seksi synnytyksen jälkeen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bitch
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Bitch

Vieras
saimme ihanan tyttövauvan 13.6.2006 ja ei tullu kuin kolme tikkiä eli tosi helpolla pääsin! =)ei tarvinnu välilihaakaan leikata! ajattelin vaan että pitääkö teidän mielestä pidättäytyä seksistä jälkitarkastukseen asti?!Mä kysyin sitä neuvolan tädiltä,niin se oli sitä mieltä!mä en kyllä ajatellu odottaa niin pitkään! =)

Mulla oli ihan sama juttu =)

Siis 3 tikkiä eikä välilihaan mitään, lähinnä pieniä naarmuja tuli. Me kokeiltiin ekan kerran 5 viikkoa synnytyksen jälkeen eli ei ootettu jälkitarkastukseen. Mieli teki ihan hirveesti joten en osannu varautua siihen että sattuu NIIN...mutta sitkeesti kun harjoteltiin niin hyvin alko mennä, jotenkin tuntuu että oon vielä "herkempi" kuin ennen eli siitä nauttiikin aivan uudella tavalla ;)

Liukuvoidetta kannattaa tosin käyttää reilusti..nautinnollisia hetkiä ;) !!!

me testailtiin jo 2viikkoo synnytyksestä, mut eihän siitä sillain mitään tullut ihanaa toki muuten oli! nyt kulunu 6½viikkoo vauvan syntymästä ja hyvin sujuu eikä satu enään laisinkaan :p =)

Hei.

Oliko niin, että sitä kondomia on syytä käyttää? Onko syynä tulehdusvaara vai raskaaksi tuleminen? Eikö nyt voi ihan samalla tavalla laskea, että rakastelee ns.varmoina päivinä ja ei käytä kondomia?

Itse synnytin tyttösen sektiossa ja sain kohtutulehduksen, jonka johdosta olin sairaalassa 9 päivää. Me olemme nyt rakastelleet kolme kertaa ja leikkauksesta on reilu kuukausi. Ensimmäinen yritys sattui niin, ettei tullut mitään ja nyt muinakin kertoina on sattunut. Liukuvoidetta on käytetty. Nyt edellisen jälkeen ollut vähän kipua pissatessa....

En ole fyysisesti nauttinut rakastelusta, mutta henkisesti kyllä ja olen ollut siihen valmis ja halukas. Missähän vaiheessa palla ns. normaali fyysinen halukkuus? Ehkä sitten, kun ei satu...?

Minulle sanottin sairaalassa,että olisi hyvä odottaa,että jälkivuoto loppuu. Jälkivuotohan on pääosin seuraamusta istukan irtoamisen aiheuttamasta haavaumasta kohdun seinämässä. Tulehdus riski on kuulemma jälkivuodon aikana erittäin suuri... Tietenkin ohjeita on erilaisia,niinkuin tuntuu olevan kaikissa lapsiin ja raskauteen liittyvissä asioissa ;)

Mä sain kanssa viimeisimmässä synnytyksessäni muutaman "naarmun" ja pari tikkiä, yhdynnässä oltiin ekan kerran pari viikkoa synnytyksestä (heti vuodon loputtua) eikä sattunut enää yhtään! Eikä tarvittu voiteitakaan, kun oli tarpeeksi kiihottunut ja kostunut... ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.06.2006 klo 17:59 -Tumpula- kirjoitti:
Suositus on että jälkivuodon loppumiseen asti odottaisi, tulehdusvaaran vuoksi.

Mä taas olen ymmärtänyt, että tulehdusvaaran voi välttää kondomilla kunnes vuoto loppuu ja muuten vois rakastella heti kun siltä tuntuu. :p Olenkohan väärässä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 21:38 Sankarin Vaimo kirjoitti:
\

Mä taas olen ymmärtänyt, että tulehdusvaaran voi välttää kondomilla kunnes vuoto loppuu ja muuten vois rakastella heti kun siltä tuntuu. :p Olenkohan väärässä?

Näin ainakin meille sanottiin =) Ja antoipa kätilö myös vinkin, että siinä on hyvä treenata samalla lantionpohjan lihaksia, kun on asiantuntija kertomassa lihasten kunnosta ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 21:38 Sankarin Vaimo kirjoitti:
\

oikeassa olet :wave:

Yhteistyössä