhän se muutaman kokeilun jälkeen ole selvempi asia. Keskustele avoimesti miehesi kanssa. Asia tuskin suhdettanne enää huonontaa.

Toivottavasti asia selviää. Äläkä turhaan koe oloasi vaivautuneeksi.

Tsemppiä!

Taitaa sama vaivata meilläkin. Mä ymmärrän sillä tavalla vaimoa jos se näkee vähänkin naiset samalla tavalla kuin minä. Naisethan on aivan ihania, siloisia, pehmeiä, kauniita... Lesboseksi on kauneutta ja seksikkyyttä tulvillaan. Ei mitään rumaa panemista. Onpa ikävää olla mies...

Minunkin neuvo; ole avoin, itsellesi ainakin, ja kokeile!

Voisikohan kyse olla siitä, että suhteenne ei ole kunnossa ja olet sen takia ruvennut haaveilemaan naisista? Jos saisitte suhteenne taas selvitettyä ja kuntoon niin luultavasti halusi miestä kohtaan palautuisivat?

Itse olen kokenut tuollaisen heräämisen jonkin aikaa sitten. Onko kohdallasi kyse pelkästä seksistä vai haaveiletko naisen muuallekin kuin lakanoiden väliin, ihan siihen arkiseen elämään? Jos kyse on pelkästä seksistä voi kyse olla vain vaiheestakin ja se selvinnee vain kokeilemalla ja ajan kanssa. Omalla kohdalla ihan se tavallinen arkikin kaipaa naista ja uskon että voin sellaisen sielunkumppanin saada vain toisesta naisesta. Tiedän olevani bisse eikä se muuta tätä elämää muuten kuin että on helpompi hengittää kun tuntee itsensä. Miehen kanssa siis elän ja niin varmaan jatkossakin kun häntä kerran rakastan. Mutta jos joskus uutta kumppania pitäisi etsiä niin tuskin ensimmäiseksi miehiä katselisin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 15:00 Bisseliini kirjoitti:
Itse olen kokenut tuollaisen heräämisen jonkin aikaa sitten. Onko kohdallasi kyse pelkästä seksistä vai haaveiletko naisen muuallekin kuin lakanoiden väliin, ihan siihen arkiseen elämään? Jos kyse on pelkästä seksistä voi kyse olla vain vaiheestakin ja se selvinnee vain kokeilemalla ja ajan kanssa. Omalla kohdalla ihan se tavallinen arkikin kaipaa naista ja uskon että voin sellaisen sielunkumppanin saada vain toisesta naisesta. Tiedän olevani bisse eikä se muuta tätä elämää muuten kuin että on helpompi hengittää kun tuntee itsensä. Miehen kanssa siis elän ja niin varmaan jatkossakin kun häntä kerran rakastan. Mutta jos joskus uutta kumppania pitäisi etsiä niin tuskin ensimmäiseksi miehiä katselisin.
Tätä peesaan kyllä täysin.

Ihminen ei voi noin vain muuttua ja yht' äkkiä seksuaalisiaan tunteitaan toisin. Loistavaa tarinointia silti, mutten vakuutu lainkaan enkä nauti näiden uroiden seksuaalisista fantasioista.

Aivan kuin olisi arkipäivää menettää mielenkiintonsa omaa miestään kohtaan ja alkaa haaveilla naisista. Get real! Siis ihan aikuisten oikeesti...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 21:42 Soopaa kirjoitti:
Ihminen ei voi noin vain muuttua ja yht' äkkiä seksuaalisiaan tunteitaan toisin. Loistavaa tarinointia silti, mutten vakuutu lainkaan enkä nauti näiden uroiden seksuaalisista fantasioista.

Aivan kuin olisi arkipäivää menettää mielenkiintonsa omaa miestään kohtaan ja alkaa haaveilla naisista. Get real! Siis ihan aikuisten oikeesti...

Niin sinähän sen varmaan parhaiten tiedät kun on kerran kokemusta asiasta, TAI SITTEN EI. En ymmärrä teitä kaltaisiasi ihmisiä joille oma totuus on oltava kaikkien muidenkin totuus.

Luulen että itse olen kyllä aina pitänyt myös naisista mutta nyt asia on vasta tullut siinä mielessä ajankohtaiseksi kun olen käynyt läpi jonkinlaista henkistä muutosprosessia, toisinsanoen olen kai nyt kasvamassa aikuiseksi :)
Itselläni naisen kaipuu on lähtenyt naisen ja miehen yhteensopimattomuudesta ja lukuisista ristiriidoista sukupuolten välillä, ei pelkästään tässä parisuhteessa ja siitä valtavasta kaipuusta saada sielunkumppani. Kyse on siis paljon isommasta asiasta kuin pelkästä seksin harrastamisesta.

Ja kyllä ihminen muuttuu koko elämänsä ajan niin fyysisesti kuin henkisestikin ja kokemukset matkan varrella ohjaavat näissä muutoksissa. Nelikymppisenä ajattelet varmaan monista asioista eritavalla kuin parikymppisenä. En minäkään usko että seksuaalinen suuntautuminen välttämättä vaihtuu toiseksi, mutta kokemukset ja henkiset muutokset voivat nostaa pintaan ihmisestä sellaisia puolia joita ei ehkä ole ennen tiedostanut. Se että mies ei välttämättä enää kiihota kuten ennen voi myös olla heijastusta suhteen muista ongelmista, ei välttämätttä suoraa seurausta sukupuolisen mielenkiinnon muutoksesta. Kriisitilanne omassa parisuhteessa taas voi tuoda itsestä esiin ennen tiedostamattomia puolia, esimerkiksi kiinnostuksen omaa sukupuolta kohtaan.

Asiat harvoin ovat mustia tai valkoisia ja minulle henkilökohtaisesti on yhdentekevää mitä muut uskovat ja mitä eivät. Kirjoituksen sävystä alkoi vaan epäilyttää että olisiko Soopaa-kirjoittaneella itsellä jotakin ongelmaa oman itsensä hyväksymisessä tai ollut asiasta ongelmaa parisuhteessaan...

Olet kyllä hienosti läksysi lukenut ja varmaan lainaillut vielä lisääkin opuksia kirjastosta. En silti usko väittämääsi enkä hienoihin teorihoisi. Parin viinilasin jälkeen tuosta on varmaan kiva väitellä ylioppilaskunnan kellarissa, mutta näin vanhemmalla iällä tuollaiset pohdinnat menettävät merkityksensä ja aletaan miettiä ihan muita - elämässä oikeasti merkitseviä - asioita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 23:51 Soopaa kirjoitti:
Olet kyllä hienosti läksysi lukenut ja varmaan lainaillut vielä lisääkin opuksia kirjastosta. En silti usko väittämääsi enkä hienoihin teorihoisi. Parin viinilasin jälkeen tuosta on varmaan kiva väitellä ylioppilaskunnan kellarissa, mutta näin vanhemmalla iällä tuollaiset pohdinnat menettävät merkityksensä ja aletaan miettiä ihan muita - elämässä oikeasti merkitseviä - asioita.

:laugh:

Oma kumppanisi sitten on varmasti löytänyt uusia puolia itsestään ja nyt olet katkera... voi voi.

Ei ole kirjaston kirjoja eikä ylioppilaskuntia, ihan olen tavallinen kotiäiti. Sinun kapeakatseisuudestasi tosin huomaa heti ettei ole tullut pahemmin mitään pohdiskeltua, edes omassa kellarissa ylioppilaskunnasta nyt puhumattakaan. Olisi kiva tietää, että mitä ne oikeasti tärkeät asiat sitten ovat jos oma seksuaalisuus ei niihin kuulu? Minusta on sääli jos ihminen elää koko elämänsä tuntematta edes itseään ihan vain siitä syystä että on ollut tärkeämpiäkin asioita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 21:42 Soopaa kirjoitti:

Ja mistä sinä sen voit tietää? Onko tosiaan kokemusta itselläs? ;) Kyllä mussa on aina ollu se bi-puoli. Vähän niin kuin taka-alalla. Mulla meni n. vuosi kun mietin asiaa tajusin ja sisäistin että tosiaankin oon bi.

\
Jos sä mietit vain niitä elämässä tärkeitä asioita niin mitä hittoa teet sitten täällä ja pohdit tätä bi-juttua kun se on kerran soopaa. En usko että yksikään bi joka päivä ajattelee että olenpa bi, vaan elää ihan sitä normaalia elämää ihan niin kuin kaikki muutkin.

\

nyt kyllä taitaa soopa kirjottaa soopaa jos kieltää seksuaalisuutensa mitäään merkitseväksi asiaksi.
ihminen on syntymästään asti seksuaalinen olento ja pysyy sellaisena elämänsä loppuun saakka....vaikka sitä yrittäisi mienkä kumota mutta niin se vain on.
öhöm näin välihuomautuksena tässä mainittakoon... :whistle: